M-Sport se zavázal k účasti v celé sezoně World Rally Championship jako tovární tým.
Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, minulý týden připustil, že zatím nejsou žádné garance ohledně jejich účasti na všech soutěžích WRC ročníku 2016. To by tedy ve WRC nechalo pouze dva výrobce - Hyundai a Volkwagen, když letos Citroën pauzíruje a soustředí se na vývoj auta pro rok 2016. Wilson teď ale potvrdil, že má zajištěny potřebné financování na celý ročník a poděkoval FIA za jejich trpělivost v době, kdy britský tým sháněl potřebný budget.
"Zaplatitli jsme náš vstupní poplatek a budeme na všech soutěžích. Je to pro nás velmi dobrá zpráva. M-Sport je konstantně ve World Rally Championship už od roku 1997 a opravdu jsem to tentokrát nechtěl promeškat," začal Malcolm Wilson.
"Jarmo [Mahonen, WRC manažer] byl velmi, velmi dobrý. Tvrdě jsme spolupracovali s FIA, abychom toto umožnili. Jarmo porozuměl naší situaci a dělal vše pro to, aby nám pomohl."
Hlavní problém M-Sport viděl ve faktu, že se kalendář tento rok rozroste na 14 soutěží (z dřívějších 13) a navíc dodatečnou soutěží je zámořská Čína. Týmy také musí během roku vyvíjet zcela nové vozy pro rok 2017. Jistotu všech soutěží za volantem Fiesty RS WRC má Mads Ostberg, v druhém autě by měl být Eric Camilli. Elfyn Evans by se měl na některých soutěžích objevit ve Fiestě RS WRC, bude se také účastnit WRC2 a šampionátu v Británii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.