Tovární tým Hyundai získal s novým speciálem i20 WRC dvě podia z prvních dvou soutěží. Tým se tak na další průběh sezony dívá optimisticky.
Hyundai zažil s novou generací i20 WRC poměrně povedený start sezony WRC. Na Rally Monte Carlo zajel Thierry Neuville třetí místo, na Rally Sweden dokázal toto umístění ještě o stupínek vylepšit Hayden Paddon. Získat dvě podiová umístění ve dvou po sobě jdoucích soutěžích se továrnímu týmu Hyundai s minulou generací modelu i20 WRC během uplynulých dvou sezon nikdy nepodařilo.
Tomu odpovídá také nálada v týmu, jehož evropská základna se nachází v německém Alzenau. "Na výsledku Haydena jsme zase jednou viděli, že se s tím autem dá bojovat o podium. To je pro nás všechny v týmu fantastické a motivující pro další soutěže," řekl Thierry Neuville.
Tato dvě podiová umístění byla navíc vyjeta na dvou rozdílných površích, což podle týmu dokazuje, že nové auto je ve srovnání s předchozím modelem velkým krokem dopředu. To ukazuje také aktuální pohled na tabulku průběžného hodnocení, na což hrdě poukazuje také šéf týmu, Michel Nandan.
"Po dvou soutěžích jsme pět bodů za Volkswagenem, když jsme dvakrát za sebou stanuli na podium a byli opravdu rychlí," říká Nandan. Na druhou stranu je fér přiznat, že za Volkswagen v obou případech bodoval pouze Sébastien Ogier, avšak jak v Monaku tak i ve Švédsku maximálním bodovým přídělem.
Příští soutěž v Mexiku (3. - 6. března) bude první prověrkou nové i20 WRC na šotolině. "V Mexiku se musíme zase něco naučit o autě, avšak s naším startem do sezony můžeme být spokojeni," zakončil Nandan.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.