Latvala momentálně vylučuje přechod k Toyotě, věci by dělal jinak než Mäkinen

Jari-Matti Latvala se u VW cítí dobře
Jari-Matti Latvala se u VW cítí dobře, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 21. ledna 2016 21:57
Sdílej:

Jari-Matti Latvala rázně ukončil veškeré spekulace, dle kterých měl po letošní sezoně zamířit k Toyotě. Dávalo by to smysl, vždyť tým Toyoty vede jeho krajan a legenda rallysportu, Tommi Mäkinen.

Mezi Jarim-Mattim Latvalou a Tommim Mäkinenem ale aktuálně není žádný kontakt. Latvala je přitom o tom, co se děje v týmu Toyoty, velmi dobře informován. Jeho manažer, Timo Jouhki, je totiž v pozadí k ruce také Mäkinenovi. Fin ale není spokojen s tím, co od svého manažera slyší. Dění kolem týmu neodpovídá jeho představě o vítězném týmu.

"Já bych to dělal jinak, protože jen s Finy to nejde. V motorsportu musí člověk myslet prostě mezinárodně a hledat ty nejlepší lidi," naráží Jari-Matti Latvala na to, že Tommi Mäkinen na jednotlivé posty hledá přednostně své krajany. 

V rámci Rally Monte Carlo finský pilot, Jari-Matti Latvala, potvrdil, že by u týmu Volkswagen Motorsport rád zůstal další tři roky (smlouva mu končí na konci sezony, ale obsahuje dvouletou opci). "Momentálně jsou moje plány s Volkswagenem. Je to úžasné, že se Toyota vrací do šampionátu, ale pro roky 2016, 2017 a 2018 na Toyotu nemyslím nebo o ní neuvažuji. U Volkswagenu se cítím dobře a když máte nejsilnější auto, tak je vždy těžké jít do rizika a změnit tým," začal Jari-Matti. 

V posledních třech letech jej ale Sébastien Ogier vždy porazil, Fin by ale letos chtěl mít dobrý vstup do sezony a pak bojovat o titul co možná nejdéle: "První polovina sezony se mi nikdy opravdu nepovedla. Obyčejně čekám na druhou polovinu roku na soutěže, na kterých jsem lepší. Ale teď si musím pohrát s taktikou. Strategií je nepokoušet se vyhrát každou rally, někdy se musím koncentrovat na podium a počkat si na druhou polovinu sezony, která je mi více nakloněna."

Pro Toyotu se tak seznam možných kandidátů začíná povážlivě zužovat -  Meeke a Paddon mají podepsáno až do sezony 2018, Latvala i s výše zmiňovanou opcí zřejmě také, Ogier a Mikkelsen do sezony 2017. Po letošní sezoně by tak měl být volný ze špičkových pilotů jen Thierry Neuville a zřejmě také Dani Sordo a Mads Ostberg. Je také dost dobře možné, že Tommi Mäkinen vsadí na svého krajana, Esapekku Lappiho. To ale spíše do druhého auta.

 

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.