Kubica a Paddon o zrádné místě, kde havarovali. Kubica v soutěží skončil

Kubica se nakonec na Monte Carlu moc nesvezl
Kubica se nakonec na Monte Carlu moc nesvezl, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 23. ledna 2016 9:56
Sdílej:

Páteční nehoda Roberta Kubici má pro jezdce fatální důsledky - vůz se nepodařilo opravit, a tak Polák musel ze soutěže odstoupit. Trojka Hyundai, Hayden Paddon, měla větší štěstí a v soutěži může pokračovat.

Pouhých 6 kilometrů po startu RZ3 z Corps do La Salle en Beaumont ujel Robert Kubica na zledovatělém místě a narazil do stromů. Nehoda nebyla ve velké rychlosti. Jeho Ford byl navíc později postrčen ještě níže ze srázu Fordem Fiesta R5 Elfyna Evanse, který vyjel na stejném místě.

Posádka Robert Kubica a Maciej Szczepaniak byla nezraněna, avšak vůz už zažil stejnou nehodu na předsoutěžním testu - náraz šel do stejného místa. Podle týmu byl vůz už moc poškozen na to, aby mohli pokračovat v soutěži. "Je to velké zklamání, protože nás to stálo velké úsilí, abychom zde byli," řekl zklamaný Polák.

"Trať byla kompletně suchá, než jsme dojeli k tomuto zmrzlému úseku. Na zledovatělém podkladu jsme odjeli dvě zatáčky a měl jsem dojem, že je to OK. Pak ale přišla pravotočivá zatáčka a už jsme byli jen pasažéry. Anti-lag systém nás tlačil ven a bohůžel jsme vyjeli mimo trať a trefili strom přední částí vozu," popsal jezdec.

Hayden Paddon byl dalším jezdcem, který měl problémy ve stejném místě - Novozélanďan byl na trati o dvě auta před Kubicou. Paddonovi také vůz ujel a trefil stejný strom jako Kubica zadní částí svého Hyundai i20 WRC. "Jel jsem poprvé na těchto zledovatělých tratích se slicky. I když jsem si říkal, že jedu opravdu pomalu v té pravotočivé zatáčce, tak jsem trefil zadní částí auta strom.

Myslel jsem, že se vůbec nic nestalo a že z toho vyvázneme. Ale bohůžel jsme strom trefili kolem a zlomili rameno. Byla by to jednoduchá oprava, ale bohůžel jsme ty díly neměli s sebou, a tak jsme museli vzdát. Zítra budeme zpět v závodu, abychom znovu bojovali a získávali zkušenosti."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.