Jari-Matti Latvala rázně ukončil veškeré spekulace, dle kterých měl po letošní sezoně zamířit k Toyotě. Dávalo by to smysl, vždyť tým Toyoty vede jeho krajan a legenda rallysportu, Tommi Mäkinen.
Mezi Jarim-Mattim Latvalou a Tommim Mäkinenem ale aktuálně není žádný kontakt. Latvala je přitom o tom, co se děje v týmu Toyoty, velmi dobře informován. Jeho manažer, Timo Jouhki, je totiž v pozadí k ruce také Mäkinenovi. Fin ale není spokojen s tím, co od svého manažera slyší. Dění kolem týmu neodpovídá jeho představě o vítězném týmu.
"Já bych to dělal jinak, protože jen s Finy to nejde. V motorsportu musí člověk myslet prostě mezinárodně a hledat ty nejlepší lidi," naráží Jari-Matti Latvala na to, že Tommi Mäkinen na jednotlivé posty hledá přednostně své krajany.
V rámci Rally Monte Carlo finský pilot, Jari-Matti Latvala, potvrdil, že by u týmu Volkswagen Motorsport rád zůstal další tři roky (smlouva mu končí na konci sezony, ale obsahuje dvouletou opci). "Momentálně jsou moje plány s Volkswagenem. Je to úžasné, že se Toyota vrací do šampionátu, ale pro roky 2016, 2017 a 2018 na Toyotu nemyslím nebo o ní neuvažuji. U Volkswagenu se cítím dobře a když máte nejsilnější auto, tak je vždy těžké jít do rizika a změnit tým," začal Jari-Matti.
V posledních třech letech jej ale Sébastien Ogier vždy porazil, Fin by ale letos chtěl mít dobrý vstup do sezony a pak bojovat o titul co možná nejdéle: "První polovina sezony se mi nikdy opravdu nepovedla. Obyčejně čekám na druhou polovinu roku na soutěže, na kterých jsem lepší. Ale teď si musím pohrát s taktikou. Strategií je nepokoušet se vyhrát každou rally, někdy se musím koncentrovat na podium a počkat si na druhou polovinu sezony, která je mi více nakloněna."
Pro Toyotu se tak seznam možných kandidátů začíná povážlivě zužovat - Meeke a Paddon mají podepsáno až do sezony 2018, Latvala i s výše zmiňovanou opcí zřejmě také, Ogier a Mikkelsen do sezony 2017. Po letošní sezoně by tak měl být volný ze špičkových pilotů jen Thierry Neuville a zřejmě také Dani Sordo a Mads Ostberg. Je také dost dobře možné, že Tommi Mäkinen vsadí na svého krajana, Esapekku Lappiho. To ale spíše do druhého auta.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.