Šéf továrního týmu Toyoty, Timmi Mäkinen, pro 'Motorsport News' řekl, že program stavby Yarisu WRC nemá žádné zpoždění, jak minulý týden některé servery informovaly. Toyota se nakonec rozhodla vypustit úvodní test nového vozu, který se se měl uskutečnit 17. března, a nové auto vyjede v dubnu.
"Původní plán byl zahájit testování v dubnu. Pak přišla možnost, že bychom mohli začít už v březnu a o to jsme se snažili. Ale není to možné, vracíme se k našemu původnímu plánu. Nemáme ale žádné zpoždění, jde to všechno přesně tak, jak bylo naplánováno. Čekáme jen na některé malé díly, jinak už je všechno hotové.
Motor jsme již nainstalovali do vozu. Ujišťuji Vás, že nejde o žádnou tragédii!" říká Tommi Mäkinen. Konkrétně Toyotě chybí díly převodovky, zbytek je kompletní. Toyota Yaris WRC vyjede poprvé ve středním Finsku. "Na začátku května se pak s testováním přesuneme do jižní a střední Evropy. Je třeba najet velké množství kilometrů během testování."
"Budeme mít dva testovací týmy, které budou pracovat v jiných podmínkách, aby nashromáždily co nejvíce informací. Zkraje podzimu by měla být připravena finální verze Toyoty Yaris WRC," odhaluje Fin. Zatím čtyřnásobný mistr světa nepotvrdil Mikko Hirvonena a Juhu Hänninena jako testovací jezdce.
První test možná provede on sám: "Myslím, že to není nemožné. Chtěl bych jet s Yarisem WRC na prvním testu. Bylo by to skvělé! Samozřejmě, že vedle mě bude sedět inženýr, ale pořád si myslím, že zvládnu řídit rychle auto."
Juho Hänninen a Kaj Lindström absolvovali seznamovací jízdy v Mexiku. Ihned se začalo spekulovat, že tato posádka absolvuje seznamovací jízdy na všech zbývajících letošních soutěžích. Co říká na téma Hänninena samotný Mäkinen? "Je to jedna z možných variant.
Juho se podílí na výběru testovacích tras pro tento rok s cílem vybrat co nejlepší podmínky. Je to opravdu velká pomoc v přípravě na další sezonu. Zatím je ale opravdu příliš brzy na to, abychom hovořili o jezdeckém složení týmu pro příští rok. Jsou různé možnosti, ale zatím nemáme nic, o čem bychom mohli mluvit. K tomuto tématu se vrátíme na podzim."
Pozitivní zprávou je, že Mäkinen řekl, že tým Toyota Gazoo Racing se sídlem ve finském Puuppola určitě stihne připravit vůz pro Rally Monte Carlo 2017. Zdejší tým je tvořen z velké části Finy, v poslední době jej ale hodně posílili Britové - došlo dost lidí z M-Sportu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.