Jezdec továrního týmu Hyundai, Hayden Paddon, dostal Sébastiena Ogiera ve Švédsku v boji o vítězství pod tlak. Novozélanďan dle svých slov nijak vážněji neriskoval, i tak se ale dostal do několika nebezpečných momentů.
Hayden Paddon získal o víkendu ve Švédsku pěkné druhé místo, čímž na sebe upoutal velkou pozornost medií. Navíc se jednalo o jeho první start s novou generací vozu i20 WRC, když na Monte-Carlu pilotoval v B-týmu Hyundai ještě starší model i20 WRC. Na druhou stranu je dobré říci, že v pátek a v sobotu (tedy při zkráceném formátu soutěže kromě Power Stage na všech zkouškách) mohl profitovat ze své zadní startovní pozice.
Sébastien Ogier, který startoval jako první musel totiž často z ideální stopy čistit sníh. Paddon se ale na druhou stranu dokázal vyvarovat chyb a v sobotu se Ogierovi přiblížil až na 8 vteřin. Druhým místem Paddon vyrovnal svůj doposud nejlepší výsledek ve WRC, když druhý byl už vloni na Sardinii.
"Od tohoto víkendu s novým autem jsme měli samozřejmě velká očekávání. Všechno fungovalo dobře. V pátek odpoledne a v sobotu na něterých zkouškách jsme měli výhodu díky naší startovní pozici. Nové auto fungovalo o tolik lépe. Došli jsme až na limit, ale nechtěli jsme jít až do posledního rizika, protože jsem se necítil natolik komfortně, jak bych si přál," říká Hayden Paddon.
Pomýšlel i přesto na útok na Sébastiena Ogiera? "Nebyl jsem v pozici, abych na to zatlačil a šel do zbytečného rizika, protože mistrovské body byly pro tým velmi důležité." Už v sobotu večer Novozélanďan ale říkal, že si chce udržet druhé místo: "Když si to všechno promyslím, tak moje rychlost o tomto víkendu byla dobrá. Myslím, že můžeme ještě dále stoupat." Jeho značkoví kolegové ale neměli tak hladkou soutěž. Thierry Neuville ztratil šance na boj o bednu v pátek po problémech s diferenciálem. Dani Sordo ztratil kvůli defektům hodně času, ale i tak bral body za šesté místo.
Moc ale nechybělo a byl Sordo nejlepším z týmu Hyundai, protože Paddon na Power Stage trefil v jednom z příkopů umístěnou sněhovou tyčku a poškodil si chladič. Kdyby se mu nepodařilo dojet do servisního parku, tak by o umístění přišel. "Tyčku jsem neměl v poznámkách, trefil jsem jí naplno! Byla to asi nejhloupější zkouška v mém životě," říká Hayden Paddon.
"Možná, že vím také důvod. Seb jel v Power Stage naplno. Já jsem se nacházel v oblasti nikoho a to je pak těžké jet, protože se samozřejmě nic neděje." Je to pravda, na Power Stage už neměl Paddon s kým bojovat, za sebou měl velký odstup a na Ogiera měl relativně velkou ztrátu. Musel tedy pouze dojet do cíle. "Tyčka v chladiči udělala malou díru. Když jsme pak viděli páru, tak to samozřejmě nebylo dobré, ale mohli jsme tu malou díru opravit. Lahve od šampaňského jsme naplnili vodou a vydali se na cestu."
Ve chvíli, kdy Paddon dřevěnou tyčku trefil, by se asi krve nedořezal v šéfovi týmu, Michelu Nandanovi. Ten svého jezdce po příjezdu do servisního zázemí týmu přivítal slovy: "Ten chladič jde na tvůj účet."
Novozélanďan pak v rozhovoru pro německý Motorsport aktuell dodal: "Výsledek je lepší, než v co jsem doufal. Se svým výkonem ale nejsem až tak úplně spokojen. Setup mi neseděl, často jsem brzdil až moc brzy a tak dále. Musíme také vidět, že jsem profitoval ze startovní pozice. Ale stále jsem se zlepšoval."
A jaký byl názor Paddona na podmínky ve Švédsku? "Zdejší podmínky nebo podmínky vloni v Austrálii nejsou podle mě nijak špatné, aby se nemohlo jet. Pro mě patří déšť, prach, tma, mlha nebo sníh k rallysportu. Zvyšuje to napínavost a adrenalín. Myslím, že člověk musí tempo a riziko přizpůsobit podmínkám a nemůže jet neustále naplno. Možná, že se mentalita některých pilotů MS změnila? Zdá se, že tu jde jen o plný plyn," nebojí se rýpnout si do některých svých kolegů Paddon.
Paddonovi se ale líbí názor navigátora Ogiera, Juliena Ingrassii, že by se v budoucnu mělo více naslouchat názorům jezdců. "My, jezdci MS bychom měli mít určité jezdecké zastoupení [při rozhodování] a účastnit se rozhovorů. Máme názor. Ale v předvečer rally a ne 10 minut před startem. Na to už nemůže nikdo reagovat. To se nehodí a lidi to akorát naštve. Jsem pro jasná stanoviska a ne vydírání."
"Během víkendu jsem dotankoval sebedůvěru a těším se na nadcházející šotolinové rally, zvláště na rychlé soutěže v Evropě. Později budu chtít bojovat o vítězství, protože si jsem jistý: Sébastien Ogier není neporazitelným!" zakončil optimisticky Paddon.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.