Sébastien Ogier se po soutěži ve Švédsku nechal slyšet, že si vítězství zajistil jenom díky 'největšímu risku v jeho kariéře'. V obtížných podmínkách musel svést o vítězství tvrdý souboj s Haydenem Paddonem na Hyundai.
Trojnásobný světový šampion zažívá skvělý start do sezony - po vítězství na Monte Carlu vyhrál i ve Švédsku s náskokem téměř půl minuty před Paddonem. Navíc si připsal další tři body po vítězství na Power Stage. Díky tomu má jezdec Volkswagenu z dosavadních dvou soutěží maximální bodový zisk.
Je poměrně paradoxní, že Francouz vyhrál soutěž, jejíž zrušení před startem požadoval. O tom, že jel Ogier na hraně, se zmiňovali jak jeho soupěři tak jeho jízdu zaznamenaly televizní kamery. Například Andreas Mikkelsen po první sobotní zkoušce řekl: "Zkoušel jsem jet podle Ogierových stop a řeknu Vám, že je pořád v příkopu. Pořád trefuje kameny, jde do velkého rizika. Tlačí na hranici."
Jak komentoval svůj pocit samotný Sébastien Ogier? "Další vítězství ve Švédsku je neuvěřitelný počin. Tuhle rally prostě miluji. Zkraje týdne byly podmínky hodně vzdáleny ideálu. Ale nakonec jsme měli po roztání všeho sněhu a velkých deštích opravdu pěknou sněhovou Rally Sweden."
Porážkou Paddona si mistr světa zajistil své již 34. vítězství: "Včera [v sobotu] jsme zřejmě museli riskovat nejvíc v naší dosavadní kariéře, abychom získali vítězství. Vyplatilo se a já jsem opravdu šťastný," zářila v cíli jednička továrního týmu Volkswagen.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.