Monstrózní 80 km zkouška v Mexiku vyžaduje respekt, shodují se jezdci

Takto vloni v Mexiku skákal Elfyn Evans s Fordem Fiesta RS WRC
Takto vloni v Mexiku skákal Elfyn Evans s Fordem Fiesta RS WRC, foto: M-Sport/McKlein
iM2 4. března 2016 00:01
Sdílej:

Přední jezdci MS v automobilových soutěžích vítají zařazení 80 kilometrové rychlostní zkoušky do harmonogramu Rally Mexiko. Jednomyslně se však shodují, že takový test si bude vyžadovat přístup s velkým respektem.

Extrémní zkouška, která je na programu v neděli těsně před vyvrcholením soutěže, měří 80 km. Jde tak o nejdelší test v MS za posledních 30 let. Spolujezdci zaznamenali do svých rozpisů hned 194 križovatek! Test se klikatí v horách na sever a východ od Léonu.

Zkouška vznikla kombinací částí několika zkoušek, které se během soutěže pojedou, a přidáním několika nových úseků. Obecně se očekává, že test Guanajuato pojedou soutěžní vozy déle než 50 minut. Julien Ingrassia, navigátor Sébastiena Ogiera, musel na rozpis pro tuto rychlostní zkoušku použít 106 stran rozpisu!

"Je to masivní, ale také fantastická, zkouška. Je mixem takového množství různých zkoušek, které jsme jeli předtím. Je hezké, že byla zařazena do programu v neděli," říká Mads Ostberg, jezdec M-Sportu. "Na tomto testu se může rozhodovat. 

Normálně v neděli bráníte svoji pozici nebo se snažíte útočit. Ale až vyrazíme v neděli do této rychlostní zkoušky, tak ani náskok 40 vteřin nebude nic znamenat. Můžete jej zratit a nebo naopak sjet. Myslím, že všichni z nás budou opravdu soustředění a budeme pořád bojovat."

Největší výzvu bude představovat asi posledních 10 kilometrů testu. Charakteristika tratě se dost mění a posádky už budou unavené. Jezdec Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, k tomuto testu říká: "Na trati zkoušky máte nějaké úseky, které jsou na plný plyn a jsou docela čisté. Pak jsou tam i úseky, které jsou užší a klikatější.

Ale změny [v charakteru] jsou dost zřejmé, snadno je dostanete do své hlavy. Ale posledních 10 kilometrů je opravdu dost obtížných. Musíte být dost bystří. Budete mít už za sebou 70 kilometrů a posledních 10 zcela jistě bude nejtěžších."

Podle Thierryho Neuvillea z týmu Hyundai bude posledních 10 kilometrů obtížných také kvůli vysoké nadmořské výšce a teplotě, která ve voze bude dosahovat vysokých hodnot. S ním souhlasí i Ostberg a dodává: "Test má velmi unikátní závěrečnou pasáž - je dost úzká a klikatá.

Bude to výzva, protože auto už bude dost horké, pneumatiky se budou přehřívat a také mozek se bude přehřívat! Musíme se s touto po technické stránce dost obtížnou pasáží v závěru popasovat. Je to jen 10 kilometrů, ale bude to opravdu těžké. Myslím, že budou rozhodující pro dobrý čas na zkoušce."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.