Týmový šéf Volkswagenu, Jost Capito, se po víkendové Rally Monte Carlo postavil za svého svěřence, Jariho-Mattiho Latvalu, který v sobotu najel do jednoho z diváků.
Tým Volkswagenu se zastal svého svěřence, Jariho-Mattiho Latvaly, poté, co Fin v sobotu v rámci Rally Monte Carlo najel do jednoho z diváků, za což byl následně penalizován. Týmový šéf, Jost Capito, věří vyjádření svého jezdce, že diváka neviděl a o kolizi tak nevěděl. "Na předním skle bylo opravdu hodně bláta a před ním hodně páry. Věřím, že něco viděl, ale ne muže na přední kapotě," řekl Capito pro britský Autosport.
Jari-Matti během jedenácté zkoušky soutěže sjel z cesty, najel do příkopu, který jej vymrštil až do divácké zóny. Při své snaze o návrat na závodní trať srazil jednoho diváka, kterého náraz odhodil na zem. Vedení závodu se rozhodlo udělit posádce Jari-Matti Latvala/Miika Anttila peněžní pokutu ve výši 5000 EUR a podminečné vyloučení z jedné soutěže.
Komisaři tvrdili, že mimo závodní cestu měl jet Fin opatrněji a po srážce se nestaral o stav diváka a místo toho z místa prostě odjel. Tomuto zhodnocení situace ale šéf VW motorsport vehementně odporuje: "Jari-Matti není typem, který by prostě odjel, když by věděl, že do někoho najel. Naříká, už když se mu na přední sklo rozpleskne moucha."
Také rozhovor s televizním reportérem, Julianem Porterem, ve kterém se měl Latvala po konci zkoušky ptát na stav diváka, si Capito narozdíl od komisařů vykládá ve prospěch svého svěřence: "Ačkoliv opravoval auto, tak chtěl vědět, jestli někoho trefil a jestli jsou všichni v pořádku." Vedení závodu bylo ale jiného názoru a vyvodilo z tohoto závěr, že Latvala náraz do diváka musel vidět.
Ačkoliv šéf VW nevidí v incidentu žádný záměr, tak postih svého pilota akceptuje: "Když udělá někdo něco špatně, tak nehraje roli, jestli to bylo záměrně nebo ne. Pokud lidi kolem sebe viděl, tak by zastavil a zeptal se, jestli je vše v pořádku. To by byla správná reakce."
Samotný Volkswagen se po oznámení této události snažil postiženého diváka ihned kontaktovat, zatím ale bez úspěchu. "Snažili jsme se jej přes Facebook a sociální sítě dostihnout. To sice nebylo úspěné, ale lidé, kteří stáli na stejné straně [cesty] jako on, nám řekli, že je s ním všechno v pořádku."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?