Jari-Matti Latvala zažil na prvních dvou závodech letošní sezony hrůzný start sezony. V Mexiku, kde se mu v minulosti většinou také moc nedařilo, se ale dokázal vyhnout všem nástrahám, zajel dobře a získal svoje letošní první vítězství.
Fin byl před startem soutěže hodně favorizován, protože jeho startovní pozice byla díky nule na jeho bodovém kontě více než výhodná. Jari-Matti se hned zkraje ujal vedení a celkově dokázal vyhrát hned 11 z 19 zkoušek. Navíc dle svých slov nemusel ani nijak moc riskovat.
"Toto vítězství je fantastické, řekl jsem Mikkovi, že sezonu možná začneme zde a je sympatické, že jsme vyhráli hned na první šotolinové soutěži roku. Před startem jsme si řekli, že by bylo dobré zvítězit. O zdejším vítězství jsem jen snil, protože tato rally pro mě byla vždy náročná. Letos jsme měli s Mikkou odlišný přístup a koncentrovali jsme se na to, abychom odvedli dobrou soutěž, pokusili se využít naší výhodné startovní pozice a vyvarovali se tak velkým kamenům," říká Jari-Matti Latvala.
"Asi to byla ta nejinteligentnější rally, kterou jsme kdy jeli. Vloni ve Finsku to byla nejlepší pilotáž mého života, ale na rychlých speciálkách ve vysokých rychlostech to bylo odlišné. Mexiko je 400 km soutěží se speciálkami s 55, 42 a 80 kilometry. Přístup byl tedy odlišný. Bylo to spíše jako vytrvalostní soutěž a já jsem rád, že jsem v těchto podmínkách vyhrál."
Na nejdelší speciálce, Guanajuato, se ale Fin o svoje Polo chvíli bál: "Myslím, že prvních 10 kilometrů bylo nejtěžších a já jsem si musel najít svůj rytmus. Měl jsem dobrý pocit, aniž bych jel nějak moc rychle, ale na asi 58. kilometru jsem ucítil, že přicházím o zadní brzdy. Věděl jsem, že zbývá ještě asi 22 km a snažil jsem se zjistit, jestli je moje rychlost dobrá. Zeptal jsem se Mikky, jestli tomu tak je a on mi řekl, že je to docela dobré. To jsem chtěl slyšet."
Na následujícím měřeném úseku, Power Stage, byl Latvala druhý za Ogierem. "Věděl jsem, že se bude Seb hodně snažit, aby na Power Stage získal body poté, co byl první na trati během těch dvou dní. Snažil jsem se atakovat a nakonec se mi zde na něj podařilo stáhnout šest bodů. Alespoň jsme se mu přiblížili a v tomto boji jsme si pohlídali šanci. Klíčové teď je sbírat body. Na příštích podnicích budeme potřebovat vyhrávat."
Svůj názor přidal také navigátor Miikka Anttila: "Je to jak pro mě tak i Jariho-Mattiho opravdu úleva. Nepochybovali jsme o tom, že to půjde. Naše startovní pozice byla dobrá a snažili jsme se zvládnout solidní závod, abychom zde vyhráli. Po shakedownu jsme byli posledním Volkswagenem, který opouštěl parc-fermé a první, který tam vjížděl, to bylo dobré znamení. Teď jsme pro začátek Argentiny v dobré pozici, pokusíme se z ní profitovat."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?