Co stálo za technickými defekty Neuvillea a Latvaly ve Švédsku?

Hyundai i20 WRC i VW Polo R WRC potkaly ve Švédsku technické problémy
Hyundai i20 WRC i VW Polo R WRC potkaly ve Švédsku technické problémy, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 29. února 2016 23:15
Sdílej:

Zatímco Huyndai ví, co stálo za technickým defektem na voze Thierryho Neuvillea při Rally Sweden, u Volkswagenu si stále lámou hlavu nad tím, co připravilo o možnost bojovat o vítězství Jariho-Mattiho Latvalu.

Jak Thierry Neuville tak i Jari-Matti Latvala přišli hned první den Švédské Rally o možnost bojovat o vítězství nebo alespoň o čelní výsledek. Oba shodně potkaly technické problémy s jejich pohonnými ústrojími. Zatímco u Hyundai původ problému našli a ihned na něj zareagovali menšími technickými změnami v jednotlivých dílech, v táboře Volkswagenu si stále marně lámou hlavu nad tím, co způsobilo defekt na voze Latvaly. 

"Něco podobného se v minulosti ještě nestalo," řekl šéf týmu Volkswagen, Jost Capito, pro britský 'Autosport'. "Nevíme, co se stalo nebo proč se to stalo, protože ty díly jsou všechny pryč. To se nikdy nedozvíme. Spojení hnací hřídele se poškodilo a díly upadly." Díky tomuto technickému problému musel Fin ve službách VW absolvovat větší část páteční etapy pouze s pohonem zadní nápravy. Později odstoupil kvůli poškození zavěšení.

Naproti tomu u Hyundai ví, proč u nové i20 WRC v rukou Neuvillea vypověděl službu diferenciál. Autu v rukou Belgičana tak chyběl pro změnu zadní pohon. "Byla tam trhlina na těsnění chladiče diferenciálu," říká týmový šéf, Michel Nandan, rovněž pro britský 'Autosport'. "Olej vytekl, takže v určitou chvíli v diferenciálu už žádný nebyl. Pak šlo všechno na tvrdo [zvýšilo se třecí namáhání z důvodu chybějícího oleje]. Problém byl 100% naší chybou."

"Průběh trubek [mezi diferenciálem a chladičem] nebyl dostatečně jistý. Z toho důvodu se jedna část uvolnila a olej vytekl." Hyundai ale o této slabině věděl už dříve a před nadcházející soutěží v Mexiku by chtěl řešení na daném místě vylepšit. "Tento díl chceme po testu na Mexiko vyměnit, to je plán," zakončil šéf Hyundai, Nandan.

To u Volkswagenu to budou mít s řešením problémů kvůli chybějícím částem vozu těžší. "Materiál vyzkoušíme u jiných a uvidíme, jestli budeme moci něco zjistit. Jsme optimističtí, že se to už nestane," zakončil šéf Volkswagenu, Capito.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.