Dlouhodobý účastník WRC, Martin Prokop, se i letos objeví na soutěžích MS. Jeho Ford Fiesta RS WRC uvidíme poprvé v Mexiku.
Martin Prokop nebyl na startu Rally Monte Carlo poprvé od roku 2012 (tedy od jejího návratu do WRC). Důvod byl zřejmý - účast na legendární Rally Dakar v Jižní Americe s Toyotou Hilux V8. Český zástupce si zde vyjel celkové 14. místo.
Rovněž ve Švédsku jej neuvidíme, ale server 'motorsport.com' píše, že v Mexiku a Argentině už se jej na startu dočkáme. Další program ještě specifikován nebyl. "Tento rok nebudeme schopni odjet všechny soutěže WRC, ale nemohu vyloučit, že se zúčastníme více soutěží," řekl Martin Prokop.
Prokop jezdí v MS od roku 2005, když do roku 2009 působil v kategorii JWRC. V roce 2009 se mu podařilo stát se mistrem JWRC. V dalších dvou letech byl v SWRC třetí, v roce 2012 přišel přestup do WRC s Fordem Fiesta. Nejlepšími výsledky jsou čtvrtá místa z Argetiny 2012 a 2015 a také z Německa 2013.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.