Po svém úspěšném debutu na letošní Rally Dakar je teoreticky Mikko Hirvonen volný pro testovací jízdy s novou Toyotou Yaris WRC. Žádné rozhodnutí ale zatím nepadlo.
Nadále zůstává otevřené, se kterými jezdci letos Toyota absolvuje svůj testovací program. Neobsazené zůstávají také pozice obou závodních pilotů pro rok 2017. Šance, že by se Tommimu Mäkinenovi podařilo pro rok 2017 získat některého z TOP pilotů, je více méně nulová. Většina z nich má totiž platné smlouvy až do roku 2018. Hodně se v této souvislosti mluvilo s aktuálním továrním pilotem Škody Motorsport, Esapekkou Lappim. Mladý Fin má dle mnohých před sebou velkou budoucnost.
Rozhodnutí o závodních jezdcích může ještě počkat, ale napřed by měl Mäkinen najít testovače, protože ve Finsku postavený Yaris WRC by měl už na jaře vyrazit k prvním testovacím kilometrům. Jedním z horkých kandidátů na toto místo je Mikko Hirvonen. Čtyřnásobný vice-mistr světa už zkraje prosince potvrdil, že by měl zájem. Zároveň ale dodal, že o návrat do WRC nestojí. Ve svém "důchodu" se chce 35 letý Fin prezentovat na cross country soutěžích a ve hře jsou také další starty na Dakaru.
Dle nejnovějších informací je stále možnost, že se Hirvonen v roli testovače k továrnímu týmu Toyoty připojí: "Probíhá hodně rozhovorů a může se stát, že absolvuji nějaké testovací jízdy," říká Mikko Hirvonen pro 'WRC Regroup'. "Ještě ale není nic podepsáno. Dílna [týmu Toyota] je docela blízko [od mého bydliště]. Bylo by tedy jednoduché společně na něčem pracovat. Nevím ale, jestli se to stane. Byl bych rád, kdybych se mohl několik dní svézt, ale ještě nevím."
Ze svých let strávených v továrních týmech Fordu a Citroënu Hirvonen moc dobře ví, jaké kvality by ideální testovací pilot měl mít. "Zkušenosti pomáhají vždy. Přijde také na to, jakou zpětnou vazbu může člověk dát inženýrům. Důležitý je také dobrý vztah s inženýry, abyste si rozuměli. Samozřejmě by člověk neměl mít moc nehod," dodává Fin s úsměvem. Kromě Rally Finland Hirvonen neplánuje letos navštívit žádnou ze soutěží WRC.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.