Zatímco Huyndai ví, co stálo za technickým defektem na voze Thierryho Neuvillea při Rally Sweden, u Volkswagenu si stále lámou hlavu nad tím, co připravilo o možnost bojovat o vítězství Jariho-Mattiho Latvalu.
Jak Thierry Neuville tak i Jari-Matti Latvala přišli hned první den Švédské Rally o možnost bojovat o vítězství nebo alespoň o čelní výsledek. Oba shodně potkaly technické problémy s jejich pohonnými ústrojími. Zatímco u Hyundai původ problému našli a ihned na něj zareagovali menšími technickými změnami v jednotlivých dílech, v táboře Volkswagenu si stále marně lámou hlavu nad tím, co způsobilo defekt na voze Latvaly.
"Něco podobného se v minulosti ještě nestalo," řekl šéf týmu Volkswagen, Jost Capito, pro britský 'Autosport'. "Nevíme, co se stalo nebo proč se to stalo, protože ty díly jsou všechny pryč. To se nikdy nedozvíme. Spojení hnací hřídele se poškodilo a díly upadly." Díky tomuto technickému problému musel Fin ve službách VW absolvovat větší část páteční etapy pouze s pohonem zadní nápravy. Později odstoupil kvůli poškození zavěšení.
Naproti tomu u Hyundai ví, proč u nové i20 WRC v rukou Neuvillea vypověděl službu diferenciál. Autu v rukou Belgičana tak chyběl pro změnu zadní pohon. "Byla tam trhlina na těsnění chladiče diferenciálu," říká týmový šéf, Michel Nandan, rovněž pro britský 'Autosport'. "Olej vytekl, takže v určitou chvíli v diferenciálu už žádný nebyl. Pak šlo všechno na tvrdo [zvýšilo se třecí namáhání z důvodu chybějícího oleje]. Problém byl 100% naší chybou."
"Průběh trubek [mezi diferenciálem a chladičem] nebyl dostatečně jistý. Z toho důvodu se jedna část uvolnila a olej vytekl." Hyundai ale o této slabině věděl už dříve a před nadcházející soutěží v Mexiku by chtěl řešení na daném místě vylepšit. "Tento díl chceme po testu na Mexiko vyměnit, to je plán," zakončil šéf Hyundai, Nandan.
To u Volkswagenu to budou mít s řešením problémů kvůli chybějícím částem vozu těžší. "Materiál vyzkoušíme u jiných a uvidíme, jestli budeme moci něco zjistit. Jsme optimističtí, že se to už nestane," zakončil šéf Volkswagenu, Capito.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?