Latvala momentálně vylučuje přechod k Toyotě, věci by dělal jinak než Mäkinen

Jari-Matti Latvala se u VW cítí dobře
Jari-Matti Latvala se u VW cítí dobře, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 21. ledna 2016 21:57
Sdílej:

Jari-Matti Latvala rázně ukončil veškeré spekulace, dle kterých měl po letošní sezoně zamířit k Toyotě. Dávalo by to smysl, vždyť tým Toyoty vede jeho krajan a legenda rallysportu, Tommi Mäkinen.

Mezi Jarim-Mattim Latvalou a Tommim Mäkinenem ale aktuálně není žádný kontakt. Latvala je přitom o tom, co se děje v týmu Toyoty, velmi dobře informován. Jeho manažer, Timo Jouhki, je totiž v pozadí k ruce také Mäkinenovi. Fin ale není spokojen s tím, co od svého manažera slyší. Dění kolem týmu neodpovídá jeho představě o vítězném týmu.

"Já bych to dělal jinak, protože jen s Finy to nejde. V motorsportu musí člověk myslet prostě mezinárodně a hledat ty nejlepší lidi," naráží Jari-Matti Latvala na to, že Tommi Mäkinen na jednotlivé posty hledá přednostně své krajany. 

V rámci Rally Monte Carlo finský pilot, Jari-Matti Latvala, potvrdil, že by u týmu Volkswagen Motorsport rád zůstal další tři roky (smlouva mu končí na konci sezony, ale obsahuje dvouletou opci). "Momentálně jsou moje plány s Volkswagenem. Je to úžasné, že se Toyota vrací do šampionátu, ale pro roky 2016, 2017 a 2018 na Toyotu nemyslím nebo o ní neuvažuji. U Volkswagenu se cítím dobře a když máte nejsilnější auto, tak je vždy těžké jít do rizika a změnit tým," začal Jari-Matti. 

V posledních třech letech jej ale Sébastien Ogier vždy porazil, Fin by ale letos chtěl mít dobrý vstup do sezony a pak bojovat o titul co možná nejdéle: "První polovina sezony se mi nikdy opravdu nepovedla. Obyčejně čekám na druhou polovinu roku na soutěže, na kterých jsem lepší. Ale teď si musím pohrát s taktikou. Strategií je nepokoušet se vyhrát každou rally, někdy se musím koncentrovat na podium a počkat si na druhou polovinu sezony, která je mi více nakloněna."

Pro Toyotu se tak seznam možných kandidátů začíná povážlivě zužovat -  Meeke a Paddon mají podepsáno až do sezony 2018, Latvala i s výše zmiňovanou opcí zřejmě také, Ogier a Mikkelsen do sezony 2017. Po letošní sezoně by tak měl být volný ze špičkových pilotů jen Thierry Neuville a zřejmě také Dani Sordo a Mads Ostberg. Je také dost dobře možné, že Tommi Mäkinen vsadí na svého krajana, Esapekku Lappiho. To ale spíše do druhého auta.

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.