Páteční nehoda Roberta Kubici má pro jezdce fatální důsledky - vůz se nepodařilo opravit, a tak Polák musel ze soutěže odstoupit. Trojka Hyundai, Hayden Paddon, měla větší štěstí a v soutěži může pokračovat.
Pouhých 6 kilometrů po startu RZ3 z Corps do La Salle en Beaumont ujel Robert Kubica na zledovatělém místě a narazil do stromů. Nehoda nebyla ve velké rychlosti. Jeho Ford byl navíc později postrčen ještě níže ze srázu Fordem Fiesta R5 Elfyna Evanse, který vyjel na stejném místě.
Posádka Robert Kubica a Maciej Szczepaniak byla nezraněna, avšak vůz už zažil stejnou nehodu na předsoutěžním testu - náraz šel do stejného místa. Podle týmu byl vůz už moc poškozen na to, aby mohli pokračovat v soutěži. "Je to velké zklamání, protože nás to stálo velké úsilí, abychom zde byli," řekl zklamaný Polák.
"Trať byla kompletně suchá, než jsme dojeli k tomuto zmrzlému úseku. Na zledovatělém podkladu jsme odjeli dvě zatáčky a měl jsem dojem, že je to OK. Pak ale přišla pravotočivá zatáčka a už jsme byli jen pasažéry. Anti-lag systém nás tlačil ven a bohůžel jsme vyjeli mimo trať a trefili strom přední částí vozu," popsal jezdec.
Hayden Paddon byl dalším jezdcem, který měl problémy ve stejném místě - Novozélanďan byl na trati o dvě auta před Kubicou. Paddonovi také vůz ujel a trefil stejný strom jako Kubica zadní částí svého Hyundai i20 WRC. "Jel jsem poprvé na těchto zledovatělých tratích se slicky. I když jsem si říkal, že jedu opravdu pomalu v té pravotočivé zatáčce, tak jsem trefil zadní částí auta strom.
Myslel jsem, že se vůbec nic nestalo a že z toho vyvázneme. Ale bohůžel jsme strom trefili kolem a zlomili rameno. Byla by to jednoduchá oprava, ale bohůžel jsme ty díly neměli s sebou, a tak jsme museli vzdát. Zítra budeme zpět v závodu, abychom znovu bojovali a získávali zkušenosti."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?