Jezdci MS mají pocit, že otázka bezpečnosti stále častěji ustupuje do pozadí peněžní stránce věci.
Je obchodní stránka důležitější než bezpečnost? Tento pocit má minimálně Kris Meeke. On, stejně jako několik ostatních jezdců, proto požaduje, aby se v MS více myslelo na bezpečnost: "Obchodní zájmy mají přednost před bezpečností. Jsme jako loutky, díky kterým se v televizi vydělává," cituje jezdce Citroënu 'Motorsport News'.
Názor jezdců se moc v potaz v otázce bezpečnosti ve Švédsku nebral. Organizátoři se rozhodli soutěž uspořádat i přes zamítavá stanoviska některých jezdců. Jezdci proto zvažovali, že by bojkotovali v pátek ráno rychlostní zkoušku "Torsby". Ta z důvodu chybějícího sněhu byla s pneumatiky s hřeby, dle jejich názoru, nebezpečná.
Podle dostupných informací to byl Hayden Paddon, který se rozhodl startovat, čímž narušil jednotu jezdců. Proto vyrazili i ostatní. Podle Sébastiena Ogiera není rozumné, že se názory jezdců takto přehlížejí: "Z našeho pohledu není možné, abychom při takových rozhodováních nebyli bráni v potaz," zlobí se světový šampion.
Souhlasí s ním Meeke: "Když nejsme spokojeni, tak musíme být schopni to vyjádřit nebo mít minimálně vliv na tom rozhodnutí." Ve Švédsku, kde došlo k rušení několika zkoušek, tomu tak však nebylo: "Ve Švédsku jsem s nimi [FIA] mluvil. Bylo mi řečeno, že jsme tyto obavy měli vyjádřit před soutěží," pokračuje Severní Ir.
Jenže ani z minulosti se činovníci nepoučili, jak připomíná Kris: "Před Austrálií, po oznámení tratí, jsme za 3 měsíce poslali 25 mailů a nic se nestalo." V Austrálii byl problém s noční zkouškou, během níž zůstával ve vzduchu prach.
"Během rally [v Austrálii] jsme byli všichni naštvaní [použita ostřejší slova] a nakonec nám řekli: 'Příští rok budou tři noční zkoušky...'. Pak jsme se sbalili a odjeli," odhaluje Meeke. Pokud by byla bezpečnost i nadále ignorována, tak jezdec hrozí bojkotem.
Podle něj byly z finančních důvodů odjety zkoušky, které by se dříve nejely: "Před deseti lety by byla tato soutěž [Švédsko] zrušená. Důvodem, proč to tentokrát nezrušili, jsou peníze. Peníze určují vše. Pokud bychom museli jet tyto zkoušky kompletně na šotolině, pak by to byl výsměch sportu.
Bude čas, kdy bude náš sport respektován. Pokud Švédsko není schopno zajistit zimní soutěž, pak tam nejezděme," zakončuje rezolutně Meeke. Promotér se proto chce znovu s jezdci v rámci Rally Mexiko sejít, aby si ujasnil postupy: "Musíme se sejít a zajistit, že bude prostor pro naše názory. Minimálně jeden jezdec by měl zastupovat náš názor," míní Sébastien Ogier.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.