Tovární tým Hyundai získal s novým speciálem i20 WRC dvě podia z prvních dvou soutěží. Tým se tak na další průběh sezony dívá optimisticky.
Hyundai zažil s novou generací i20 WRC poměrně povedený start sezony WRC. Na Rally Monte Carlo zajel Thierry Neuville třetí místo, na Rally Sweden dokázal toto umístění ještě o stupínek vylepšit Hayden Paddon. Získat dvě podiová umístění ve dvou po sobě jdoucích soutěžích se továrnímu týmu Hyundai s minulou generací modelu i20 WRC během uplynulých dvou sezon nikdy nepodařilo.
Tomu odpovídá také nálada v týmu, jehož evropská základna se nachází v německém Alzenau. "Na výsledku Haydena jsme zase jednou viděli, že se s tím autem dá bojovat o podium. To je pro nás všechny v týmu fantastické a motivující pro další soutěže," řekl Thierry Neuville.
Tato dvě podiová umístění byla navíc vyjeta na dvou rozdílných površích, což podle týmu dokazuje, že nové auto je ve srovnání s předchozím modelem velkým krokem dopředu. To ukazuje také aktuální pohled na tabulku průběžného hodnocení, na což hrdě poukazuje také šéf týmu, Michel Nandan.
"Po dvou soutěžích jsme pět bodů za Volkswagenem, když jsme dvakrát za sebou stanuli na podium a byli opravdu rychlí," říká Nandan. Na druhou stranu je fér přiznat, že za Volkswagen v obou případech bodoval pouze Sébastien Ogier, avšak jak v Monaku tak i ve Švédsku maximálním bodovým přídělem.
Příští soutěž v Mexiku (3. - 6. března) bude první prověrkou nové i20 WRC na šotolině. "V Mexiku se musíme zase něco naučit o autě, avšak s naším startem do sezony můžeme být spokojeni," zakončil Nandan.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?