Jari-Matti Latvala zažil na prvních dvou závodech letošní sezony hrůzný start sezony. V Mexiku, kde se mu v minulosti většinou také moc nedařilo, se ale dokázal vyhnout všem nástrahám, zajel dobře a získal svoje letošní první vítězství.
Fin byl před startem soutěže hodně favorizován, protože jeho startovní pozice byla díky nule na jeho bodovém kontě více než výhodná. Jari-Matti se hned zkraje ujal vedení a celkově dokázal vyhrát hned 11 z 19 zkoušek. Navíc dle svých slov nemusel ani nijak moc riskovat.
"Toto vítězství je fantastické, řekl jsem Mikkovi, že sezonu možná začneme zde a je sympatické, že jsme vyhráli hned na první šotolinové soutěži roku. Před startem jsme si řekli, že by bylo dobré zvítězit. O zdejším vítězství jsem jen snil, protože tato rally pro mě byla vždy náročná. Letos jsme měli s Mikkou odlišný přístup a koncentrovali jsme se na to, abychom odvedli dobrou soutěž, pokusili se využít naší výhodné startovní pozice a vyvarovali se tak velkým kamenům," říká Jari-Matti Latvala.
"Asi to byla ta nejinteligentnější rally, kterou jsme kdy jeli. Vloni ve Finsku to byla nejlepší pilotáž mého života, ale na rychlých speciálkách ve vysokých rychlostech to bylo odlišné. Mexiko je 400 km soutěží se speciálkami s 55, 42 a 80 kilometry. Přístup byl tedy odlišný. Bylo to spíše jako vytrvalostní soutěž a já jsem rád, že jsem v těchto podmínkách vyhrál."
Na nejdelší speciálce, Guanajuato, se ale Fin o svoje Polo chvíli bál: "Myslím, že prvních 10 kilometrů bylo nejtěžších a já jsem si musel najít svůj rytmus. Měl jsem dobrý pocit, aniž bych jel nějak moc rychle, ale na asi 58. kilometru jsem ucítil, že přicházím o zadní brzdy. Věděl jsem, že zbývá ještě asi 22 km a snažil jsem se zjistit, jestli je moje rychlost dobrá. Zeptal jsem se Mikky, jestli tomu tak je a on mi řekl, že je to docela dobré. To jsem chtěl slyšet."
Na následujícím měřeném úseku, Power Stage, byl Latvala druhý za Ogierem. "Věděl jsem, že se bude Seb hodně snažit, aby na Power Stage získal body poté, co byl první na trati během těch dvou dní. Snažil jsem se atakovat a nakonec se mi zde na něj podařilo stáhnout šest bodů. Alespoň jsme se mu přiblížili a v tomto boji jsme si pohlídali šanci. Klíčové teď je sbírat body. Na příštích podnicích budeme potřebovat vyhrávat."
Svůj názor přidal také navigátor Miikka Anttila: "Je to jak pro mě tak i Jariho-Mattiho opravdu úleva. Nepochybovali jsme o tom, že to půjde. Naše startovní pozice byla dobrá a snažili jsme se zvládnout solidní závod, abychom zde vyhráli. Po shakedownu jsme byli posledním Volkswagenem, který opouštěl parc-fermé a první, který tam vjížděl, to bylo dobré znamení. Teď jsme pro začátek Argentiny v dobré pozici, pokusíme se z ní profitovat."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?