Šéf továrního týmu Toyoty, Timmi Mäkinen, pro 'Motorsport News' řekl, že program stavby Yarisu WRC nemá žádné zpoždění, jak minulý týden některé servery informovaly. Toyota se nakonec rozhodla vypustit úvodní test nového vozu, který se se měl uskutečnit 17. března, a nové auto vyjede v dubnu.
"Původní plán byl zahájit testování v dubnu. Pak přišla možnost, že bychom mohli začít už v březnu a o to jsme se snažili. Ale není to možné, vracíme se k našemu původnímu plánu. Nemáme ale žádné zpoždění, jde to všechno přesně tak, jak bylo naplánováno. Čekáme jen na některé malé díly, jinak už je všechno hotové.
Motor jsme již nainstalovali do vozu. Ujišťuji Vás, že nejde o žádnou tragédii!" říká Tommi Mäkinen. Konkrétně Toyotě chybí díly převodovky, zbytek je kompletní. Toyota Yaris WRC vyjede poprvé ve středním Finsku. "Na začátku května se pak s testováním přesuneme do jižní a střední Evropy. Je třeba najet velké množství kilometrů během testování."
"Budeme mít dva testovací týmy, které budou pracovat v jiných podmínkách, aby nashromáždily co nejvíce informací. Zkraje podzimu by měla být připravena finální verze Toyoty Yaris WRC," odhaluje Fin. Zatím čtyřnásobný mistr světa nepotvrdil Mikko Hirvonena a Juhu Hänninena jako testovací jezdce.
První test možná provede on sám: "Myslím, že to není nemožné. Chtěl bych jet s Yarisem WRC na prvním testu. Bylo by to skvělé! Samozřejmě, že vedle mě bude sedět inženýr, ale pořád si myslím, že zvládnu řídit rychle auto."
Juho Hänninen a Kaj Lindström absolvovali seznamovací jízdy v Mexiku. Ihned se začalo spekulovat, že tato posádka absolvuje seznamovací jízdy na všech zbývajících letošních soutěžích. Co říká na téma Hänninena samotný Mäkinen? "Je to jedna z možných variant.
Juho se podílí na výběru testovacích tras pro tento rok s cílem vybrat co nejlepší podmínky. Je to opravdu velká pomoc v přípravě na další sezonu. Zatím je ale opravdu příliš brzy na to, abychom hovořili o jezdeckém složení týmu pro příští rok. Jsou různé možnosti, ale zatím nemáme nic, o čem bychom mohli mluvit. K tomuto tématu se vrátíme na podzim."
Pozitivní zprávou je, že Mäkinen řekl, že tým Toyota Gazoo Racing se sídlem ve finském Puuppola určitě stihne připravit vůz pro Rally Monte Carlo 2017. Zdejší tým je tvořen z velké části Finy, v poslední době jej ale hodně posílili Britové - došlo dost lidí z M-Sportu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.