FIA reaguje na námitky jezdců a povoluje během soutěže použít další čtyři gumy navíc.
Po prvním dni seznamovacích jízd se Sébastien Ogier tvrdě vyjádřil k úmyslu soutěž ve Švédsku odjet. Namísto sněhu a ledu je totiž na tratích bláto. V některých místech zkoušky spíše připomínají Rally Wales.
Nikdo nemá s těmito podmínkami zkušenosti, a proto je velmi těžké předpovědět, jak rychle vypadají hřeby z pneumatik. Toto riziko už komentoval veřejně i Sébastien Ogier. I další jezdci už přiznali, že podmínky jsou dost ošidné.
FIA už ale konání soutěže odsouhlasila. Přes noc teplota klesá pod bod mrazu a od pátku dále by neměla vystoupat nad 0°C. Proto by podklad mohl do soutěže ještě zmrznout - pořadatelé dnes tratě upravovali (s technikou vyjeli na testy Vargåsen, Värmullåsen, Torsby a Fredriksberg) a také je polévali vodou. I tak se ale činovníci FIA rozhodli povolit 4 pneumatiky navíc.
Jezdci WRC tak mohou použít 28 místo 24 pneumatik na soutěž. Ostatní soutěžící pak 26 místo 22. Odpoledne také proběhlo ještě jedno jednání mezi týmy, jezdci, zástupci pneumatikářských společností a organizátory.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.