Jezdci MS mají pocit, že otázka bezpečnosti stále častěji ustupuje do pozadí peněžní stránce věci.
Je obchodní stránka důležitější než bezpečnost? Tento pocit má minimálně Kris Meeke. On, stejně jako několik ostatních jezdců, proto požaduje, aby se v MS více myslelo na bezpečnost: "Obchodní zájmy mají přednost před bezpečností. Jsme jako loutky, díky kterým se v televizi vydělává," cituje jezdce Citroënu 'Motorsport News'.
Názor jezdců se moc v potaz v otázce bezpečnosti ve Švédsku nebral. Organizátoři se rozhodli soutěž uspořádat i přes zamítavá stanoviska některých jezdců. Jezdci proto zvažovali, že by bojkotovali v pátek ráno rychlostní zkoušku "Torsby". Ta z důvodu chybějícího sněhu byla s pneumatiky s hřeby, dle jejich názoru, nebezpečná.
Podle dostupných informací to byl Hayden Paddon, který se rozhodl startovat, čímž narušil jednotu jezdců. Proto vyrazili i ostatní. Podle Sébastiena Ogiera není rozumné, že se názory jezdců takto přehlížejí: "Z našeho pohledu není možné, abychom při takových rozhodováních nebyli bráni v potaz," zlobí se světový šampion.
Souhlasí s ním Meeke: "Když nejsme spokojeni, tak musíme být schopni to vyjádřit nebo mít minimálně vliv na tom rozhodnutí." Ve Švédsku, kde došlo k rušení několika zkoušek, tomu tak však nebylo: "Ve Švédsku jsem s nimi [FIA] mluvil. Bylo mi řečeno, že jsme tyto obavy měli vyjádřit před soutěží," pokračuje Severní Ir.
Jenže ani z minulosti se činovníci nepoučili, jak připomíná Kris: "Před Austrálií, po oznámení tratí, jsme za 3 měsíce poslali 25 mailů a nic se nestalo." V Austrálii byl problém s noční zkouškou, během níž zůstával ve vzduchu prach.
"Během rally [v Austrálii] jsme byli všichni naštvaní [použita ostřejší slova] a nakonec nám řekli: 'Příští rok budou tři noční zkoušky...'. Pak jsme se sbalili a odjeli," odhaluje Meeke. Pokud by byla bezpečnost i nadále ignorována, tak jezdec hrozí bojkotem.
Podle něj byly z finančních důvodů odjety zkoušky, které by se dříve nejely: "Před deseti lety by byla tato soutěž [Švédsko] zrušená. Důvodem, proč to tentokrát nezrušili, jsou peníze. Peníze určují vše. Pokud bychom museli jet tyto zkoušky kompletně na šotolině, pak by to byl výsměch sportu.
Bude čas, kdy bude náš sport respektován. Pokud Švédsko není schopno zajistit zimní soutěž, pak tam nejezděme," zakončuje rezolutně Meeke. Promotér se proto chce znovu s jezdci v rámci Rally Mexiko sejít, aby si ujasnil postupy: "Musíme se sejít a zajistit, že bude prostor pro naše názory. Minimálně jeden jezdec by měl zastupovat náš názor," míní Sébastien Ogier.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.