Týmový šéf Volkswagenu, Jost Capito, se po víkendové Rally Monte Carlo postavil za svého svěřence, Jariho-Mattiho Latvalu, který v sobotu najel do jednoho z diváků.
Tým Volkswagenu se zastal svého svěřence, Jariho-Mattiho Latvaly, poté, co Fin v sobotu v rámci Rally Monte Carlo najel do jednoho z diváků, za což byl následně penalizován. Týmový šéf, Jost Capito, věří vyjádření svého jezdce, že diváka neviděl a o kolizi tak nevěděl. "Na předním skle bylo opravdu hodně bláta a před ním hodně páry. Věřím, že něco viděl, ale ne muže na přední kapotě," řekl Capito pro britský Autosport.
Jari-Matti během jedenácté zkoušky soutěže sjel z cesty, najel do příkopu, který jej vymrštil až do divácké zóny. Při své snaze o návrat na závodní trať srazil jednoho diváka, kterého náraz odhodil na zem. Vedení závodu se rozhodlo udělit posádce Jari-Matti Latvala/Miika Anttila peněžní pokutu ve výši 5000 EUR a podminečné vyloučení z jedné soutěže.
Komisaři tvrdili, že mimo závodní cestu měl jet Fin opatrněji a po srážce se nestaral o stav diváka a místo toho z místa prostě odjel. Tomuto zhodnocení situace ale šéf VW motorsport vehementně odporuje: "Jari-Matti není typem, který by prostě odjel, když by věděl, že do někoho najel. Naříká, už když se mu na přední sklo rozpleskne moucha."
Také rozhovor s televizním reportérem, Julianem Porterem, ve kterém se měl Latvala po konci zkoušky ptát na stav diváka, si Capito narozdíl od komisařů vykládá ve prospěch svého svěřence: "Ačkoliv opravoval auto, tak chtěl vědět, jestli někoho trefil a jestli jsou všichni v pořádku." Vedení závodu bylo ale jiného názoru a vyvodilo z tohoto závěr, že Latvala náraz do diváka musel vidět.
Ačkoliv šéf VW nevidí v incidentu žádný záměr, tak postih svého pilota akceptuje: "Když udělá někdo něco špatně, tak nehraje roli, jestli to bylo záměrně nebo ne. Pokud lidi kolem sebe viděl, tak by zastavil a zeptal se, jestli je vše v pořádku. To by byla správná reakce."
Samotný Volkswagen se po oznámení této události snažil postiženého diváka ihned kontaktovat, zatím ale bez úspěchu. "Snažili jsme se jej přes Facebook a sociální sítě dostihnout. To sice nebylo úspěné, ale lidé, kteří stáli na stejné straně [cesty] jako on, nám řekli, že je s ním všechno v pořádku."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?