Zatímco Huyndai ví, co stálo za technickým defektem na voze Thierryho Neuvillea při Rally Sweden, u Volkswagenu si stále lámou hlavu nad tím, co připravilo o možnost bojovat o vítězství Jariho-Mattiho Latvalu.
Jak Thierry Neuville tak i Jari-Matti Latvala přišli hned první den Švédské Rally o možnost bojovat o vítězství nebo alespoň o čelní výsledek. Oba shodně potkaly technické problémy s jejich pohonnými ústrojími. Zatímco u Hyundai původ problému našli a ihned na něj zareagovali menšími technickými změnami v jednotlivých dílech, v táboře Volkswagenu si stále marně lámou hlavu nad tím, co způsobilo defekt na voze Latvaly.
"Něco podobného se v minulosti ještě nestalo," řekl šéf týmu Volkswagen, Jost Capito, pro britský 'Autosport'. "Nevíme, co se stalo nebo proč se to stalo, protože ty díly jsou všechny pryč. To se nikdy nedozvíme. Spojení hnací hřídele se poškodilo a díly upadly." Díky tomuto technickému problému musel Fin ve službách VW absolvovat větší část páteční etapy pouze s pohonem zadní nápravy. Později odstoupil kvůli poškození zavěšení.
Naproti tomu u Hyundai ví, proč u nové i20 WRC v rukou Neuvillea vypověděl službu diferenciál. Autu v rukou Belgičana tak chyběl pro změnu zadní pohon. "Byla tam trhlina na těsnění chladiče diferenciálu," říká týmový šéf, Michel Nandan, rovněž pro britský 'Autosport'. "Olej vytekl, takže v určitou chvíli v diferenciálu už žádný nebyl. Pak šlo všechno na tvrdo [zvýšilo se třecí namáhání z důvodu chybějícího oleje]. Problém byl 100% naší chybou."
"Průběh trubek [mezi diferenciálem a chladičem] nebyl dostatečně jistý. Z toho důvodu se jedna část uvolnila a olej vytekl." Hyundai ale o této slabině věděl už dříve a před nadcházející soutěží v Mexiku by chtěl řešení na daném místě vylepšit. "Tento díl chceme po testu na Mexiko vyměnit, to je plán," zakončil šéf Hyundai, Nandan.
To u Volkswagenu to budou mít s řešením problémů kvůli chybějícím částem vozu těžší. "Materiál vyzkoušíme u jiných a uvidíme, jestli budeme moci něco zjistit. Jsme optimističtí, že se to už nestane," zakončil šéf Volkswagenu, Capito.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.