Camilli má stále důvěru Wilsona, co chce předvést v Mexiku?

Camilli už potřebuje dojet do cíle
Camilli už potřebuje dojet do cíle, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 3. března 2016 22:27
Sdílej:

Eric Camilli toho zatím na šotolině nemá moc odjeto, proto ani do Mexika nepřijel bojovat o nejvyšší příčky. Pro Francouze se bude jednat o první šotolinovou rally ve Fordu Fiesta RS WRC, navíc předchozí dva starty za tým M-Sport skončily havárií.

Mexická rally bude teprve osmou soutěží na šotolině pro Erica Camilliho. Jeho předchozí zkušenosti s tímto povrchem vznikly ve voze Peugeot 208 R2 v roce 2014 ve Francii a vloni odjel 4 soutěže v rámci WRC 2 na šotolině (s Fordem Fiesta R5).

28 letý jezdec na sebe necítí tlak, i když na Monte Carlu narazil do stromu a ve Švédsku poměrně tvrdě havaroval: "Malcolm [Wilson] mi řekl, že je vše OK. Řekl mi, že nebylo dobré nedokončit obě úvodní soutěže, ale abych na to zapomněl a soustředil se na budoucnost. Jeho podpora mi pomohla zapomenout na tlak a to je důležité," přiznává Camilli.

Na sedadlo spolujezdce se od Mexické rally vrací Benjamin Veillas, který nahrazuje Nicolase Klingera. Francouzská dvojice má pro mexické hory jenom jeden cíl: "Hlavním cílem je dokončit rally, na časy se nebudu koukat. Je to cílem, který jsem si stanovil, a také od M-Sportu jsem dostal tento úkol.

Musím poznat auto na šotolině. Pro budoucnost je velmi důležité, abych dokončil soutěž a získal zkušenosti. S rally nemám obecně moc zkušeností. Zatím bylo hodně obtížné poznávat vůz WRC a úroveň soutěží. Není jednoduché začít sezonu tímto způsobem, ale tak to je. Teď už chci myslet na budoucnost a odrazit se zpět.

V Mexiku pojedu poprvé a bude zde hodně nových věcí. Vím, že to je dost specifická soutěž. Vysoká nadmořská výška ubírá výkon motoru, takže tomu musíte uzpusobit svůj jezdecký styl.

Čekají nás dvě velmi dlouhé zkoušky - tak dlouhé testy jsem ještě nikdy nejel. S naší rychlostí na prvních dvou soutěžích jsem spokojen. S výsledky však ne - následující dvě soutěže chci dokončit. "

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.