Jari-Matti Latvala rázně ukončil veškeré spekulace, dle kterých měl po letošní sezoně zamířit k Toyotě. Dávalo by to smysl, vždyť tým Toyoty vede jeho krajan a legenda rallysportu, Tommi Mäkinen.
Mezi Jarim-Mattim Latvalou a Tommim Mäkinenem ale aktuálně není žádný kontakt. Latvala je přitom o tom, co se děje v týmu Toyoty, velmi dobře informován. Jeho manažer, Timo Jouhki, je totiž v pozadí k ruce také Mäkinenovi. Fin ale není spokojen s tím, co od svého manažera slyší. Dění kolem týmu neodpovídá jeho představě o vítězném týmu.
"Já bych to dělal jinak, protože jen s Finy to nejde. V motorsportu musí člověk myslet prostě mezinárodně a hledat ty nejlepší lidi," naráží Jari-Matti Latvala na to, že Tommi Mäkinen na jednotlivé posty hledá přednostně své krajany.
V rámci Rally Monte Carlo finský pilot, Jari-Matti Latvala, potvrdil, že by u týmu Volkswagen Motorsport rád zůstal další tři roky (smlouva mu končí na konci sezony, ale obsahuje dvouletou opci). "Momentálně jsou moje plány s Volkswagenem. Je to úžasné, že se Toyota vrací do šampionátu, ale pro roky 2016, 2017 a 2018 na Toyotu nemyslím nebo o ní neuvažuji. U Volkswagenu se cítím dobře a když máte nejsilnější auto, tak je vždy těžké jít do rizika a změnit tým," začal Jari-Matti.
V posledních třech letech jej ale Sébastien Ogier vždy porazil, Fin by ale letos chtěl mít dobrý vstup do sezony a pak bojovat o titul co možná nejdéle: "První polovina sezony se mi nikdy opravdu nepovedla. Obyčejně čekám na druhou polovinu roku na soutěže, na kterých jsem lepší. Ale teď si musím pohrát s taktikou. Strategií je nepokoušet se vyhrát každou rally, někdy se musím koncentrovat na podium a počkat si na druhou polovinu sezony, která je mi více nakloněna."
Pro Toyotu se tak seznam možných kandidátů začíná povážlivě zužovat - Meeke a Paddon mají podepsáno až do sezony 2018, Latvala i s výše zmiňovanou opcí zřejmě také, Ogier a Mikkelsen do sezony 2017. Po letošní sezoně by tak měl být volný ze špičkových pilotů jen Thierry Neuville a zřejmě také Dani Sordo a Mads Ostberg. Je také dost dobře možné, že Tommi Mäkinen vsadí na svého krajana, Esapekku Lappiho. To ale spíše do druhého auta.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.