Nový CEO McLarenu, Jost Capito, nezačne pracovat zřejmě dříve než v květnu a to kvůli svému závazku u Volkswagenu ve World Rally Championship.
Když minulý týden ve čtvrtek McLaren oznámil, že podepsal s Jostem Capitem, aktuálním sportovním šéfem VW motorsport, v rámci reorganizace týmu, která zahrnuje také odchod Jonathana Nealea do technologické odnože firmy, tak bylo oznámeno, že Capito u britského týmu začne pracovat "ve správný čas" a ne ihned.
Capito se rozhodl opustit Volkswagen až v době, kdy bude přesvědčen, že mistrovský tým má za něj vhodného náhradníka. "Chtěli jsme udělat oznámení, abychom tu zprávu dostali ven a utnout tak všechny spekulace a tak dále. Teď musí začít proces hledání někoho, kdo by mě nahradil," říká Autosportu Jost Capito, který je momentálně na Rally Monte Carlo, jejíž centrum je v městečku Gap.
"Nevím, jak dlouho to bude trvat, ale dokud to nebude hotové, tak jsem spokojen s tím, jak to je a nikam nepůjdu. Budu zde [ve VW] pro Monte Carlo a budu zde pro další tři nebo čtyři rally, může to trvat také déle - nevím."
Má se tedy za to, že McLaren je s tímto faktem srozuměn a očekává příchod Capita k týmu někdy na přelomu dubna a května. Do té doby bude pokračovat ve funkci CEO Neale. Jen připomeňme, že pod taktovkou Capita Volkswagen ve WRC dominuje od svého příchodu v sezoně 2013.
"Momentálně je to s Vokswagenem business jako každý jiný. Je to trochu jako s dítětem. Přivedete na svět vaše děti a v určitou dobu musejí opustit dům a jít si svoji cestou. Jako rodiče se chcete ujistit, že děti jsou dobře připraveny na to, co přijde a přesně to chci udělat s Volkswagenem."
Pak Capito ještě dodal, že šance pracovat s McLarenem nemohla být odmítnuta. "Kdokoliv, kdo dělá v tomto oboru, ví, že F1 je o McLarenu a Ferrari a šance řídit tým McLaren není z těch, které by se odmítaly. Pro lidi, kteří žijí v našem světě, je nemožné na to říci ne. McLaren si zaslouží být v lepší pozici, než je teď.
Bylo to velmi těžké rozhodnutí. Nejtěžší v mé kariéře a bude to největší výzva mé kariéry, to je jasné. Ale je to McLaren... A jsem to já, vždy se zajímám o velké výzvy." Capito přitom už prostředí Formule 1 dobře zná. V minulosti byl provozním ředitelem Sauberu a byl v čele motorsportu u Fordu v dobách, kdy zásobovali motory tým Jordan zkraje nového milénia.
Dle španělského 'AS' by se novým šéfem týmu VW mohl stát legendární navigátor, Luis Moia. Ten v minulosti navigoval Carlose Sainze.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.