Malcolm Wilson na Monte Carlu sází hlavně na Madse Ostberga. Nově vzniklá posádka (novým navigátorem je Ola Flone) pracovala před startem hlavně na rozpisu.
M-Sport čeká další zajímavá sezona - vozy prošly opět menší změnou designu, avšak týmu Malcolma Wilsona stále chybí hlavní sponzor. V roce 2016 budou za tým nastupovat Mads Ostberg a Eric Camilli. Především Nor by se měl postarat o pravidelný přísun bodů do týmové kasičky. Proto právě na něj tým před Rally Monte Carlo sází.
"Tohle je zcela jistě Madsova nejlepší asfaltová rally roku. Již ukázal, že dokáže na Monte Carlu zajet dobrý výsledek," odhaluje svá očekávání Malcolm Wilson. Nově vzniklá posádka, Ostberg-Floene, už spolu před více než 10 lety jela jednu malou soutěž. Během zimy pracovali oba Norové hlavně na rozpisu.
"Poprvé po dlouhé době pojedu s Olem. Vždy to chvilku trvá, než si všechno sedne. Nemyslím si ale, že budou nějaké problémy. Od roku 2004 jsme spolu žádnou rally nejeli, ale až doposud vše fungovalo dobře. Udělali jsme hodně práce, protože Ola musel všechen rozpis přeložit do norštiny. Momentálně jsme spokojeni a věříme, že vytvoříme dobrý tým," řekl Mads Ostberg.
Moc zkušeností s úvodní soutěží loňský tovární pilot Citroënu nemá - v roce 2013 zde jel 28 letý jezdec poprvé a byl 6. V předešlých dvou letech byl vždy 4. Zcela jiná očekávání má tým od nezkušeného Erica Camilliho, který zatím ve Fordu Fiesta RS WRC absolvoval pouze dva testy.
"Pro Erica to bude složitý start. Snad mu pomůže podpora od fanoušků a nalezne správný rytmus. Monte je vždy těžká rally a na něj čeká debut ve WRC. Vůbec nic od něj neočekáváme, ale může překvapit," přiznává Wilson.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.