Po svém úspěšném debutu na letošní Rally Dakar je teoreticky Mikko Hirvonen volný pro testovací jízdy s novou Toyotou Yaris WRC. Žádné rozhodnutí ale zatím nepadlo.
Nadále zůstává otevřené, se kterými jezdci letos Toyota absolvuje svůj testovací program. Neobsazené zůstávají také pozice obou závodních pilotů pro rok 2017. Šance, že by se Tommimu Mäkinenovi podařilo pro rok 2017 získat některého z TOP pilotů, je více méně nulová. Většina z nich má totiž platné smlouvy až do roku 2018. Hodně se v této souvislosti mluvilo s aktuálním továrním pilotem Škody Motorsport, Esapekkou Lappim. Mladý Fin má dle mnohých před sebou velkou budoucnost.
Rozhodnutí o závodních jezdcích může ještě počkat, ale napřed by měl Mäkinen najít testovače, protože ve Finsku postavený Yaris WRC by měl už na jaře vyrazit k prvním testovacím kilometrům. Jedním z horkých kandidátů na toto místo je Mikko Hirvonen. Čtyřnásobný vice-mistr světa už zkraje prosince potvrdil, že by měl zájem. Zároveň ale dodal, že o návrat do WRC nestojí. Ve svém "důchodu" se chce 35 letý Fin prezentovat na cross country soutěžích a ve hře jsou také další starty na Dakaru.
Dle nejnovějších informací je stále možnost, že se Hirvonen v roli testovače k továrnímu týmu Toyoty připojí: "Probíhá hodně rozhovorů a může se stát, že absolvuji nějaké testovací jízdy," říká Mikko Hirvonen pro 'WRC Regroup'. "Ještě ale není nic podepsáno. Dílna [týmu Toyota] je docela blízko [od mého bydliště]. Bylo by tedy jednoduché společně na něčem pracovat. Nevím ale, jestli se to stane. Byl bych rád, kdybych se mohl několik dní svézt, ale ještě nevím."
Ze svých let strávených v továrních týmech Fordu a Citroënu Hirvonen moc dobře ví, jaké kvality by ideální testovací pilot měl mít. "Zkušenosti pomáhají vždy. Přijde také na to, jakou zpětnou vazbu může člověk dát inženýrům. Důležitý je také dobrý vztah s inženýry, abyste si rozuměli. Samozřejmě by člověk neměl mít moc nehod," dodává Fin s úsměvem. Kromě Rally Finland Hirvonen neplánuje letos navštívit žádnou ze soutěží WRC.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?