Ogier ve Švédsku riskoval nejvíce v dosavadní kariéře - vyplatilo se mu to

Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien
Ogier, Sebastien - Ingrassia, Julien, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 16. února 2016 00:07
Sdílej:

Sébastien Ogier se po soutěži ve Švédsku nechal slyšet, že si vítězství zajistil jenom díky 'největšímu risku v jeho kariéře'. V obtížných podmínkách musel svést o vítězství tvrdý souboj s Haydenem Paddonem na Hyundai.

Trojnásobný světový šampion zažívá skvělý start do sezony - po vítězství na Monte Carlu vyhrál i ve Švédsku s náskokem téměř půl minuty před Paddonem. Navíc si připsal další tři body po vítězství na Power Stage. Díky tomu má jezdec Volkswagenu z dosavadních dvou soutěží maximální bodový zisk.

Je poměrně paradoxní, že Francouz vyhrál soutěž, jejíž zrušení před startem požadoval. O tom, že jel Ogier na hraně, se zmiňovali jak jeho soupěři tak jeho jízdu zaznamenaly televizní kamery. Například Andreas Mikkelsen po první sobotní zkoušce řekl: "Zkoušel jsem jet podle Ogierových stop a řeknu Vám, že je pořád v příkopu. Pořád trefuje kameny, jde do velkého rizika. Tlačí na hranici."

Jak komentoval svůj pocit samotný Sébastien Ogier? "Další vítězství ve Švédsku je neuvěřitelný počin. Tuhle rally prostě miluji. Zkraje týdne byly podmínky hodně vzdáleny ideálu. Ale nakonec jsme měli po roztání všeho sněhu a velkých deštích opravdu pěknou sněhovou Rally Sweden."

Porážkou Paddona si mistr světa zajistil své již 34. vítězství: "Včera [v sobotu] jsme zřejmě museli riskovat nejvíc v naší dosavadní kariéře, abychom získali vítězství. Vyplatilo se a já jsem opravdu šťastný," zářila v cíli jednička továrního týmu Volkswagen.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.