Páteční nehoda Roberta Kubici má pro jezdce fatální důsledky - vůz se nepodařilo opravit, a tak Polák musel ze soutěže odstoupit. Trojka Hyundai, Hayden Paddon, měla větší štěstí a v soutěži může pokračovat.
Pouhých 6 kilometrů po startu RZ3 z Corps do La Salle en Beaumont ujel Robert Kubica na zledovatělém místě a narazil do stromů. Nehoda nebyla ve velké rychlosti. Jeho Ford byl navíc později postrčen ještě níže ze srázu Fordem Fiesta R5 Elfyna Evanse, který vyjel na stejném místě.
Posádka Robert Kubica a Maciej Szczepaniak byla nezraněna, avšak vůz už zažil stejnou nehodu na předsoutěžním testu - náraz šel do stejného místa. Podle týmu byl vůz už moc poškozen na to, aby mohli pokračovat v soutěži. "Je to velké zklamání, protože nás to stálo velké úsilí, abychom zde byli," řekl zklamaný Polák.
"Trať byla kompletně suchá, než jsme dojeli k tomuto zmrzlému úseku. Na zledovatělém podkladu jsme odjeli dvě zatáčky a měl jsem dojem, že je to OK. Pak ale přišla pravotočivá zatáčka a už jsme byli jen pasažéry. Anti-lag systém nás tlačil ven a bohůžel jsme vyjeli mimo trať a trefili strom přední částí vozu," popsal jezdec.
Hayden Paddon byl dalším jezdcem, který měl problémy ve stejném místě - Novozélanďan byl na trati o dvě auta před Kubicou. Paddonovi také vůz ujel a trefil stejný strom jako Kubica zadní částí svého Hyundai i20 WRC. "Jel jsem poprvé na těchto zledovatělých tratích se slicky. I když jsem si říkal, že jedu opravdu pomalu v té pravotočivé zatáčce, tak jsem trefil zadní částí auta strom.
Myslel jsem, že se vůbec nic nestalo a že z toho vyvázneme. Ale bohůžel jsme strom trefili kolem a zlomili rameno. Byla by to jednoduchá oprava, ale bohůžel jsme ty díly neměli s sebou, a tak jsme museli vzdát. Zítra budeme zpět v závodu, abychom znovu bojovali a získávali zkušenosti."
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.