Vloni nám Ott Tänak v Mexiku nabídl vskutku zajímavou podívanou, když skončil se svoji Fiestou RS WRC po superspeciálce hned na prvním měřeném testu v jezeře. Obrázky tohoto incidentu ihned obletěly svět a staly se pro loňský šampionát příznačnými.
Sezonu letos Tänak startující s podporou pneumatikářské společnosti DMACK, jejichž produkty se zřejmě s gumami Michelin v některých ohledech nemohou úplně měřit, přitom nezačal vůbec špatně. Na Monte Carlu si vyjel sedmé místo a ve Švédsku byl pátý. Na Estonce teď čeká soutěž, na kterou má z loňska zvláštní vzpomínky.
"Je opravdu super vrátit se do Mexika, je to rally, kterou zbožňuji, s unikátní atmosférou, zvláště na startu. Tato rally je vždy velkou výzvou. Je to první rally sezony s vysokými teplotami a každý den obnáší velmi dlouhé speciálky, což je výzva, kterou oceňuji. Poslední den bude docela speciální a už se ho nemůžu dočkat," říká Ott Tänak.
Podobně jako na ostatních šotolinových soutěžích, bude i v Mexiku důležité opotřebení pneumatik. Výkonnost pneumatik DMACK budou bedlivě sledovat všichni zúčastnění v šampionátu WRC. V rozhovoru s estonskými žurnalisty jezdec přiznal, že od Portugalska nasadí DMACK zcela novou šotolinovou pneumatiku. Na 'turné v Americe' si ale Ott musí vystačit s původní specifikací.
Generální ředitel společnosti DMACK, Dick Cormack, před soutěží řekl: "Ještě jednou, organizátoři soutěže do itineráře zařadili místa, která opravdu prověří piloty i pneumatiky. Mezi servisy jsou dlouhé vzdálenosti a bude třeba přijmout inteligentní strategii pro správu opotřebení pneumatik. Nicméně s touto rally máme dobré zkušenosti a v naše produkty máme důvěru."
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?