Sébastien Ogier se po soutěži ve Švédsku nechal slyšet, že si vítězství zajistil jenom díky 'největšímu risku v jeho kariéře'. V obtížných podmínkách musel svést o vítězství tvrdý souboj s Haydenem Paddonem na Hyundai.
Trojnásobný světový šampion zažívá skvělý start do sezony - po vítězství na Monte Carlu vyhrál i ve Švédsku s náskokem téměř půl minuty před Paddonem. Navíc si připsal další tři body po vítězství na Power Stage. Díky tomu má jezdec Volkswagenu z dosavadních dvou soutěží maximální bodový zisk.
Je poměrně paradoxní, že Francouz vyhrál soutěž, jejíž zrušení před startem požadoval. O tom, že jel Ogier na hraně, se zmiňovali jak jeho soupěři tak jeho jízdu zaznamenaly televizní kamery. Například Andreas Mikkelsen po první sobotní zkoušce řekl: "Zkoušel jsem jet podle Ogierových stop a řeknu Vám, že je pořád v příkopu. Pořád trefuje kameny, jde do velkého rizika. Tlačí na hranici."
Jak komentoval svůj pocit samotný Sébastien Ogier? "Další vítězství ve Švédsku je neuvěřitelný počin. Tuhle rally prostě miluji. Zkraje týdne byly podmínky hodně vzdáleny ideálu. Ale nakonec jsme měli po roztání všeho sněhu a velkých deštích opravdu pěknou sněhovou Rally Sweden."
Porážkou Paddona si mistr světa zajistil své již 34. vítězství: "Včera [v sobotu] jsme zřejmě museli riskovat nejvíc v naší dosavadní kariéře, abychom získali vítězství. Vyplatilo se a já jsem opravdu šťastný," zářila v cíli jednička továrního týmu Volkswagen.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?