Pozitivní zprávou je, že se Rally Sweden odjede. Organizátoři to dnes po poledni oficiálně potvrdili. Trať soutěže však dozná jistých změn.
Vysoké teploty si ve Švédsku vybírají daň - organizátoři dnes byli nuceni zveřejnit nouzový plán. Díky němu bude možné odjet druhý díl MS v automobilových soutěžích. Soutěži také zřejmě pomohlo, že na druhou polovinu týdne jsou očekávany teploty -10°C a sněžení.
Seznamovací jízdy se posouvají na středu a čtvrtek. Na čtvrteční večer plánovaná divácká speciálka v Karlstadu se totiž ruší. Zároveň se vůbec nepojede před soutěží shakedown.
Z harmonogramu soutěže pak byly vyškrtnuty ještě další tři meřené zkoušky - RZ5/6 "Kirkenaer" (dvakrát 7 kilometrů) a také RZ15 „Hagfors Sprint“ (2 kilometry). Z uvedeného je tedy patrné, že celkový počet ostrých kilometrů naštěstí moc neklesne.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.