Šéf továrního týmu Toyoty, Timmi Mäkinen, pro 'Motorsport News' řekl, že program stavby Yarisu WRC nemá žádné zpoždění, jak minulý týden některé servery informovaly. Toyota se nakonec rozhodla vypustit úvodní test nového vozu, který se se měl uskutečnit 17. března, a nové auto vyjede v dubnu.
"Původní plán byl zahájit testování v dubnu. Pak přišla možnost, že bychom mohli začít už v březnu a o to jsme se snažili. Ale není to možné, vracíme se k našemu původnímu plánu. Nemáme ale žádné zpoždění, jde to všechno přesně tak, jak bylo naplánováno. Čekáme jen na některé malé díly, jinak už je všechno hotové.
Motor jsme již nainstalovali do vozu. Ujišťuji Vás, že nejde o žádnou tragédii!" říká Tommi Mäkinen. Konkrétně Toyotě chybí díly převodovky, zbytek je kompletní. Toyota Yaris WRC vyjede poprvé ve středním Finsku. "Na začátku května se pak s testováním přesuneme do jižní a střední Evropy. Je třeba najet velké množství kilometrů během testování."
"Budeme mít dva testovací týmy, které budou pracovat v jiných podmínkách, aby nashromáždily co nejvíce informací. Zkraje podzimu by měla být připravena finální verze Toyoty Yaris WRC," odhaluje Fin. Zatím čtyřnásobný mistr světa nepotvrdil Mikko Hirvonena a Juhu Hänninena jako testovací jezdce.
První test možná provede on sám: "Myslím, že to není nemožné. Chtěl bych jet s Yarisem WRC na prvním testu. Bylo by to skvělé! Samozřejmě, že vedle mě bude sedět inženýr, ale pořád si myslím, že zvládnu řídit rychle auto."
Juho Hänninen a Kaj Lindström absolvovali seznamovací jízdy v Mexiku. Ihned se začalo spekulovat, že tato posádka absolvuje seznamovací jízdy na všech zbývajících letošních soutěžích. Co říká na téma Hänninena samotný Mäkinen? "Je to jedna z možných variant.
Juho se podílí na výběru testovacích tras pro tento rok s cílem vybrat co nejlepší podmínky. Je to opravdu velká pomoc v přípravě na další sezonu. Zatím je ale opravdu příliš brzy na to, abychom hovořili o jezdeckém složení týmu pro příští rok. Jsou různé možnosti, ale zatím nemáme nic, o čem bychom mohli mluvit. K tomuto tématu se vrátíme na podzim."
Pozitivní zprávou je, že Mäkinen řekl, že tým Toyota Gazoo Racing se sídlem ve finském Puuppola určitě stihne připravit vůz pro Rally Monte Carlo 2017. Zdejší tým je tvořen z velké části Finy, v poslední době jej ale hodně posílili Britové - došlo dost lidí z M-Sportu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?