Aby Švédsko zůstalo i v budoucnu součástí kalendáře WRC, musejí organizátoři zaplatit promotérovi šampionátu více peněz. Na místo Švédska si totiž brousí zuby Japonsko nebo Kanada.
Podle hlavního organizátora severského dílu MS, Glenna Olssona, chce promotér MS jednorázově zvýšit poplatek za pořádání soutěže MS o 200 000 EUR. Jenom za těchto podmínek si Švédsko udrží své místo v kalendáři až do roku 2019.
"Aktuálně ale nemáme tolik peněz, abychom byli schopni toto zvýšení zaplatit," řekl Olsson pro švédská média. Podle něj mají promotéři v Japonsku a Kanadě dvě náhradní řešení, pokud by Švédsko nebylo schopno platit tento poplatek. Otázkou však je, o které soutěže by se v těchto zemích mělo jednat?
Příští týden se jede v Japonsku soutěž Tsumagoi Rally - v provincii Gumna. Na startu je 16 posádek. V Kanadě se jede první mezinárodní rally - Rallye Baie des Chaleurs - za hodně dlouhou dobu až v létě.
Ani jeden organizátor však nemá zkušenosti se soutěží v zimě. Jenže jak ukázal příklad rally v Číně, i za krátkou dobu lze z relativně neznámé rally udělat soutěž MS. "Mimo to mohou tamější organizátoři spoléhat na podporu vlády. Nabízejí rozpočet kolem 4-5 milionů EUR ročně," dodal Olsson.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?