Tänak: Rally Mexiko je vždy velkou výzvu

Vloni v Mexiku se Ott zapsal do historie, ale ne tak, jak by si představoval...
Vloni v Mexiku se Ott zapsal do historie, ale ne tak, jak by si představoval..., foto: M-Sport/McKlein
iM2 3. března 2016 21:45
Sdílej:

Vloni nám Ott Tänak v Mexiku nabídl vskutku zajímavou podívanou, když skončil se svoji Fiestou RS WRC po superspeciálce hned na prvním měřeném testu v jezeře. Obrázky tohoto incidentu ihned obletěly svět a staly se pro loňský šampionát příznačnými.

Sezonu letos Tänak startující s podporou pneumatikářské společnosti DMACK, jejichž produkty se zřejmě s gumami Michelin v některých ohledech nemohou úplně měřit, přitom nezačal vůbec špatně. Na Monte Carlu si vyjel sedmé místo a ve Švédsku byl pátý. Na Estonce teď čeká soutěž, na kterou má z loňska zvláštní vzpomínky.

"Je opravdu super vrátit se do Mexika, je to rally, kterou zbožňuji, s unikátní atmosférou, zvláště na startu. Tato rally je vždy velkou výzvou. Je to první rally sezony s vysokými teplotami a každý den obnáší velmi dlouhé speciálky, což je výzva, kterou oceňuji. Poslední den bude docela speciální a už se ho nemůžu dočkat," říká Ott Tänak. 

Podobně jako na ostatních šotolinových soutěžích, bude i v Mexiku důležité opotřebení pneumatik. Výkonnost pneumatik DMACK budou bedlivě sledovat všichni zúčastnění v šampionátu WRC. V rozhovoru s estonskými žurnalisty jezdec přiznal, že od Portugalska nasadí DMACK zcela novou šotolinovou pneumatiku. Na 'turné v Americe' si ale Ott musí vystačit s původní specifikací.

Generální ředitel společnosti DMACK, Dick Cormack, před soutěží řekl: "Ještě jednou, organizátoři soutěže do itineráře zařadili místa, která opravdu prověří piloty i pneumatiky. Mezi servisy jsou dlouhé vzdálenosti a bude třeba přijmout inteligentní strategii pro správu opotřebení pneumatik. Nicméně s touto rally máme dobré zkušenosti a v naše produkty máme důvěru."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?