Kubica a Paddon o zrádné místě, kde havarovali. Kubica v soutěží skončil

Kubica se nakonec na Monte Carlu moc nesvezl
Kubica se nakonec na Monte Carlu moc nesvezl, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 23. ledna 2016 09:56
Sdílej:

Páteční nehoda Roberta Kubici má pro jezdce fatální důsledky - vůz se nepodařilo opravit, a tak Polák musel ze soutěže odstoupit. Trojka Hyundai, Hayden Paddon, měla větší štěstí a v soutěži může pokračovat.

Pouhých 6 kilometrů po startu RZ3 z Corps do La Salle en Beaumont ujel Robert Kubica na zledovatělém místě a narazil do stromů. Nehoda nebyla ve velké rychlosti. Jeho Ford byl navíc později postrčen ještě níže ze srázu Fordem Fiesta R5 Elfyna Evanse, který vyjel na stejném místě.

Posádka Robert Kubica a Maciej Szczepaniak byla nezraněna, avšak vůz už zažil stejnou nehodu na předsoutěžním testu - náraz šel do stejného místa. Podle týmu byl vůz už moc poškozen na to, aby mohli pokračovat v soutěži. "Je to velké zklamání, protože nás to stálo velké úsilí, abychom zde byli," řekl zklamaný Polák.

"Trať byla kompletně suchá, než jsme dojeli k tomuto zmrzlému úseku. Na zledovatělém podkladu jsme odjeli dvě zatáčky a měl jsem dojem, že je to OK. Pak ale přišla pravotočivá zatáčka a už jsme byli jen pasažéry. Anti-lag systém nás tlačil ven a bohůžel jsme vyjeli mimo trať a trefili strom přední částí vozu," popsal jezdec.

Hayden Paddon byl dalším jezdcem, který měl problémy ve stejném místě - Novozélanďan byl na trati o dvě auta před Kubicou. Paddonovi také vůz ujel a trefil stejný strom jako Kubica zadní částí svého Hyundai i20 WRC. "Jel jsem poprvé na těchto zledovatělých tratích se slicky. I když jsem si říkal, že jedu opravdu pomalu v té pravotočivé zatáčce, tak jsem trefil zadní částí auta strom.

Myslel jsem, že se vůbec nic nestalo a že z toho vyvázneme. Ale bohůžel jsme strom trefili kolem a zlomili rameno. Byla by to jednoduchá oprava, ale bohůžel jsme ty díly neměli s sebou, a tak jsme museli vzdát. Zítra budeme zpět v závodu, abychom znovu bojovali a získávali zkušenosti."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.