Aby Švédsko zůstalo i v budoucnu součástí kalendáře WRC, musejí organizátoři zaplatit promotérovi šampionátu více peněz. Na místo Švédska si totiž brousí zuby Japonsko nebo Kanada.
Podle hlavního organizátora severského dílu MS, Glenna Olssona, chce promotér MS jednorázově zvýšit poplatek za pořádání soutěže MS o 200 000 EUR. Jenom za těchto podmínek si Švédsko udrží své místo v kalendáři až do roku 2019.
"Aktuálně ale nemáme tolik peněz, abychom byli schopni toto zvýšení zaplatit," řekl Olsson pro švédská média. Podle něj mají promotéři v Japonsku a Kanadě dvě náhradní řešení, pokud by Švédsko nebylo schopno platit tento poplatek. Otázkou však je, o které soutěže by se v těchto zemích mělo jednat?
Příští týden se jede v Japonsku soutěž Tsumagoi Rally - v provincii Gumna. Na startu je 16 posádek. V Kanadě se jede první mezinárodní rally - Rallye Baie des Chaleurs - za hodně dlouhou dobu až v létě.
Ani jeden organizátor však nemá zkušenosti se soutěží v zimě. Jenže jak ukázal příklad rally v Číně, i za krátkou dobu lze z relativně neznámé rally udělat soutěž MS. "Mimo to mohou tamější organizátoři spoléhat na podporu vlády. Nabízejí rozpočet kolem 4-5 milionů EUR ročně," dodal Olsson.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?