Eric Camilli toho zatím na šotolině nemá moc odjeto, proto ani do Mexika nepřijel bojovat o nejvyšší příčky. Pro Francouze se bude jednat o první šotolinovou rally ve Fordu Fiesta RS WRC, navíc předchozí dva starty za tým M-Sport skončily havárií.
Mexická rally bude teprve osmou soutěží na šotolině pro Erica Camilliho. Jeho předchozí zkušenosti s tímto povrchem vznikly ve voze Peugeot 208 R2 v roce 2014 ve Francii a vloni odjel 4 soutěže v rámci WRC 2 na šotolině (s Fordem Fiesta R5).
28 letý jezdec na sebe necítí tlak, i když na Monte Carlu narazil do stromu a ve Švédsku poměrně tvrdě havaroval: "Malcolm [Wilson] mi řekl, že je vše OK. Řekl mi, že nebylo dobré nedokončit obě úvodní soutěže, ale abych na to zapomněl a soustředil se na budoucnost. Jeho podpora mi pomohla zapomenout na tlak a to je důležité," přiznává Camilli.
Na sedadlo spolujezdce se od Mexické rally vrací Benjamin Veillas, který nahrazuje Nicolase Klingera. Francouzská dvojice má pro mexické hory jenom jeden cíl: "Hlavním cílem je dokončit rally, na časy se nebudu koukat. Je to cílem, který jsem si stanovil, a také od M-Sportu jsem dostal tento úkol.
Musím poznat auto na šotolině. Pro budoucnost je velmi důležité, abych dokončil soutěž a získal zkušenosti. S rally nemám obecně moc zkušeností. Zatím bylo hodně obtížné poznávat vůz WRC a úroveň soutěží. Není jednoduché začít sezonu tímto způsobem, ale tak to je. Teď už chci myslet na budoucnost a odrazit se zpět.
V Mexiku pojedu poprvé a bude zde hodně nových věcí. Vím, že to je dost specifická soutěž. Vysoká nadmořská výška ubírá výkon motoru, takže tomu musíte uzpusobit svůj jezdecký styl.
Čekají nás dvě velmi dlouhé zkoušky - tak dlouhé testy jsem ještě nikdy nejel. S naší rychlostí na prvních dvou soutěžích jsem spokojen. S výsledky však ne - následující dvě soutěže chci dokončit. "
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.