Aby Švédsko zůstalo i v budoucnu součástí kalendáře WRC, musejí organizátoři zaplatit promotérovi šampionátu více peněz. Na místo Švédska si totiž brousí zuby Japonsko nebo Kanada.
Podle hlavního organizátora severského dílu MS, Glenna Olssona, chce promotér MS jednorázově zvýšit poplatek za pořádání soutěže MS o 200 000 EUR. Jenom za těchto podmínek si Švédsko udrží své místo v kalendáři až do roku 2019.
"Aktuálně ale nemáme tolik peněz, abychom byli schopni toto zvýšení zaplatit," řekl Olsson pro švédská média. Podle něj mají promotéři v Japonsku a Kanadě dvě náhradní řešení, pokud by Švédsko nebylo schopno platit tento poplatek. Otázkou však je, o které soutěže by se v těchto zemích mělo jednat?
Příští týden se jede v Japonsku soutěž Tsumagoi Rally - v provincii Gumna. Na startu je 16 posádek. V Kanadě se jede první mezinárodní rally - Rallye Baie des Chaleurs - za hodně dlouhou dobu až v létě.
Ani jeden organizátor však nemá zkušenosti se soutěží v zimě. Jenže jak ukázal příklad rally v Číně, i za krátkou dobu lze z relativně neznámé rally udělat soutěž MS. "Mimo to mohou tamější organizátoři spoléhat na podporu vlády. Nabízejí rozpočet kolem 4-5 milionů EUR ročně," dodal Olsson.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.