FIA reaguje na námitky jezdců a povoluje během soutěže použít další čtyři gumy navíc.
Po prvním dni seznamovacích jízd se Sébastien Ogier tvrdě vyjádřil k úmyslu soutěž ve Švédsku odjet. Namísto sněhu a ledu je totiž na tratích bláto. V některých místech zkoušky spíše připomínají Rally Wales.
Nikdo nemá s těmito podmínkami zkušenosti, a proto je velmi těžké předpovědět, jak rychle vypadají hřeby z pneumatik. Toto riziko už komentoval veřejně i Sébastien Ogier. I další jezdci už přiznali, že podmínky jsou dost ošidné.
FIA už ale konání soutěže odsouhlasila. Přes noc teplota klesá pod bod mrazu a od pátku dále by neměla vystoupat nad 0°C. Proto by podklad mohl do soutěže ještě zmrznout - pořadatelé dnes tratě upravovali (s technikou vyjeli na testy Vargåsen, Värmullåsen, Torsby a Fredriksberg) a také je polévali vodou. I tak se ale činovníci FIA rozhodli povolit 4 pneumatiky navíc.
Jezdci WRC tak mohou použít 28 místo 24 pneumatik na soutěž. Ostatní soutěžící pak 26 místo 22. Odpoledne také proběhlo ještě jedno jednání mezi týmy, jezdci, zástupci pneumatikářských společností a organizátory.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?