Šéf továrního týmu Toyoty, Timmi Mäkinen, pro 'Motorsport News' řekl, že program stavby Yarisu WRC nemá žádné zpoždění, jak minulý týden některé servery informovaly. Toyota se nakonec rozhodla vypustit úvodní test nového vozu, který se se měl uskutečnit 17. března, a nové auto vyjede v dubnu.
"Původní plán byl zahájit testování v dubnu. Pak přišla možnost, že bychom mohli začít už v březnu a o to jsme se snažili. Ale není to možné, vracíme se k našemu původnímu plánu. Nemáme ale žádné zpoždění, jde to všechno přesně tak, jak bylo naplánováno. Čekáme jen na některé malé díly, jinak už je všechno hotové.
Motor jsme již nainstalovali do vozu. Ujišťuji Vás, že nejde o žádnou tragédii!" říká Tommi Mäkinen. Konkrétně Toyotě chybí díly převodovky, zbytek je kompletní. Toyota Yaris WRC vyjede poprvé ve středním Finsku. "Na začátku května se pak s testováním přesuneme do jižní a střední Evropy. Je třeba najet velké množství kilometrů během testování."
"Budeme mít dva testovací týmy, které budou pracovat v jiných podmínkách, aby nashromáždily co nejvíce informací. Zkraje podzimu by měla být připravena finální verze Toyoty Yaris WRC," odhaluje Fin. Zatím čtyřnásobný mistr světa nepotvrdil Mikko Hirvonena a Juhu Hänninena jako testovací jezdce.
První test možná provede on sám: "Myslím, že to není nemožné. Chtěl bych jet s Yarisem WRC na prvním testu. Bylo by to skvělé! Samozřejmě, že vedle mě bude sedět inženýr, ale pořád si myslím, že zvládnu řídit rychle auto."
Juho Hänninen a Kaj Lindström absolvovali seznamovací jízdy v Mexiku. Ihned se začalo spekulovat, že tato posádka absolvuje seznamovací jízdy na všech zbývajících letošních soutěžích. Co říká na téma Hänninena samotný Mäkinen? "Je to jedna z možných variant.
Juho se podílí na výběru testovacích tras pro tento rok s cílem vybrat co nejlepší podmínky. Je to opravdu velká pomoc v přípravě na další sezonu. Zatím je ale opravdu příliš brzy na to, abychom hovořili o jezdeckém složení týmu pro příští rok. Jsou různé možnosti, ale zatím nemáme nic, o čem bychom mohli mluvit. K tomuto tématu se vrátíme na podzim."
Pozitivní zprávou je, že Mäkinen řekl, že tým Toyota Gazoo Racing se sídlem ve finském Puuppola určitě stihne připravit vůz pro Rally Monte Carlo 2017. Zdejší tým je tvořen z velké části Finy, v poslední době jej ale hodně posílili Britové - došlo dost lidí z M-Sportu.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.