Šéf továrního týmu Hyundai, Michel Nandan, slibuje i přes zisk podiového umístění hned v první soutěži nového modelu i20 WRC, že na voze bude tým i nadále tvrdě pracovat.
"Před soutěží bych podium hned bral všemi deseti, to je jasné. První den jsme byli trochu, řekl bych, ztraceni, ale náš set up nebyl úplně správný a bylo to kvůli podmínkám. V sobotu a neděli jsme změnili věci a viděli jsme, že to pracuje lépe," říká šéf týmu Hyundai Motorsport, Michel Nandan.
"Na to, abychom viděli, kde jsme, musíme počkat na rally, kde každý s každým bojuje, protože když jsme už měli lepší set up, tak čelní pozice byly už trochu zafixovány a naši jezdci nechtěli až moc riskovat. Ale víme, že auto má dobrý potenciál. Teď na něm musíme trochu zapracovat, abychom zjistili, který set up sedí kterým podmínkám, ale musíme to udělat rychle, protože šampionát není zase až tak dlouhý."
Hyundai, za jehož hlavní tovární tým ve Švédsku pojedou Hayden Paddon a Thierry Neuville, má před soutěží v plánu dva dny testů, na kterých se bude hlavně snažit o nalezení ideálního nastavení, na kterém už ale pracoval také na předvánočních testech. Pak bude následovat šotolinový test na Rally Guanajuato Mexico, která se jede od 3. do 6. března.
"To, že známe rychlost, je dobré a to, že je tu potenciál, je dobrým krokem. Minimálně víte, že na autě není nic vyloženě špatně a vše může být vylepšeno pouze provedením několika specifických testů," zakončil Nandan.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.