M-Sport se zavázal k účasti v celé sezoně World Rally Championship jako tovární tým.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, minulý týden připustil, že zatím nejsou žádné garance ohledně jejich účasti na všech soutěžích WRC ročníku 2016. To by tedy ve WRC nechalo pouze dva výrobce - Hyundai a Volkwagen, když letos Citroën pauzíruje a soustředí se na vývoj auta pro rok 2016. Wilson teď ale potvrdil, že má zajištěny potřebné financování na celý ročník a poděkoval FIA za jejich trpělivost v době, kdy britský tým sháněl potřebný budget.
"Zaplatitli jsme náš vstupní poplatek a budeme na všech soutěžích. Je to pro nás velmi dobrá zpráva. M-Sport je konstantně ve World Rally Championship už od roku 1997 a opravdu jsem to tentokrát nechtěl promeškat," začal Malcolm Wilson.
"Jarmo [Mahonen, WRC manažer] byl velmi, velmi dobrý. Tvrdě jsme spolupracovali s FIA, abychom toto umožnili. Jarmo porozuměl naší situaci a dělal vše pro to, aby nám pomohl."
Hlavní problém M-Sport viděl ve faktu, že se kalendář tento rok rozroste na 14 soutěží (z dřívějších 13) a navíc dodatečnou soutěží je zámořská Čína. Týmy také musí během roku vyvíjet zcela nové vozy pro rok 2017. Jistotu všech soutěží za volantem Fiesty RS WRC má Mads Ostberg, v druhém autě by měl být Eric Camilli. Elfyn Evans by se měl na některých soutěžích objevit ve Fiestě RS WRC, bude se také účastnit WRC2 a šampionátu v Británii.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.