Vloni nám Ott Tänak v Mexiku nabídl vskutku zajímavou podívanou, když skončil se svoji Fiestou RS WRC po superspeciálce hned na prvním měřeném testu v jezeře. Obrázky tohoto incidentu ihned obletěly svět a staly se pro loňský šampionát příznačnými.
Sezonu letos Tänak startující s podporou pneumatikářské společnosti DMACK, jejichž produkty se zřejmě s gumami Michelin v některých ohledech nemohou úplně měřit, přitom nezačal vůbec špatně. Na Monte Carlu si vyjel sedmé místo a ve Švédsku byl pátý. Na Estonce teď čeká soutěž, na kterou má z loňska zvláštní vzpomínky.
"Je opravdu super vrátit se do Mexika, je to rally, kterou zbožňuji, s unikátní atmosférou, zvláště na startu. Tato rally je vždy velkou výzvou. Je to první rally sezony s vysokými teplotami a každý den obnáší velmi dlouhé speciálky, což je výzva, kterou oceňuji. Poslední den bude docela speciální a už se ho nemůžu dočkat," říká Ott Tänak.
Podobně jako na ostatních šotolinových soutěžích, bude i v Mexiku důležité opotřebení pneumatik. Výkonnost pneumatik DMACK budou bedlivě sledovat všichni zúčastnění v šampionátu WRC. V rozhovoru s estonskými žurnalisty jezdec přiznal, že od Portugalska nasadí DMACK zcela novou šotolinovou pneumatiku. Na 'turné v Americe' si ale Ott musí vystačit s původní specifikací.
Generální ředitel společnosti DMACK, Dick Cormack, před soutěží řekl: "Ještě jednou, organizátoři soutěže do itineráře zařadili místa, která opravdu prověří piloty i pneumatiky. Mezi servisy jsou dlouhé vzdálenosti a bude třeba přijmout inteligentní strategii pro správu opotřebení pneumatik. Nicméně s touto rally máme dobré zkušenosti a v naše produkty máme důvěru."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?