Nový CEO McLarenu, Jost Capito, nezačne pracovat zřejmě dříve než v květnu a to kvůli svému závazku u Volkswagenu ve World Rally Championship.
Když minulý týden ve čtvrtek McLaren oznámil, že podepsal s Jostem Capitem, aktuálním sportovním šéfem VW motorsport, v rámci reorganizace týmu, která zahrnuje také odchod Jonathana Nealea do technologické odnože firmy, tak bylo oznámeno, že Capito u britského týmu začne pracovat "ve správný čas" a ne ihned.
Capito se rozhodl opustit Volkswagen až v době, kdy bude přesvědčen, že mistrovský tým má za něj vhodného náhradníka. "Chtěli jsme udělat oznámení, abychom tu zprávu dostali ven a utnout tak všechny spekulace a tak dále. Teď musí začít proces hledání někoho, kdo by mě nahradil," říká Autosportu Jost Capito, který je momentálně na Rally Monte Carlo, jejíž centrum je v městečku Gap.
"Nevím, jak dlouho to bude trvat, ale dokud to nebude hotové, tak jsem spokojen s tím, jak to je a nikam nepůjdu. Budu zde [ve VW] pro Monte Carlo a budu zde pro další tři nebo čtyři rally, může to trvat také déle - nevím."
Má se tedy za to, že McLaren je s tímto faktem srozuměn a očekává příchod Capita k týmu někdy na přelomu dubna a května. Do té doby bude pokračovat ve funkci CEO Neale. Jen připomeňme, že pod taktovkou Capita Volkswagen ve WRC dominuje od svého příchodu v sezoně 2013.
"Momentálně je to s Vokswagenem business jako každý jiný. Je to trochu jako s dítětem. Přivedete na svět vaše děti a v určitou dobu musejí opustit dům a jít si svoji cestou. Jako rodiče se chcete ujistit, že děti jsou dobře připraveny na to, co přijde a přesně to chci udělat s Volkswagenem."
Pak Capito ještě dodal, že šance pracovat s McLarenem nemohla být odmítnuta. "Kdokoliv, kdo dělá v tomto oboru, ví, že F1 je o McLarenu a Ferrari a šance řídit tým McLaren není z těch, které by se odmítaly. Pro lidi, kteří žijí v našem světě, je nemožné na to říci ne. McLaren si zaslouží být v lepší pozici, než je teď.
Bylo to velmi těžké rozhodnutí. Nejtěžší v mé kariéře a bude to největší výzva mé kariéry, to je jasné. Ale je to McLaren... A jsem to já, vždy se zajímám o velké výzvy." Capito přitom už prostředí Formule 1 dobře zná. V minulosti byl provozním ředitelem Sauberu a byl v čele motorsportu u Fordu v dobách, kdy zásobovali motory tým Jordan zkraje nového milénia.
Dle španělského 'AS' by se novým šéfem týmu VW mohl stát legendární navigátor, Luis Moia. Ten v minulosti navigoval Carlose Sainze.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?