Týmový šéf Volkswagenu, Jost Capito, se po víkendové Rally Monte Carlo postavil za svého svěřence, Jariho-Mattiho Latvalu, který v sobotu najel do jednoho z diváků.
Tým Volkswagenu se zastal svého svěřence, Jariho-Mattiho Latvaly, poté, co Fin v sobotu v rámci Rally Monte Carlo najel do jednoho z diváků, za což byl následně penalizován. Týmový šéf, Jost Capito, věří vyjádření svého jezdce, že diváka neviděl a o kolizi tak nevěděl. "Na předním skle bylo opravdu hodně bláta a před ním hodně páry. Věřím, že něco viděl, ale ne muže na přední kapotě," řekl Capito pro britský Autosport.
Jari-Matti během jedenácté zkoušky soutěže sjel z cesty, najel do příkopu, který jej vymrštil až do divácké zóny. Při své snaze o návrat na závodní trať srazil jednoho diváka, kterého náraz odhodil na zem. Vedení závodu se rozhodlo udělit posádce Jari-Matti Latvala/Miika Anttila peněžní pokutu ve výši 5000 EUR a podminečné vyloučení z jedné soutěže.
Komisaři tvrdili, že mimo závodní cestu měl jet Fin opatrněji a po srážce se nestaral o stav diváka a místo toho z místa prostě odjel. Tomuto zhodnocení situace ale šéf VW motorsport vehementně odporuje: "Jari-Matti není typem, který by prostě odjel, když by věděl, že do někoho najel. Naříká, už když se mu na přední sklo rozpleskne moucha."
Také rozhovor s televizním reportérem, Julianem Porterem, ve kterém se měl Latvala po konci zkoušky ptát na stav diváka, si Capito narozdíl od komisařů vykládá ve prospěch svého svěřence: "Ačkoliv opravoval auto, tak chtěl vědět, jestli někoho trefil a jestli jsou všichni v pořádku." Vedení závodu bylo ale jiného názoru a vyvodilo z tohoto závěr, že Latvala náraz do diváka musel vidět.
Ačkoliv šéf VW nevidí v incidentu žádný záměr, tak postih svého pilota akceptuje: "Když udělá někdo něco špatně, tak nehraje roli, jestli to bylo záměrně nebo ne. Pokud lidi kolem sebe viděl, tak by zastavil a zeptal se, jestli je vše v pořádku. To by byla správná reakce."
Samotný Volkswagen se po oznámení této události snažil postiženého diváka ihned kontaktovat, zatím ale bez úspěchu. "Snažili jsme se jej přes Facebook a sociální sítě dostihnout. To sice nebylo úspěné, ale lidé, kteří stáli na stejné straně [cesty] jako on, nám řekli, že je s ním všechno v pořádku."
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.