Kompetentní lidé by rádi v budoucnu viděli více soutěží WRC na sněhu a to i přesto, že u poslední soutěže ve Švédsku bylo do poslední chvíle otevřené, jestli se vůbec pojede.
I přes velké problémy letošní Rally Sweden by odpovědní lidé rádi viděli sněhové soutěže ve WRC i v budoucnu a chtěli by dokonce ještě další sněhovou rally přidat. Ve Švédsku přitom letos hodně bojovali s faktem, že před soutěží byla v dané oblasti velká obleva a na tratích RZ prostě nebyl sníh a led. To vyvolalo velké diskuse ohledně toho, jestli soutěž uspořádat nebo ne. Nakonec byla odjeta ve zkráceném formátu.
WRC Promoter GmbH ale po soutěži oznámil prodloužení kontraktu se švédskými pořadateli až do roku 2019. Aktuálně má sněhová soutěž svoje sídlo ve švédském Karlstadu, což je severně od Stockholmu. Některé zkoušky se ale jedou také ve vyšších nadmořských polohách v Norsku. Úřadující mistr světa, Sébastien Ogier, míní, že je pomalu čas na to, "aby se soutěž přesunula více na sever". Nicméně Oliver Ciesla ze společnosti WRC Promoter řekl pro 'Motorsport News', že "je ještě moc brzy, aby se o tom diskutovalo".
"Musíme vést diskuse s FIA a promotéry, jak to bude vypadat v budoucnu, protože tu stále je velká poptávka po sněhových a ledových soutěžích a my u toho máme vysoké finanční požadavky. Nejsme rádi za tu loterii s počasím, ale se zbytkem jsme šťastní. Mistrovství miluje sněžnou rally a má rádo také Norsko a Švédsko. Z pohledu promotéra má rally dobrý trh, velkolepou mediální prezentaci a silnou komerční hodnotu," pokračuje Ciesla.
Místo odklonu od zimních soutěží by tedy do kalendáře mohla nějaká ještě přibýt. "Dívám se na další možnosti pro druhou sněhovou rally, včetně Kanady, Ruska a Japonska. Švédsko má v rallysportu velkou historii a je kultovním podnikem, ale my chceme místo s těmi nejlepšími podmínkami. Bohužel to bude s globálním oteplováním těžší, což jsme letos viděli."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.