AKTUALIZACE PO RZ21; Letošní ročník Rally Sweden poznamená nedostatek sněhu. Organizátoři z tohoto důvodu museli zrušit několik rychlostních zkoušek, na zbylých je vrstva sněhu pouze minimální. Tradiční bariéry, o které se jezdci v zatáčkách opírali, letos bohužel nejsou.
Po RZ21:Nedělní etapa byla pořadateli 'osekána' na úplné minimum - zrušeny byly testy 18, 19 i 20.
RZ21 se jela jako Power Stage. Dlouho v ní vedl Kris Meeke, který jel jako druhý na trati. Jezdec Citroënu se jako jediný rohodl nevzít rezervu, aby ušetřil váhu (váha zimní pneumatiky s hroty na ráfku je 20-22 kilogramů). Na desetinu stejný čas zajel Thierry Neuville (setiny rozhodly ve prospěch Krise). Na zrychlující trati se přes něj v závěru přehnal Andreas Mikkelsen a pak i poslední na trati, Sébastien Ogier. O drama se postaral Hayden Paddon, který pár zatáček před cílem srazil tyčku ohraničující trať. Z jeho Hyundai i20 WRC šel v cíli velký dým, avšak posádka díru v chladiči dokázala opravit.
Výsledky Power Stage:1) Sébastien Ogier +3 body2) Andreas Mikkelsen +2 body3) Kris Meeke +1 bod
Ve WRC2 slaví druhé vítězství M-Sport a Elfyn Evans. Brit dokázal na pro ně domácím podniku porazit tři seveřany na Škodach Fabia R5. Druhý byl Pontus Tidemand a třetí Esapekka Lappi - oba z továrního týmu Škoda Motorsport. Do WRC2 se pro tuto soutěž nepřihlásil Teemu Suninen, Fin byl ale rychlejší než Tidemand (+0,1s) i Lappi.
Výsledky po RZ21:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 1:59:47,4 - - - 2. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +29,8 3. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +55,6 4. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +1:10,8 5. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +1:50,7 6. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +2:24,0 7. H. Solberg - I. MinorFord Fiesta RS WRC +2:40,0 8. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +2:44,6 9. E. Evans - C. ParryFord Fiesta R5 +5:17,0 10. T. Suninen - M. MarkkulaŠkoda Fabia R5 +5:31,6Po RZ17:První odpolední RZ13 musela být z důvodu nedostatku sněhu zrušena.
Na RZ14 byl nejrychlejší Jari-Matti Latvala, ale druhý Kris Meeke zaostal pouze o 1,7s. Třetí čas zajel Ogier (+5,3s). 30 vteřin na této zkoušce ztratil Mikkelsen, který ve stopce přiznal chybu a souboj s Ostbergem o třetí místo se mu vzdálil.
RZ15 musela být z důvodu nedostatku sněhu zrušena.
Na RZ16 byl nejrychlejší Sébastien Ogier, když druhý Jari-Matti Latvala ztratil pouze 1 vteřinu a třetí Mikkelsen 4,1s. Pak už byly seřazeny všechny tři Hyundai v pořadí Sordo, Neuville a Paddon. Španěl Dani Sordo jede ve Švédsku také (stejně jako již níže zmiňovaný Paddon) moc hezky. I Thierry Neuville by bojoval na čele nebýt včerejších problémů, ten ale v cíli hlásil zničený tlumič. Na této zkoušce boural Yazeed Al-Rajhi pilotující Ford Fiesta RS WRC.
Dnešní den uzavírala RZ17, na které byl nejrychlejší Latvala. Fantastický druhý čas zajel Teemu Suninen se Škodou Fabií R5 (+2,6s) a třetí čas zajel Ott Tänak s Fiestou RS WRC na gumách DMACK (+2,7). Jednalo se ale o pouze 1,9 km dlouhou diváckou speciálku Karlstadu.
Výsledky po RZ17:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 1:52:04,7 - - - 2. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +17,1 3. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +42,3 4. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +1:07,4 5. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +1:31,6 6. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +1:56,3 7. H. Solberg - I. MinorFord Fiesta RS WRC +2:17,2 8. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +2:20,8 9. E. Evans - C. ParryFord Fiesta R5 +4:44,7 10. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +5:02,6Po RZ12:Hned zrána začal nejlépe Sébastien Ogier, který ovládl RZ10 o 3,9s před Andreasem Mikkelsenem. Třetí čas (+5,5s) zajel Hayden Paddon a čtvrtý nejrychlejší byl navrátivší se Meeke (6,0s). Z šestého místa průběžně se díky skvělému času posunul až na čtvrté Andreas Mikkelsen. Poměrně velkou havárii na této zkoušce měl Eric Camilli. Velkou krizovku ve stopce po RZ přiznal také druhý jezdec M-Sportu, Mads Ostberg. 20 vteřinovou penalizaci za o 2 minuty opožděný příjezd do časové kontroly dostal před touto RZ Thierry Neuville (po včerejších problémech průběžně až 22.). 1:06 min ztratil na zkoušce Dani Sordo, který asi 4 km před koncem udělal defekt. 1:07 ztratil Jari-Matti Latvala, který měl rovněž defekt. Do etapy ani nenastoupil Lorenzo Bertelli (vyjádření nespokojenosti s tím, že pořadatelé možnost / nemožnost absolvování soutěže nediskutovali s jezdci).
RZ11 byla kvůli nedostatku sněhu zrušena.
RZ12 ovládl Jari-Matti Latvala o 9,5 vteřiny před Krisem Meekem. Třetí čas zajel Hayden Paddon (+14,2s), který jede velice pěknou soutěž a Hyundai se tak vyplácí jeho nominace do prvního týmu. Poměrně dost ztratili Volkswageny průběžně vedoucího Ogiera (11. čas, +37,8s) a průběžně třetího Mikkelsena (9. čas, +30s). Čelní jezdci průběžného pořadí musí totiž čistit trať od kamenů, kterých na této RZ bylo opravdu dost. Mads Ostberg se v průběžném pořadí díky čtvrtému času na této RZ posunu na zpět na třetí místo na úkor Andrease Mikkelsena.
Výsledky po RZ12:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 1:26:28,5 - - - 2. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +8,8 3. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +28,1 4. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +38,1 5. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +57,9 6. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +1:40,5 7. H. Solberg - I. MinorFord Fiesta RS WRC +1:43,5 8. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +1:50,4 9. E. Evans - C. ParryFord Fiesta R5 +3:36,8 10. T. Suninen - M. MarkkulaŠkoda Fabia R5 +4:05,6Po RZ9:RZ6 byla pro nepřízeň počasí zrušena.
RZ7 se stala první zkouškou, kterou nevyhrál Sébastien Ogier (4. čas, ztráta 7,7s). Zkoušku vyhrál Kris Meeke s DS3 WRC, druhý čas zajel Hayden Paddon (+5,0s), který jede první soutěž s novou i20 WRC. Třetí čas zajel fantasticky Craig Breen (+6,4s), který na této soutěži jede s Citroënem PH Sportu jako kolega Meekea. Na této zkoušce chyboval do té doby průběžně druhý Mikkelsen, který trefil pařez stromu a poškodil auto. Nor ztratil 27,6 vteřiny a průběžně se propadl z druhého na sedmé místo.
RZ8 vyhrál Hayden Paddon s i20 WRC. Druhý byl Ott Tänak s Fiestou RS WRC (+1,3s), třetí byl Mads Ostberg (+1,5s) a pěkný čtvrtý čas zajel Henning Solberg, který se pro tuto rally vrátil do WRC a jede s Fiestou RS WRC. Na této zkoušce ale chyboval do té doby průběžně druhý Kris Meeke, Severní Ir ulomil kolo a musel svůj speciál odstavit. Na průběžné páté místo se propadl Dani Sordo, ten ale nechyboval. Jeho propadl byl způsoben malými rozestupy mezi třetím (Paddon), čtvrtým (Ostberg), pátým a šestým (Mikkelsen) místem.
Na RZ9 zajel nejrychleji opět Paddon s i20 WRC. Druhý byl Ogier (+2,0s) a třetí Sordo (+6,6s). Zajímavé je, že hned tři jezdci zajeli stejný čas o desetinu horší čas než Sordo, který tak stačil na čtvrté až šesté místo (Ostberg, Mikkelsen, Tänak). V TOP10 průběžného pořadí pak nedošlo k žádným změnám.
Výsledky po RZ9:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 1:03:10,6 - - - 2. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +26,9 3. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +33,7 4. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +34,8 5. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +38,2 6. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +42,0 7. H. Solberg - I. MinorFord Fiesta RS WRC +1:36,9 8. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +1:38,8 9. E. Camilli - N. KlingerFord Fiesta RS WRC +2:43,5 10. L. Bertelli - S. ScattolinFord Fiesta RS WRC +3:08,6Po RZ5:Rally Sweden začala kvůli problémům s počasím až v pátek dopoledne. Na RZ2 byl nejrychlejší Sébastien Ogier, který se tak ujal o 0,3 vteřiny vedení před značkovým kolegou Andreasem Mikkelsenem. Smůlu měl třetí Volkswagen v rukou Jariho-Mattiho Latvaly, kterému 2 km před cílem praskla poloosa, Fin tak ztratil 23,1s a začal až 10. časem. Třetí čas na zkoušce zajel Kris Meeke (+4,4s) s Citroënem DS3 WRC. Zajímavostí je, že shodně čtvrtého času (+4,7s) dosáhli Dani Sordo a Thierry Neuville s Hyundai i20 WRC. Většina posádek si v cíli pochvalovala relativně tvrdý podklad zkoušky.
RZ3 ovládl opět Ogier s Polem R WRC, o 6,6 vteřiny byl pomalejší Mikkelsen. Třetí čas zajel Neuville a čtvrtý byl Ott Tänak, který letos jezdí s Fiestou RS WRC a podporou pneumatikářské společnosti DMACK. Estonec v cíli dokonce řekl, že mohl místy využívat sněhových bariér. Auto se na přejezdu nepodařilo opravit Latvalovi, a tak jede jen s pohonem zadních kol a na této zkoušce ztratil dalších 1:53 min. Dle Fina se jednalo zřejmě o mechanický problém.
Na RZ4 byl nejrychlejší opět Ogier, druhý čas tentokrát zajel Meeke (+6,5s) a třetí byl Mads Ostberg (+6,9s). Nor po prvních dvou zkouškách říkal, že nemá potřebnou důvěru, a tak jede opatrněji. Na této RZ ale hodně ztratil do té doby průběžně třetí Neuville (1:24 min), Belgičan má problémy s transmisemi. Na posádky v této RZ čekal poměrně velký brod, který v daném místě v době seznamovacích míst nebyl, a tak pro posádky představoval nepříjemné překvapení. Ogier po něm dokonce vyjel mimo trať a lehce poškodil auto.
RZ5 byla zrušena.
Výsledky po RZ5:
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 31:13,2 - - - 2. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +24,2 3. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +28,7 4. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +30,3 5. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +36,3 6. O. Tänak - R. MolderFord Fiesta RS WRC +37,6 7. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +47,5 8. H. Solberg - I. MinorFord Fiesta RS WRC +1:15,4 9. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +1:15,7 10. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:42,1Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.