Eric Camilli toho zatím na šotolině nemá moc odjeto, proto ani do Mexika nepřijel bojovat o nejvyšší příčky. Pro Francouze se bude jednat o první šotolinovou rally ve Fordu Fiesta RS WRC, navíc předchozí dva starty za tým M-Sport skončily havárií.
Mexická rally bude teprve osmou soutěží na šotolině pro Erica Camilliho. Jeho předchozí zkušenosti s tímto povrchem vznikly ve voze Peugeot 208 R2 v roce 2014 ve Francii a vloni odjel 4 soutěže v rámci WRC 2 na šotolině (s Fordem Fiesta R5).
28 letý jezdec na sebe necítí tlak, i když na Monte Carlu narazil do stromu a ve Švédsku poměrně tvrdě havaroval: "Malcolm [Wilson] mi řekl, že je vše OK. Řekl mi, že nebylo dobré nedokončit obě úvodní soutěže, ale abych na to zapomněl a soustředil se na budoucnost. Jeho podpora mi pomohla zapomenout na tlak a to je důležité," přiznává Camilli.
Na sedadlo spolujezdce se od Mexické rally vrací Benjamin Veillas, který nahrazuje Nicolase Klingera. Francouzská dvojice má pro mexické hory jenom jeden cíl: "Hlavním cílem je dokončit rally, na časy se nebudu koukat. Je to cílem, který jsem si stanovil, a také od M-Sportu jsem dostal tento úkol.
Musím poznat auto na šotolině. Pro budoucnost je velmi důležité, abych dokončil soutěž a získal zkušenosti. S rally nemám obecně moc zkušeností. Zatím bylo hodně obtížné poznávat vůz WRC a úroveň soutěží. Není jednoduché začít sezonu tímto způsobem, ale tak to je. Teď už chci myslet na budoucnost a odrazit se zpět.
V Mexiku pojedu poprvé a bude zde hodně nových věcí. Vím, že to je dost specifická soutěž. Vysoká nadmořská výška ubírá výkon motoru, takže tomu musíte uzpusobit svůj jezdecký styl.
Čekají nás dvě velmi dlouhé zkoušky - tak dlouhé testy jsem ještě nikdy nejel. S naší rychlostí na prvních dvou soutěžích jsem spokojen. S výsledky však ne - následující dvě soutěže chci dokončit. "
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?