Monstrózní 80 km zkouška v Mexiku vyžaduje respekt, shodují se jezdci

Takto vloni v Mexiku skákal Elfyn Evans s Fordem Fiesta RS WRC
Takto vloni v Mexiku skákal Elfyn Evans s Fordem Fiesta RS WRC, foto: M-Sport/McKlein
iM2 4. března 2016 00:01
Sdílej:

Přední jezdci MS v automobilových soutěžích vítají zařazení 80 kilometrové rychlostní zkoušky do harmonogramu Rally Mexiko. Jednomyslně se však shodují, že takový test si bude vyžadovat přístup s velkým respektem.

Extrémní zkouška, která je na programu v neděli těsně před vyvrcholením soutěže, měří 80 km. Jde tak o nejdelší test v MS za posledních 30 let. Spolujezdci zaznamenali do svých rozpisů hned 194 križovatek! Test se klikatí v horách na sever a východ od Léonu.

Zkouška vznikla kombinací částí několika zkoušek, které se během soutěže pojedou, a přidáním několika nových úseků. Obecně se očekává, že test Guanajuato pojedou soutěžní vozy déle než 50 minut. Julien Ingrassia, navigátor Sébastiena Ogiera, musel na rozpis pro tuto rychlostní zkoušku použít 106 stran rozpisu!

"Je to masivní, ale také fantastická, zkouška. Je mixem takového množství různých zkoušek, které jsme jeli předtím. Je hezké, že byla zařazena do programu v neděli," říká Mads Ostberg, jezdec M-Sportu. "Na tomto testu se může rozhodovat. 

Normálně v neděli bráníte svoji pozici nebo se snažíte útočit. Ale až vyrazíme v neděli do této rychlostní zkoušky, tak ani náskok 40 vteřin nebude nic znamenat. Můžete jej zratit a nebo naopak sjet. Myslím, že všichni z nás budou opravdu soustředění a budeme pořád bojovat."

Největší výzvu bude představovat asi posledních 10 kilometrů testu. Charakteristika tratě se dost mění a posádky už budou unavené. Jezdec Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, k tomuto testu říká: "Na trati zkoušky máte nějaké úseky, které jsou na plný plyn a jsou docela čisté. Pak jsou tam i úseky, které jsou užší a klikatější.

Ale změny [v charakteru] jsou dost zřejmé, snadno je dostanete do své hlavy. Ale posledních 10 kilometrů je opravdu dost obtížných. Musíte být dost bystří. Budete mít už za sebou 70 kilometrů a posledních 10 zcela jistě bude nejtěžších."

Podle Thierryho Neuvillea z týmu Hyundai bude posledních 10 kilometrů obtížných také kvůli vysoké nadmořské výšce a teplotě, která ve voze bude dosahovat vysokých hodnot. S ním souhlasí i Ostberg a dodává: "Test má velmi unikátní závěrečnou pasáž - je dost úzká a klikatá.

Bude to výzva, protože auto už bude dost horké, pneumatiky se budou přehřívat a také mozek se bude přehřívat! Musíme se s touto po technické stránce dost obtížnou pasáží v závěru popasovat. Je to jen 10 kilometrů, ale bude to opravdu těžké. Myslím, že budou rozhodující pro dobrý čas na zkoušce."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.