Dlouhodobý účastník WRC, Martin Prokop, se i letos objeví na soutěžích MS. Jeho Ford Fiesta RS WRC uvidíme poprvé v Mexiku.
Martin Prokop nebyl na startu Rally Monte Carlo poprvé od roku 2012 (tedy od jejího návratu do WRC). Důvod byl zřejmý - účast na legendární Rally Dakar v Jižní Americe s Toyotou Hilux V8. Český zástupce si zde vyjel celkové 14. místo.
Rovněž ve Švédsku jej neuvidíme, ale server 'motorsport.com' píše, že v Mexiku a Argentině už se jej na startu dočkáme. Další program ještě specifikován nebyl. "Tento rok nebudeme schopni odjet všechny soutěže WRC, ale nemohu vyloučit, že se zúčastníme více soutěží," řekl Martin Prokop.
Prokop jezdí v MS od roku 2005, když do roku 2009 působil v kategorii JWRC. V roce 2009 se mu podařilo stát se mistrem JWRC. V dalších dvou letech byl v SWRC třetí, v roce 2012 přišel přestup do WRC s Fordem Fiesta. Nejlepšími výsledky jsou čtvrtá místa z Argetiny 2012 a 2015 a také z Německa 2013.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?