Po prvním dni seznamovacích jízd se Sébastien Ogier vyjádřil docela jasně - podle jeho názoru by měla být soutěž zrušena.
Posádky mají za sebou první den seznamovacích jízd a obavy o špatný stav tratí se bohůžel potvrzují: "Jediné zkoušky, které můžeme využít, jsou ty v Norsku. Tam by se dal uspořádat malý rallysprint. Zbytek je ale čistá šotolinová rally.
Bylo by to hodně nejisté, pokud bychom se o to pokoušeli," říká Sébastien Ogier. Francouz se hlavně obává o hroty, které jsou ve speciálních zimních pneumatikách. Ty se na šotolinovém povrchu vytrhají. "Nerozumím tomu, proč vůbec jedeme seznamovací jízdy.
Tratě bezdůvodně zničíme. Nevím vlastně, co tu děláme. Je to kompletně idiotské. Tentokrát prostě nelze jet. Je mi líto, ale bylo by to hodně nejisté, pokud bychom jeli na pneumatikách s hřeby na šotolině."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.