Nový CEO McLarenu, Jost Capito, nezačne pracovat zřejmě dříve než v květnu a to kvůli svému závazku u Volkswagenu ve World Rally Championship.
Když minulý týden ve čtvrtek McLaren oznámil, že podepsal s Jostem Capitem, aktuálním sportovním šéfem VW motorsport, v rámci reorganizace týmu, která zahrnuje také odchod Jonathana Nealea do technologické odnože firmy, tak bylo oznámeno, že Capito u britského týmu začne pracovat "ve správný čas" a ne ihned.
Capito se rozhodl opustit Volkswagen až v době, kdy bude přesvědčen, že mistrovský tým má za něj vhodného náhradníka. "Chtěli jsme udělat oznámení, abychom tu zprávu dostali ven a utnout tak všechny spekulace a tak dále. Teď musí začít proces hledání někoho, kdo by mě nahradil," říká Autosportu Jost Capito, který je momentálně na Rally Monte Carlo, jejíž centrum je v městečku Gap.
"Nevím, jak dlouho to bude trvat, ale dokud to nebude hotové, tak jsem spokojen s tím, jak to je a nikam nepůjdu. Budu zde [ve VW] pro Monte Carlo a budu zde pro další tři nebo čtyři rally, může to trvat také déle - nevím."
Má se tedy za to, že McLaren je s tímto faktem srozuměn a očekává příchod Capita k týmu někdy na přelomu dubna a května. Do té doby bude pokračovat ve funkci CEO Neale. Jen připomeňme, že pod taktovkou Capita Volkswagen ve WRC dominuje od svého příchodu v sezoně 2013.
"Momentálně je to s Vokswagenem business jako každý jiný. Je to trochu jako s dítětem. Přivedete na svět vaše děti a v určitou dobu musejí opustit dům a jít si svoji cestou. Jako rodiče se chcete ujistit, že děti jsou dobře připraveny na to, co přijde a přesně to chci udělat s Volkswagenem."
Pak Capito ještě dodal, že šance pracovat s McLarenem nemohla být odmítnuta. "Kdokoliv, kdo dělá v tomto oboru, ví, že F1 je o McLarenu a Ferrari a šance řídit tým McLaren není z těch, které by se odmítaly. Pro lidi, kteří žijí v našem světě, je nemožné na to říci ne. McLaren si zaslouží být v lepší pozici, než je teď.
Bylo to velmi těžké rozhodnutí. Nejtěžší v mé kariéře a bude to největší výzva mé kariéry, to je jasné. Ale je to McLaren... A jsem to já, vždy se zajímám o velké výzvy." Capito přitom už prostředí Formule 1 dobře zná. V minulosti byl provozním ředitelem Sauberu a byl v čele motorsportu u Fordu v dobách, kdy zásobovali motory tým Jordan zkraje nového milénia.
Dle španělského 'AS' by se novým šéfem týmu VW mohl stát legendární navigátor, Luis Moia. Ten v minulosti navigoval Carlose Sainze.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.