Tovární tým Hyundai získal s novým speciálem i20 WRC dvě podia z prvních dvou soutěží. Tým se tak na další průběh sezony dívá optimisticky.
Hyundai zažil s novou generací i20 WRC poměrně povedený start sezony WRC. Na Rally Monte Carlo zajel Thierry Neuville třetí místo, na Rally Sweden dokázal toto umístění ještě o stupínek vylepšit Hayden Paddon. Získat dvě podiová umístění ve dvou po sobě jdoucích soutěžích se továrnímu týmu Hyundai s minulou generací modelu i20 WRC během uplynulých dvou sezon nikdy nepodařilo.
Tomu odpovídá také nálada v týmu, jehož evropská základna se nachází v německém Alzenau. "Na výsledku Haydena jsme zase jednou viděli, že se s tím autem dá bojovat o podium. To je pro nás všechny v týmu fantastické a motivující pro další soutěže," řekl Thierry Neuville.
Tato dvě podiová umístění byla navíc vyjeta na dvou rozdílných površích, což podle týmu dokazuje, že nové auto je ve srovnání s předchozím modelem velkým krokem dopředu. To ukazuje také aktuální pohled na tabulku průběžného hodnocení, na což hrdě poukazuje také šéf týmu, Michel Nandan.
"Po dvou soutěžích jsme pět bodů za Volkswagenem, když jsme dvakrát za sebou stanuli na podium a byli opravdu rychlí," říká Nandan. Na druhou stranu je fér přiznat, že za Volkswagen v obou případech bodoval pouze Sébastien Ogier, avšak jak v Monaku tak i ve Švédsku maximálním bodovým přídělem.
Příští soutěž v Mexiku (3. - 6. března) bude první prověrkou nové i20 WRC na šotolině. "V Mexiku se musíme zase něco naučit o autě, avšak s naším startem do sezony můžeme být spokojeni," zakončil Nandan.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?