Capito: McLaren bude moji největší výzvou. Kdy začne v F1 působit?

Jost Capito, šéf VW motorsport
Jost Capito, šéf VW motorsport, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 20. ledna 2016 17:20
Sdílej:

Nový CEO McLarenu, Jost Capito, nezačne pracovat zřejmě dříve než v květnu a to kvůli svému závazku u Volkswagenu ve World Rally Championship.

Když minulý týden ve čtvrtek McLaren oznámil, že podepsal s Jostem Capitem, aktuálním sportovním šéfem VW motorsport, v rámci reorganizace týmu, která zahrnuje také odchod Jonathana Nealea do technologické odnože firmy, tak bylo oznámeno, že Capito u britského týmu začne pracovat "ve správný čas" a ne ihned. 

Capito se rozhodl opustit Volkswagen až v době, kdy bude přesvědčen, že mistrovský tým má za něj vhodného náhradníka. "Chtěli jsme udělat oznámení, abychom tu zprávu dostali ven a utnout tak všechny spekulace a tak dále. Teď musí začít proces hledání někoho, kdo by mě nahradil," říká Autosportu Jost Capito, který je momentálně na Rally Monte Carlo, jejíž centrum je v městečku Gap. 

"Nevím, jak dlouho to bude trvat, ale dokud to nebude hotové, tak jsem spokojen s tím, jak to je a nikam nepůjdu. Budu zde [ve VW] pro Monte Carlo a budu zde pro další tři nebo čtyři rally, může to trvat také déle - nevím."

Má se tedy za to, že McLaren je s tímto faktem srozuměn a očekává příchod Capita k týmu někdy na přelomu dubna a května. Do té doby bude pokračovat ve funkci CEO Neale. Jen připomeňme, že pod taktovkou Capita Volkswagen ve WRC dominuje od svého příchodu v sezoně 2013. 

"Momentálně je to s Vokswagenem business jako každý jiný. Je to trochu jako s dítětem. Přivedete na svět vaše děti a v určitou dobu musejí opustit dům a jít si svoji cestou. Jako rodiče se chcete ujistit, že děti jsou dobře připraveny na to, co přijde a přesně to chci udělat s Volkswagenem."

Pak Capito ještě dodal, že šance pracovat s McLarenem nemohla být odmítnuta. "Kdokoliv, kdo dělá v tomto oboru, ví, že F1 je o McLarenu a Ferrari a šance řídit tým McLaren není z těch, které by se odmítaly. Pro lidi, kteří žijí v našem světě, je nemožné na to říci ne. McLaren si zaslouží být v lepší pozici, než je teď. 

Bylo to velmi těžké rozhodnutí. Nejtěžší v mé kariéře a bude to největší výzva mé kariéry, to je jasné. Ale je to McLaren... A jsem to já, vždy se zajímám o velké výzvy." Capito přitom už prostředí Formule 1 dobře zná. V minulosti byl provozním ředitelem Sauberu a byl v čele motorsportu u Fordu v dobách, kdy zásobovali motory tým Jordan zkraje nového milénia.

Dle španělského 'AS' by se novým šéfem týmu VW mohl stát legendární navigátor, Luis Moia. Ten v minulosti navigoval Carlose Sainze.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.