Kompetentní lidé by rádi v budoucnu viděli více soutěží WRC na sněhu a to i přesto, že u poslední soutěže ve Švédsku bylo do poslední chvíle otevřené, jestli se vůbec pojede.
I přes velké problémy letošní Rally Sweden by odpovědní lidé rádi viděli sněhové soutěže ve WRC i v budoucnu a chtěli by dokonce ještě další sněhovou rally přidat. Ve Švédsku přitom letos hodně bojovali s faktem, že před soutěží byla v dané oblasti velká obleva a na tratích RZ prostě nebyl sníh a led. To vyvolalo velké diskuse ohledně toho, jestli soutěž uspořádat nebo ne. Nakonec byla odjeta ve zkráceném formátu.
WRC Promoter GmbH ale po soutěži oznámil prodloužení kontraktu se švédskými pořadateli až do roku 2019. Aktuálně má sněhová soutěž svoje sídlo ve švédském Karlstadu, což je severně od Stockholmu. Některé zkoušky se ale jedou také ve vyšších nadmořských polohách v Norsku. Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, míní, že je pomalu čas na to, "aby se soutěž přesunula více na sever". Nicméně Oliver Ciesla ze společnosti WRC Promoter řekl pro 'Motorsport News', že "je ještě moc brzy, aby se o tom diskutovalo".
"Musíme vést diskuse s FIA a promotéry, jak to bude vypadat v budoucnu, protože tu stále je velká poptávka po sněhových a ledových soutěžích a my u toho máme vysoké finanční požadavky. Nejsme rádi za tu loterii s počasím, ale se zbytkem jsme šťastní. Mistrovství miluje sněžnou rally a má rádo také Norsko a Švédsko. Z pohledu promotéra má rally dobrý trh, velkolepou mediální prezentaci a silnou komerční hodnotu," pokračuje Ciesla.
Místo odklonu od zimních soutěží by tedy do kalendáře mohla nějaká ještě přibýt. "Dívám se na další možnosti pro druhou sněhovou rally, včetně Kanady, Ruska a Japonska. Švédsko má v rallysportu velkou historii a je kultovním podnikem, ale my chceme místo s těmi nejlepšími podmínkami. Bohužel to bude s globálním oteplováním těžší, což jsme letos viděli."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.