"Rallyový fanoušek ve mě si přeje, aby situace pokračovala," říká Jost Capito k probíhajícímu souboji mezi jeho jezdcem, Sébastienem Ogierem, a jezdcem Citroënu, Krisem Meekem.
Ocházející šéf Volkswagenu pro motorsport, Jost Capito, je zvyklý vídat své vozy jak v soutěžích vítězí. Jenže letos na Rally Monte Carlo sledujeme souboj mezi Sébastienem Ogierem a Krisem Meekem na čele soutěže. Capito prohlásil, že tomuto souboji nelze odolat.
Volkswagen vyhrál 34 z 39 soutěží od sezony 2013, kdy do WRC vstoupil. Jenže letos je na Monte Carlu Sébastien Ogier pod neustálým tlakem Krise Meekea na Citroënu. Ogier je sice na čele, což Capita těší, avšak jako fanoušek rally si souboj mezi Francouzem a Britem opravdu užívá.
"Rally Monte Carlo pro nás začala dobře. Nemůžete chtít víc než první, třetí a čtvrté místo za těchto těžkých podmínek. Soutěž si ale neužívám jako šéf VW Motorsport ale jako fanoušek rally.
Souboj mezi Sébastienem Ogierem na Volkswagenu Polo R WRC a Krisem Meekem na Citroënu DS3 WRC je velmi zajímavý. Oba odvádí skvělý výkon. Oba za to hodně respektuji. Šéf týmu i rally fanoušek ve mě si přejí více takových soubojů!" Capito už se v minulosti projevil jako fanoušek Meekea - viz odkaz na článek.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.