Přední jezdci MS v automobilových soutěžích vítají zařazení 80 kilometrové rychlostní zkoušky do harmonogramu Rally Mexiko. Jednomyslně se však shodují, že takový test si bude vyžadovat přístup s velkým respektem.
Extrémní zkouška, která je na programu v neděli těsně před vyvrcholením soutěže, měří 80 km. Jde tak o nejdelší test v MS za posledních 30 let. Spolujezdci zaznamenali do svých rozpisů hned 194 križovatek! Test se klikatí v horách na sever a východ od Léonu.
Zkouška vznikla kombinací částí několika zkoušek, které se během soutěže pojedou, a přidáním několika nových úseků. Obecně se očekává, že test Guanajuato pojedou soutěžní vozy déle než 50 minut. Julien Ingrassia, navigátor Sébastiena Ogiera, musel na rozpis pro tuto rychlostní zkoušku použít 106 stran rozpisu!
"Je to masivní, ale také fantastická, zkouška. Je mixem takového množství různých zkoušek, které jsme jeli předtím. Je hezké, že byla zařazena do programu v neděli," říká Mads Ostberg, jezdec M-Sportu. "Na tomto testu se může rozhodovat.
Normálně v neděli bráníte svoji pozici nebo se snažíte útočit. Ale až vyrazíme v neděli do této rychlostní zkoušky, tak ani náskok 40 vteřin nebude nic znamenat. Můžete jej zratit a nebo naopak sjet. Myslím, že všichni z nás budou opravdu soustředění a budeme pořád bojovat."
Největší výzvu bude představovat asi posledních 10 kilometrů testu. Charakteristika tratě se dost mění a posádky už budou unavené. Jezdec Volkswagenu, Jari-Matti Latvala, k tomuto testu říká: "Na trati zkoušky máte nějaké úseky, které jsou na plný plyn a jsou docela čisté. Pak jsou tam i úseky, které jsou užší a klikatější.
Ale změny [v charakteru] jsou dost zřejmé, snadno je dostanete do své hlavy. Ale posledních 10 kilometrů je opravdu dost obtížných. Musíte být dost bystří. Budete mít už za sebou 70 kilometrů a posledních 10 zcela jistě bude nejtěžších."
Podle Thierryho Neuvillea z týmu Hyundai bude posledních 10 kilometrů obtížných také kvůli vysoké nadmořské výšce a teplotě, která ve voze bude dosahovat vysokých hodnot. S ním souhlasí i Ostberg a dodává: "Test má velmi unikátní závěrečnou pasáž - je dost úzká a klikatá.
Bude to výzva, protože auto už bude dost horké, pneumatiky se budou přehřívat a také mozek se bude přehřívat! Musíme se s touto po technické stránce dost obtížnou pasáží v závěru popasovat. Je to jen 10 kilometrů, ale bude to opravdu těžké. Myslím, že budou rozhodující pro dobrý čas na zkoušce."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.