Dlouhodobý účastník WRC, Martin Prokop, se i letos objeví na soutěžích MS. Jeho Ford Fiesta RS WRC uvidíme poprvé v Mexiku.
Martin Prokop nebyl na startu Rally Monte Carlo poprvé od roku 2012 (tedy od jejího návratu do WRC). Důvod byl zřejmý - účast na legendární Rally Dakar v Jižní Americe s Toyotou Hilux V8. Český zástupce si zde vyjel celkové 14. místo.
Rovněž ve Švédsku jej neuvidíme, ale server 'motorsport.com' píše, že v Mexiku a Argentině už se jej na startu dočkáme. Další program ještě specifikován nebyl. "Tento rok nebudeme schopni odjet všechny soutěže WRC, ale nemohu vyloučit, že se zúčastníme více soutěží," řekl Martin Prokop.
Prokop jezdí v MS od roku 2005, když do roku 2009 působil v kategorii JWRC. V roce 2009 se mu podařilo stát se mistrem JWRC. V dalších dvou letech byl v SWRC třetí, v roce 2012 přišel přestup do WRC s Fordem Fiesta. Nejlepšími výsledky jsou čtvrtá místa z Argetiny 2012 a 2015 a také z Německa 2013.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.