Po svém úspěšném debutu na letošní Rally Dakar je teoreticky Mikko Hirvonen volný pro testovací jízdy s novou Toyotou Yaris WRC. Žádné rozhodnutí ale zatím nepadlo.
Nadále zůstává otevřené, se kterými jezdci letos Toyota absolvuje svůj testovací program. Neobsazené zůstávají také pozice obou závodních pilotů pro rok 2017. Šance, že by se Tommimu Mäkinenovi podařilo pro rok 2017 získat některého z TOP pilotů, je více méně nulová. Většina z nich má totiž platné smlouvy až do roku 2018. Hodně se v této souvislosti mluvilo s aktuálním továrním pilotem Škody Motorsport, Esapekkou Lappim. Mladý Fin má dle mnohých před sebou velkou budoucnost.
Rozhodnutí o závodních jezdcích může ještě počkat, ale napřed by měl Mäkinen najít testovače, protože ve Finsku postavený Yaris WRC by měl už na jaře vyrazit k prvním testovacím kilometrům. Jedním z horkých kandidátů na toto místo je Mikko Hirvonen. Čtyřnásobný vice-mistr světa už zkraje prosince potvrdil, že by měl zájem. Zároveň ale dodal, že o návrat do WRC nestojí. Ve svém "důchodu" se chce 35 letý Fin prezentovat na cross country soutěžích a ve hře jsou také další starty na Dakaru.
Dle nejnovějších informací je stále možnost, že se Hirvonen v roli testovače k továrnímu týmu Toyoty připojí: "Probíhá hodně rozhovorů a může se stát, že absolvuji nějaké testovací jízdy," říká Mikko Hirvonen pro 'WRC Regroup'. "Ještě ale není nic podepsáno. Dílna [týmu Toyota] je docela blízko [od mého bydliště]. Bylo by tedy jednoduché společně na něčem pracovat. Nevím ale, jestli se to stane. Byl bych rád, kdybych se mohl několik dní svézt, ale ještě nevím."
Ze svých let strávených v továrních týmech Fordu a Citroënu Hirvonen moc dobře ví, jaké kvality by ideální testovací pilot měl mít. "Zkušenosti pomáhají vždy. Přijde také na to, jakou zpětnou vazbu může člověk dát inženýrům. Důležitý je také dobrý vztah s inženýry, abyste si rozuměli. Samozřejmě by člověk neměl mít moc nehod," dodává Fin s úsměvem. Kromě Rally Finland Hirvonen neplánuje letos navštívit žádnou ze soutěží WRC.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.