Jari-Matti Latvala zažil na prvních dvou závodech letošní sezony hrůzný start sezony. V Mexiku, kde se mu v minulosti většinou také moc nedařilo, se ale dokázal vyhnout všem nástrahám, zajel dobře a získal svoje letošní první vítězství.
Fin byl před startem soutěže hodně favorizován, protože jeho startovní pozice byla díky nule na jeho bodovém kontě více než výhodná. Jari-Matti se hned zkraje ujal vedení a celkově dokázal vyhrát hned 11 z 19 zkoušek. Navíc dle svých slov nemusel ani nijak moc riskovat.
"Toto vítězství je fantastické, řekl jsem Mikkovi, že sezonu možná začneme zde a je sympatické, že jsme vyhráli hned na první šotolinové soutěži roku. Před startem jsme si řekli, že by bylo dobré zvítězit. O zdejším vítězství jsem jen snil, protože tato rally pro mě byla vždy náročná. Letos jsme měli s Mikkou odlišný přístup a koncentrovali jsme se na to, abychom odvedli dobrou soutěž, pokusili se využít naší výhodné startovní pozice a vyvarovali se tak velkým kamenům," říká Jari-Matti Latvala.
"Asi to byla ta nejinteligentnější rally, kterou jsme kdy jeli. Vloni ve Finsku to byla nejlepší pilotáž mého života, ale na rychlých speciálkách ve vysokých rychlostech to bylo odlišné. Mexiko je 400 km soutěží se speciálkami s 55, 42 a 80 kilometry. Přístup byl tedy odlišný. Bylo to spíše jako vytrvalostní soutěž a já jsem rád, že jsem v těchto podmínkách vyhrál."
Na nejdelší speciálce, Guanajuato, se ale Fin o svoje Polo chvíli bál: "Myslím, že prvních 10 kilometrů bylo nejtěžších a já jsem si musel najít svůj rytmus. Měl jsem dobrý pocit, aniž bych jel nějak moc rychle, ale na asi 58. kilometru jsem ucítil, že přicházím o zadní brzdy. Věděl jsem, že zbývá ještě asi 22 km a snažil jsem se zjistit, jestli je moje rychlost dobrá. Zeptal jsem se Mikky, jestli tomu tak je a on mi řekl, že je to docela dobré. To jsem chtěl slyšet."
Na následujícím měřeném úseku, Power Stage, byl Latvala druhý za Ogierem. "Věděl jsem, že se bude Seb hodně snažit, aby na Power Stage získal body poté, co byl první na trati během těch dvou dní. Snažil jsem se atakovat a nakonec se mi zde na něj podařilo stáhnout šest bodů. Alespoň jsme se mu přiblížili a v tomto boji jsme si pohlídali šanci. Klíčové teď je sbírat body. Na příštích podnicích budeme potřebovat vyhrávat."
Svůj názor přidal také navigátor Miikka Anttila: "Je to jak pro mě tak i Jariho-Mattiho opravdu úleva. Nepochybovali jsme o tom, že to půjde. Naše startovní pozice byla dobrá a snažili jsme se zvládnout solidní závod, abychom zde vyhráli. Po shakedownu jsme byli posledním Volkswagenem, který opouštěl parc-fermé a první, který tam vjížděl, to bylo dobré znamení. Teď jsme pro začátek Argentiny v dobré pozici, pokusíme se z ní profitovat."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?