Šéf továrního týmu Toyoty, Timmi Mäkinen, pro 'Motorsport News' řekl, že program stavby Yarisu WRC nemá žádné zpoždění, jak minulý týden některé servery informovaly. Toyota se nakonec rozhodla vypustit úvodní test nového vozu, který se se měl uskutečnit 17. března, a nové auto vyjede v dubnu.
"Původní plán byl zahájit testování v dubnu. Pak přišla možnost, že bychom mohli začít už v březnu a o to jsme se snažili. Ale není to možné, vracíme se k našemu původnímu plánu. Nemáme ale žádné zpoždění, jde to všechno přesně tak, jak bylo naplánováno. Čekáme jen na některé malé díly, jinak už je všechno hotové.
Motor jsme již nainstalovali do vozu. Ujišťuji Vás, že nejde o žádnou tragédii!" říká Tommi Mäkinen. Konkrétně Toyotě chybí díly převodovky, zbytek je kompletní. Toyota Yaris WRC vyjede poprvé ve středním Finsku. "Na začátku května se pak s testováním přesuneme do jižní a střední Evropy. Je třeba najet velké množství kilometrů během testování."
"Budeme mít dva testovací týmy, které budou pracovat v jiných podmínkách, aby nashromáždily co nejvíce informací. Zkraje podzimu by měla být připravena finální verze Toyoty Yaris WRC," odhaluje Fin. Zatím čtyřnásobný mistr světa nepotvrdil Mikko Hirvonena a Juhu Hänninena jako testovací jezdce.
První test možná provede on sám: "Myslím, že to není nemožné. Chtěl bych jet s Yarisem WRC na prvním testu. Bylo by to skvělé! Samozřejmě, že vedle mě bude sedět inženýr, ale pořád si myslím, že zvládnu řídit rychle auto."
Juho Hänninen a Kaj Lindström absolvovali seznamovací jízdy v Mexiku. Ihned se začalo spekulovat, že tato posádka absolvuje seznamovací jízdy na všech zbývajících letošních soutěžích. Co říká na téma Hänninena samotný Mäkinen? "Je to jedna z možných variant.
Juho se podílí na výběru testovacích tras pro tento rok s cílem vybrat co nejlepší podmínky. Je to opravdu velká pomoc v přípravě na další sezonu. Zatím je ale opravdu příliš brzy na to, abychom hovořili o jezdeckém složení týmu pro příští rok. Jsou různé možnosti, ale zatím nemáme nic, o čem bychom mohli mluvit. K tomuto tématu se vrátíme na podzim."
Pozitivní zprávou je, že Mäkinen řekl, že tým Toyota Gazoo Racing se sídlem ve finském Puuppola určitě stihne připravit vůz pro Rally Monte Carlo 2017. Zdejší tým je tvořen z velké části Finy, v poslední době jej ale hodně posílili Britové - došlo dost lidí z M-Sportu.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?