Huyndai je zatím s novou generací i20 WRC spokojen

Hayden Paddon zvládl ve Švédsku vyjet druhé místo s novou i20 a zlepšit tak výkon Neuvillea z Monte-Carla (3. místo)
Hayden Paddon zvládl ve Švédsku vyjet druhé místo s novou i20 a zlepšit tak výkon Neuvillea z Monte-Carla (3. místo), foto: Red Bull
iM2 22. února 2016 16:31
Sdílej:

Tovární tým Hyundai získal s novým speciálem i20 WRC dvě podia z prvních dvou soutěží. Tým se tak na další průběh sezony dívá optimisticky.

Hyundai zažil s novou generací i20 WRC poměrně povedený start sezony WRC. Na Rally Monte Carlo zajel Thierry Neuville třetí místo, na Rally Sweden dokázal toto umístění ještě o stupínek vylepšit Hayden Paddon. Získat dvě podiová umístění ve dvou po sobě jdoucích soutěžích se továrnímu týmu Hyundai s minulou generací modelu i20 WRC během uplynulých dvou sezon nikdy nepodařilo.

Tomu odpovídá také nálada v týmu, jehož evropská základna se nachází v německém Alzenau. "Na výsledku Haydena jsme zase jednou viděli, že se s tím autem dá bojovat o podium. To je pro nás všechny v týmu fantastické a motivující pro další soutěže," řekl Thierry Neuville.

Tato dvě podiová umístění byla navíc vyjeta na dvou rozdílných površích, což podle týmu dokazuje, že nové auto je ve srovnání s předchozím modelem velkým krokem dopředu. To ukazuje také aktuální pohled na tabulku průběžného hodnocení, na což hrdě poukazuje také šéf týmu, Michel Nandan. 

"Po dvou soutěžích jsme pět bodů za Volkswagenem, když jsme dvakrát za sebou stanuli na podium a byli opravdu rychlí," říká Nandan. Na druhou stranu je fér přiznat, že za Volkswagen v obou případech bodoval pouze Sébastien Ogier, avšak jak v Monaku tak i ve Švédsku maximálním bodovým přídělem. 

Příští soutěž v Mexiku (3. - 6. března) bude první prověrkou nové i20 WRC na šotolině. "V Mexiku se musíme zase něco naučit o autě, avšak s naším startem do sezony můžeme být spokojeni," zakončil Nandan.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.