M-Sport se zavázal k účasti v celé sezoně World Rally Championship jako tovární tým.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, minulý týden připustil, že zatím nejsou žádné garance ohledně jejich účasti na všech soutěžích WRC ročníku 2016. To by tedy ve WRC nechalo pouze dva výrobce - Hyundai a Volkwagen, když letos Citroën pauzíruje a soustředí se na vývoj auta pro rok 2016. Wilson teď ale potvrdil, že má zajištěny potřebné financování na celý ročník a poděkoval FIA za jejich trpělivost v době, kdy britský tým sháněl potřebný budget.
"Zaplatitli jsme náš vstupní poplatek a budeme na všech soutěžích. Je to pro nás velmi dobrá zpráva. M-Sport je konstantně ve World Rally Championship už od roku 1997 a opravdu jsem to tentokrát nechtěl promeškat," začal Malcolm Wilson.
"Jarmo [Mahonen, WRC manažer] byl velmi, velmi dobrý. Tvrdě jsme spolupracovali s FIA, abychom toto umožnili. Jarmo porozuměl naší situaci a dělal vše pro to, aby nám pomohl."
Hlavní problém M-Sport viděl ve faktu, že se kalendář tento rok rozroste na 14 soutěží (z dřívějších 13) a navíc dodatečnou soutěží je zámořská Čína. Týmy také musí během roku vyvíjet zcela nové vozy pro rok 2017. Jistotu všech soutěží za volantem Fiesty RS WRC má Mads Ostberg, v druhém autě by měl být Eric Camilli. Elfyn Evans by se měl na některých soutěžích objevit ve Fiestě RS WRC, bude se také účastnit WRC2 a šampionátu v Británii.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.