Přední jezdci MS v automobilových soutěžích vítají zařazení 80 kilometrové rychlostní zkoušky do harmonogramu Rally Mexiko. Jednomyslně se však shodují, že takový test si bude vyžadovat přístup s velkým respektem.
Extrémní zkouška, která je na programu v neděli těsně před vyvrcholením soutěže, měří 80 km. Jde tak o nejdelší test v MS za posledních 30 let. Spolujezdci zaznamenali do svých rozpisů hned 194 križovatek! Test se klikatí v horách na sever a východ od Léonu.
Zkouška vznikla kombinací částí několika zkoušek, které se během soutěže pojedou, a přidáním několika nových úseků. Obecně se očekává, že test Guanajuato pojedou soutěžní vozy déle než 50 minut. Julien Ingrassia, navigátor Sébastiena Ogiera, musel na rozpis pro tuto rychlostní zkoušku použít 106 stran rozpisu!
"Je to masivní, ale také fantastická, zkouška. Je mixem takového množství různých zkoušek, které jsme jeli předtím. Je hezké, že byla zařazena do programu v neděli," říká Mads Ostberg, jezdec M-Sportu. "Na tomto testu se může rozhodovat.
Normálně v neděli bráníte svoji pozici nebo se snažíte útočit. Ale až vyrazíme v neděli do této rychlostní zkoušky, tak ani náskok 40 vteřin nebude nic znamenat. Můžete jej zratit a nebo naopak sjet. Myslím, že všichni z nás budou opravdu soustředění a budeme pořád bojovat."
Největší výzvu bude představovat asi posledních 10 kilometrů testu. Charakteristika tratě se dost mění a posádky už budou unavené. Jezdec Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, k tomuto testu říká: "Na trati zkoušky máte nějaké úseky, které jsou na plný plyn a jsou docela čisté. Pak jsou tam i úseky, které jsou užší a klikatější.
Ale změny [v charakteru] jsou dost zřejmé, snadno je dostanete do své hlavy. Ale posledních 10 kilometrů je opravdu dost obtížných. Musíte být dost bystří. Budete mít už za sebou 70 kilometrů a posledních 10 zcela jistě bude nejtěžších."
Podle Thierryho Neuvillea z týmu Hyundai bude posledních 10 kilometrů obtížných také kvůli vysoké nadmořské výšce a teplotě, která ve voze bude dosahovat vysokých hodnot. S ním souhlasí i Ostberg a dodává: "Test má velmi unikátní závěrečnou pasáž - je dost úzká a klikatá.
Bude to výzva, protože auto už bude dost horké, pneumatiky se budou přehřívat a také mozek se bude přehřívat! Musíme se s touto po technické stránce dost obtížnou pasáží v závěru popasovat. Je to jen 10 kilometrů, ale bude to opravdu těžké. Myslím, že budou rozhodující pro dobrý čas na zkoušce."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.