Kompetentní lidé by rádi v budoucnu viděli více soutěží WRC na sněhu a to i přesto, že u poslední soutěže ve Švédsku bylo do poslední chvíle otevřené, jestli se vůbec pojede.
I přes velké problémy letošní Rally Sweden by odpovědní lidé rádi viděli sněhové soutěže ve WRC i v budoucnu a chtěli by dokonce ještě další sněhovou rally přidat. Ve Švédsku přitom letos hodně bojovali s faktem, že před soutěží byla v dané oblasti velká obleva a na tratích RZ prostě nebyl sníh a led. To vyvolalo velké diskuse ohledně toho, jestli soutěž uspořádat nebo ne. Nakonec byla odjeta ve zkráceném formátu.
WRC Promoter GmbH ale po soutěži oznámil prodloužení kontraktu se švédskými pořadateli až do roku 2019. Aktuálně má sněhová soutěž svoje sídlo ve švédském Karlstadu, což je severně od Stockholmu. Některé zkoušky se ale jedou také ve vyšších nadmořských polohách v Norsku. Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, míní, že je pomalu čas na to, "aby se soutěž přesunula více na sever". Nicméně Oliver Ciesla ze společnosti WRC Promoter řekl pro 'Motorsport News', že "je ještě moc brzy, aby se o tom diskutovalo".
"Musíme vést diskuse s FIA a promotéry, jak to bude vypadat v budoucnu, protože tu stále je velká poptávka po sněhových a ledových soutěžích a my u toho máme vysoké finanční požadavky. Nejsme rádi za tu loterii s počasím, ale se zbytkem jsme šťastní. Mistrovství miluje sněžnou rally a má rádo také Norsko a Švédsko. Z pohledu promotéra má rally dobrý trh, velkolepou mediální prezentaci a silnou komerční hodnotu," pokračuje Ciesla.
Místo odklonu od zimních soutěží by tedy do kalendáře mohla nějaká ještě přibýt. "Dívám se na další možnosti pro druhou sněhovou rally, včetně Kanady, Ruska a Japonska. Švédsko má v rallysportu velkou historii a je kultovním podnikem, ale my chceme místo s těmi nejlepšími podmínkami. Bohužel to bude s globálním oteplováním těžší, což jsme letos viděli."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.