Šéf továrního týmu Toyota, Tommi Mäkinen, a sportovní ředitel, Jarmo Lehtinen, byli přítomni v Monte Carlu během úvodní soutěže Rally Monte Carlo. Oba byli v dobré náladě, protože projekt Yarisu WRC běží podle plánu.
Tommi Mäkinen zavítal do servisního parku Rally Monte Carlo, aby zjišťoval novinky a udržoval kontakty se soutěžáckou scénou. Společně s ním přicestoval na jih Francie i Jarmo Lehtinen (bývalý navigátor Mikko Hirovnena), který u Toyoty zastává pozici sportovního ředitele. Oba mimo jiné hledali personál pro rodící se tým.
Oba Finové byli k vidění zvláště často u M-Sportu. V případě vstupu Volkswagenu a Hyundai do WRC tým Malcolma Wilsona vždy přišel o spoustu velmi dobrý spolupracovníků, které konkurenční týmy přetáhly. Toyota má zatím tým lidí čítající 40 spolupracovníků a práce na novém autě jsou v plném proudu.
"Vývoj nového auta v CAD je ukončen. Právě stavíme první šasi pro první prototyp. Od března začíname s testy," potvrdil Lehtinen. Tím by se Toyota mohla stát první značkou, která vyjede s kompletním vozem dle regulí pro rok 2017. Jména jezdců, kteří budou Yaris WRC řídit, zatím nejsou známa: "Na scénu už vyskočilo pár jmen. A není žádným tajemstvím, že Juho [Hänninen] a Mikko [Hirvonen] nám budou k dispozici jako testovací piloti," dodal k tomuto tématu Lehtinen.
Tommi následně pro finské noviny, Keskisuomalainen, prozradil, že oslovil také Bryana Bouffiera ohledně testů nového Yarisu WRC. Francouz měl projevit zájem se účastnit - první test nového vozu začne 10.3. ve Finsku a bude se jezdit na sněhu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.