Týmový šéf Volkswagenu, Jost Capito, se po víkendové Rally Monte Carlo postavil za svého svěřence, Jariho-Mattiho Latvalu, který v sobotu najel do jednoho z diváků.
Tým Volkswagenu se zastal svého svěřence, Jariho-Mattiho Latvaly, poté, co Fin v sobotu v rámci Rally Monte Carlo najel do jednoho z diváků, za což byl následně penalizován. Týmový šéf, Jost Capito, věří vyjádření svého jezdce, že diváka neviděl a o kolizi tak nevěděl. "Na předním skle bylo opravdu hodně bláta a před ním hodně páry. Věřím, že něco viděl, ale ne muže na přední kapotě," řekl Capito pro britský Autosport.
Jari-Matti během jedenácté zkoušky soutěže sjel z cesty, najel do příkopu, který jej vymrštil až do divácké zóny. Při své snaze o návrat na závodní trať srazil jednoho diváka, kterého náraz odhodil na zem. Vedení závodu se rozhodlo udělit posádce Jari-Matti Latvala/Miika Anttila peněžní pokutu ve výši 5000 EUR a podminečné vyloučení z jedné soutěže.
Komisaři tvrdili, že mimo závodní cestu měl jet Fin opatrněji a po srážce se nestaral o stav diváka a místo toho z místa prostě odjel. Tomuto zhodnocení situace ale šéf VW motorsport vehementně odporuje: "Jari-Matti není typem, který by prostě odjel, když by věděl, že do někoho najel. Naříká, už když se mu na přední sklo rozpleskne moucha."
Také rozhovor s televizním reportérem, Julianem Porterem, ve kterém se měl Latvala po konci zkoušky ptát na stav diváka, si Capito narozdíl od komisařů vykládá ve prospěch svého svěřence: "Ačkoliv opravoval auto, tak chtěl vědět, jestli někoho trefil a jestli jsou všichni v pořádku." Vedení závodu bylo ale jiného názoru a vyvodilo z tohoto závěr, že Latvala náraz do diváka musel vidět.
Ačkoliv šéf VW nevidí v incidentu žádný záměr, tak postih svého pilota akceptuje: "Když udělá někdo něco špatně, tak nehraje roli, jestli to bylo záměrně nebo ne. Pokud lidi kolem sebe viděl, tak by zastavil a zeptal se, jestli je vše v pořádku. To by byla správná reakce."
Samotný Volkswagen se po oznámení této události snažil postiženého diváka ihned kontaktovat, zatím ale bez úspěchu. "Snažili jsme se jej přes Facebook a sociální sítě dostihnout. To sice nebylo úspěné, ale lidé, kteří stáli na stejné straně [cesty] jako on, nám řekli, že je s ním všechno v pořádku."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.