Eric Camilli byl pro mnohé velmi milým překvapením letošní rally Monte Carlo. Až do RZ6 zajížděl velmi slibné časy, na této zkoušce ale chyboval v jednom zledovatělém místě a havaroval. Francouz havaroval jen o 50 metrů dále, než Robert Kubica.
Na RZ4 dokázal Camilli zajet dokonce pátý nejrychlejší čas, byl tak rychlejší než Mads Ostberg anebo Jari-Matti Latvala. Celkově tak rodák z Nice před svoji nehodou okupoval osmé místo. Při nehodě bohužel došlo k poškození ochranného rámu jeho Fordu Fiesta RS WRC, jezdec tak nemůže využít pravidla Rally 2 a do soutěže se dnes vrátit.
"Rally Monte Carlo skončila předčasně na RZ6... Nicolas a já jsme jeli dobře, ale jsme samozřejmě zklamaní, protože jsme měli dobrý rytmus. Tato první rally zůstává pozitivní, protože jsme mohli posbírat maximálně pozitivní zkušenosti ve srovnání se stopkami," říká Eric Camilli.
Na ztejné zkoušce, Corps – La Salle en Beaumont, havaroval také Lorenzo Bertelli, ten také musel ze soutěže odstoupit z podobných důvodů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.