Jari-Matti Latvala zažil na prvních dvou závodech letošní sezony hrůzný start sezony. V Mexiku, kde se mu v minulosti většinou také moc nedařilo, se ale dokázal vyhnout všem nástrahám, zajel dobře a získal svoje letošní první vítězství.
Fin byl před startem soutěže hodně favorizován, protože jeho startovní pozice byla díky nule na jeho bodovém kontě více než výhodná. Jari-Matti se hned zkraje ujal vedení a celkově dokázal vyhrát hned 11 z 19 zkoušek. Navíc dle svých slov nemusel ani nijak moc riskovat.
"Toto vítězství je fantastické, řekl jsem Mikkovi, že sezonu možná začneme zde a je sympatické, že jsme vyhráli hned na první šotolinové soutěži roku. Před startem jsme si řekli, že by bylo dobré zvítězit. O zdejším vítězství jsem jen snil, protože tato rally pro mě byla vždy náročná. Letos jsme měli s Mikkou odlišný přístup a koncentrovali jsme se na to, abychom odvedli dobrou soutěž, pokusili se využít naší výhodné startovní pozice a vyvarovali se tak velkým kamenům," říká Jari-Matti Latvala.
"Asi to byla ta nejinteligentnější rally, kterou jsme kdy jeli. Vloni ve Finsku to byla nejlepší pilotáž mého života, ale na rychlých speciálkách ve vysokých rychlostech to bylo odlišné. Mexiko je 400 km soutěží se speciálkami s 55, 42 a 80 kilometry. Přístup byl tedy odlišný. Bylo to spíše jako vytrvalostní soutěž a já jsem rád, že jsem v těchto podmínkách vyhrál."
Na nejdelší speciálce, Guanajuato, se ale Fin o svoje Polo chvíli bál: "Myslím, že prvních 10 kilometrů bylo nejtěžších a já jsem si musel najít svůj rytmus. Měl jsem dobrý pocit, aniž bych jel nějak moc rychle, ale na asi 58. kilometru jsem ucítil, že přicházím o zadní brzdy. Věděl jsem, že zbývá ještě asi 22 km a snažil jsem se zjistit, jestli je moje rychlost dobrá. Zeptal jsem se Mikky, jestli tomu tak je a on mi řekl, že je to docela dobré. To jsem chtěl slyšet."
Na následujícím měřeném úseku, Power Stage, byl Latvala druhý za Ogierem. "Věděl jsem, že se bude Seb hodně snažit, aby na Power Stage získal body poté, co byl první na trati během těch dvou dní. Snažil jsem se atakovat a nakonec se mi zde na něj podařilo stáhnout šest bodů. Alespoň jsme se mu přiblížili a v tomto boji jsme si pohlídali šanci. Klíčové teď je sbírat body. Na příštích podnicích budeme potřebovat vyhrávat."
Svůj názor přidal také navigátor Miikka Anttila: "Je to jak pro mě tak i Jariho-Mattiho opravdu úleva. Nepochybovali jsme o tom, že to půjde. Naše startovní pozice byla dobrá a snažili jsme se zvládnout solidní závod, abychom zde vyhráli. Po shakedownu jsme byli posledním Volkswagenem, který opouštěl parc-fermé a první, který tam vjížděl, to bylo dobré znamení. Teď jsme pro začátek Argentiny v dobré pozici, pokusíme se z ní profitovat."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.