Po svém úspěšném debutu na letošní Rally Dakar je teoreticky Mikko Hirvonen volný pro testovací jízdy s novou Toyotou Yaris WRC. Žádné rozhodnutí ale zatím nepadlo.
Nadále zůstává otevřené, se kterými jezdci letos Toyota absolvuje svůj testovací program. Neobsazené zůstávají také pozice obou závodních pilotů pro rok 2017. Šance, že by se Tommimu Mäkinenovi podařilo pro rok 2017 získat některého z TOP pilotů, je více méně nulová. Většina z nich má totiž platné smlouvy až do roku 2018. Hodně se v této souvislosti mluvilo s aktuálním továrním pilotem Škody Motorsport, Esapekkou Lappim. Mladý Fin má dle mnohých před sebou velkou budoucnost.
Rozhodnutí o závodních jezdcích může ještě počkat, ale napřed by měl Mäkinen najít testovače, protože ve Finsku postavený Yaris WRC by měl už na jaře vyrazit k prvním testovacím kilometrům. Jedním z horkých kandidátů na toto místo je Mikko Hirvonen. Čtyřnásobný vice-mistr světa už zkraje prosince potvrdil, že by měl zájem. Zároveň ale dodal, že o návrat do WRC nestojí. Ve svém "důchodu" se chce 35 letý Fin prezentovat na cross country soutěžích a ve hře jsou také další starty na Dakaru.
Dle nejnovějších informací je stále možnost, že se Hirvonen v roli testovače k továrnímu týmu Toyoty připojí: "Probíhá hodně rozhovorů a může se stát, že absolvuji nějaké testovací jízdy," říká Mikko Hirvonen pro 'WRC Regroup'. "Ještě ale není nic podepsáno. Dílna [týmu Toyota] je docela blízko [od mého bydliště]. Bylo by tedy jednoduché společně na něčem pracovat. Nevím ale, jestli se to stane. Byl bych rád, kdybych se mohl několik dní svézt, ale ještě nevím."
Ze svých let strávených v továrních týmech Fordu a Citroënu Hirvonen moc dobře ví, jaké kvality by ideální testovací pilot měl mít. "Zkušenosti pomáhají vždy. Přijde také na to, jakou zpětnou vazbu může člověk dát inženýrům. Důležitý je také dobrý vztah s inženýry, abyste si rozuměli. Samozřejmě by člověk neměl mít moc nehod," dodává Fin s úsměvem. Kromě Rally Finland Hirvonen neplánuje letos navštívit žádnou ze soutěží WRC.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.