Jezdci MS mají pocit, že otázka bezpečnosti stále častěji ustupuje do pozadí peněžní stránce věci.
Je obchodní stránka důležitější než bezpečnost? Tento pocit má minimálně Kris Meeke. On, stejně jako několik ostatních jezdců, proto požaduje, aby se v MS více myslelo na bezpečnost: "Obchodní zájmy mají přednost před bezpečností. Jsme jako loutky, díky kterým se v televizi vydělává," cituje jezdce Citroënu 'Motorsport News'.
Názor jezdců se moc v potaz v otázce bezpečnosti ve Švédsku nebral. Organizátoři se rozhodli soutěž uspořádat i přes zamítavá stanoviska některých jezdců. Jezdci proto zvažovali, že by bojkotovali v pátek ráno rychlostní zkoušku "Torsby". Ta z důvodu chybějícího sněhu byla s pneumatiky s hřeby, dle jejich názoru, nebezpečná.
Podle dostupných informací to byl Hayden Paddon, který se rozhodl startovat, čímž narušil jednotu jezdců. Proto vyrazili i ostatní. Podle Sébastiena Ogiera není rozumné, že se názory jezdců takto přehlížejí: "Z našeho pohledu není možné, abychom při takových rozhodováních nebyli bráni v potaz," zlobí se světový šampion.
Souhlasí s ním Meeke: "Když nejsme spokojeni, tak musíme být schopni to vyjádřit nebo mít minimálně vliv na tom rozhodnutí." Ve Švédsku, kde došlo k rušení několika zkoušek, tomu tak však nebylo: "Ve Švédsku jsem s nimi [FIA] mluvil. Bylo mi řečeno, že jsme tyto obavy měli vyjádřit před soutěží," pokračuje Severní Ir.
Jenže ani z minulosti se činovníci nepoučili, jak připomíná Kris: "Před Austrálií, po oznámení tratí, jsme za 3 měsíce poslali 25 mailů a nic se nestalo." V Austrálii byl problém s noční zkouškou, během níž zůstával ve vzduchu prach.
"Během rally [v Austrálii] jsme byli všichni naštvaní [použita ostřejší slova] a nakonec nám řekli: 'Příští rok budou tři noční zkoušky...'. Pak jsme se sbalili a odjeli," odhaluje Meeke. Pokud by byla bezpečnost i nadále ignorována, tak jezdec hrozí bojkotem.
Podle něj byly z finančních důvodů odjety zkoušky, které by se dříve nejely: "Před deseti lety by byla tato soutěž [Švédsko] zrušená. Důvodem, proč to tentokrát nezrušili, jsou peníze. Peníze určují vše. Pokud bychom museli jet tyto zkoušky kompletně na šotolině, pak by to byl výsměch sportu.
Bude čas, kdy bude náš sport respektován. Pokud Švédsko není schopno zajistit zimní soutěž, pak tam nejezděme," zakončuje rezolutně Meeke. Promotér se proto chce znovu s jezdci v rámci Rally Mexiko sejít, aby si ujasnil postupy: "Musíme se sejít a zajistit, že bude prostor pro naše názory. Minimálně jeden jezdec by měl zastupovat náš názor," míní Sébastien Ogier.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.