Jezdci MS mají pocit, že otázka bezpečnosti stále častěji ustupuje do pozadí peněžní stránce věci.
Je obchodní stránka důležitější než bezpečnost? Tento pocit má minimálně Kris Meeke. On, stejně jako několik ostatních jezdců, proto požaduje, aby se v MS více myslelo na bezpečnost: "Obchodní zájmy mají přednost před bezpečností. Jsme jako loutky, díky kterým se v televizi vydělává," cituje jezdce Citroënu 'Motorsport News'.
Názor jezdců se moc v potaz v otázce bezpečnosti ve Švédsku nebral. Organizátoři se rozhodli soutěž uspořádat i přes zamítavá stanoviska některých jezdců. Jezdci proto zvažovali, že by bojkotovali v pátek ráno rychlostní zkoušku "Torsby". Ta z důvodu chybějícího sněhu byla s pneumatiky s hřeby, dle jejich názoru, nebezpečná.
Podle dostupných informací to byl Hayden Paddon, který se rozhodl startovat, čímž narušil jednotu jezdců. Proto vyrazili i ostatní. Podle Sébastiena Ogiera není rozumné, že se názory jezdců takto přehlížejí: "Z našeho pohledu není možné, abychom při takových rozhodováních nebyli bráni v potaz," zlobí se světový šampion.
Souhlasí s ním Meeke: "Když nejsme spokojeni, tak musíme být schopni to vyjádřit nebo mít minimálně vliv na tom rozhodnutí." Ve Švédsku, kde došlo k rušení několika zkoušek, tomu tak však nebylo: "Ve Švédsku jsem s nimi [FIA] mluvil. Bylo mi řečeno, že jsme tyto obavy měli vyjádřit před soutěží," pokračuje Severní Ir.
Jenže ani z minulosti se činovníci nepoučili, jak připomíná Kris: "Před Austrálií, po oznámení tratí, jsme za 3 měsíce poslali 25 mailů a nic se nestalo." V Austrálii byl problém s noční zkouškou, během níž zůstával ve vzduchu prach.
"Během rally [v Austrálii] jsme byli všichni naštvaní [použita ostřejší slova] a nakonec nám řekli: 'Příští rok budou tři noční zkoušky...'. Pak jsme se sbalili a odjeli," odhaluje Meeke. Pokud by byla bezpečnost i nadále ignorována, tak jezdec hrozí bojkotem.
Podle něj byly z finančních důvodů odjety zkoušky, které by se dříve nejely: "Před deseti lety by byla tato soutěž [Švédsko] zrušená. Důvodem, proč to tentokrát nezrušili, jsou peníze. Peníze určují vše. Pokud bychom museli jet tyto zkoušky kompletně na šotolině, pak by to byl výsměch sportu.
Bude čas, kdy bude náš sport respektován. Pokud Švédsko není schopno zajistit zimní soutěž, pak tam nejezděme," zakončuje rezolutně Meeke. Promotér se proto chce znovu s jezdci v rámci Rally Mexiko sejít, aby si ujasnil postupy: "Musíme se sejít a zajistit, že bude prostor pro naše názory. Minimálně jeden jezdec by měl zastupovat náš názor," míní Sébastien Ogier.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.