Šéf továrního týmu Toyota, Tommi Mäkinen, a sportovní ředitel, Jarmo Lehtinen, byli přítomni v Monte Carlu během úvodní soutěže Rally Monte Carlo. Oba byli v dobré náladě, protože projekt Yarisu WRC běží podle plánu.
Tommi Mäkinen zavítal do servisního parku Rally Monte Carlo, aby zjišťoval novinky a udržoval kontakty se soutěžáckou scénou. Společně s ním přicestoval na jih Francie i Jarmo Lehtinen (bývalý navigátor Mikko Hirovnena), který u Toyoty zastává pozici sportovního ředitele. Oba mimo jiné hledali personál pro rodící se tým.
Oba Finové byli k vidění zvláště často u M-Sportu. V případě vstupu Volkswagenu a Hyundai do WRC tým Malcolma Wilsona vždy přišel o spoustu velmi dobrý spolupracovníků, které konkurenční týmy přetáhly. Toyota má zatím tým lidí čítající 40 spolupracovníků a práce na novém autě jsou v plném proudu.
"Vývoj nového auta v CAD je ukončen. Právě stavíme první šasi pro první prototyp. Od března začíname s testy," potvrdil Lehtinen. Tím by se Toyota mohla stát první značkou, která vyjede s kompletním vozem dle regulí pro rok 2017. Jména jezdců, kteří budou Yaris WRC řídit, zatím nejsou známa: "Na scénu už vyskočilo pár jmen. A není žádným tajemstvím, že Juho [Hänninen] a Mikko [Hirvonen] nám budou k dispozici jako testovací piloti," dodal k tomuto tématu Lehtinen.
Tommi následně pro finské noviny, Keskisuomalainen, prozradil, že oslovil také Bryana Bouffiera ohledně testů nového Yarisu WRC. Francouz měl projevit zájem se účastnit - první test nového vozu začne 10.3. ve Finsku a bude se jezdit na sněhu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.