M-Sport se domluvil s FIA a zapsal se do WRC 2016, na celou sezonu ale nemá

M-Sport se zřejmě bude o startech operativně rozhodovat dle postavení v šampionátu, nové auto má ale přednost
M-Sport se zřejmě bude o startech operativně rozhodovat dle postavení v šampionátu, nové auto má ale přednost, foto: M-Sport/McKlein
iM2 15. ledna 2016 16:03
Sdílej:

Dle dostupných informací se měli M-Sport a FIA ve středu dohodnout na tom, že se britský tým definitivně přihlásí do MS v rally jako výrobce. M-Sport ale prý neustále bojuje s nalezením zdrojů na profinancování své přítomnosti na všech 14 závodech roku.

Neustálé dohady o tom, jestli se M-Sport přihlásí jako výrobce do MS v rally 2016 nebo ne by měly být u konce. Britové se měli ve středu 13. ledna dohodnout s FIA na tom, že se do WRC 2016 zapíší jako výrobce. 

Díky tomu budou moci i ostatní týmy nasazující Fordy Fiesta RS WRC sbírat body mezi týmy. Celkem je tedy do MS přihlášeno aktuálně sedm týmů. Vedle tří výrobců (Hyundai, M-Sport a Volkswagen) jsou přihlášeni další čtyři týmy: DMack WRT (Fiesta RS WRC), Hyundai Motorsport N (i20 WRC), Volkswagen Motorsport II (Polo R WRC) a Yazeed Racing (Fiesta RS WRC).

Podle pravidel musí výrobce absolvovat všech 14 soutěží, ale Malcolm Wilson se nechal slyšet, že není v situaci, aby byl schopný potvrdit, že to jeho tým zvládne: "Nepochopte mě špatně, tvrdě pracujeme na tom, abychom to zvládli, ale aktuálně se nic nezměnilo.

Nemáme rozpočet na to, abychom potvrdili své starty na všech 14 soutěžích. Nemohu potvrdit, že budeme na všechn soutěžích," řekl Brit 'Autosportu'. Zároveň zdůraznil, že hlavním zájmem M-Sportu bude vůz podle nových regulí sezony 2017. Jeho vývoj bude probíhat souběžně s logistickým ořiškem ve druhé polovině sezony a dlouhou cestou do Číny.

Wilson již hovořil o plánech na tuto sezonu se svými jezdci, Ericem Camillim a Madsem Ostbergem: "Měli jsme jednání s jezdci a diskutovali jsme plán testů. Ten je ale zatím na prvních 6 měsíců. Poté uvidíme, jak na tom jsou v MS a porovnáme to s tím, co je třeba udělat na novém autě. Nové auto musí být prioritou."

Program M-Sportu by však měl být zveřejněn před startem Rally Monte Carlo. Volkswagen a Hyundai už potvrdily, že pojedou všech 14 soutěží. Citroën bude letos zastupovat PH Sport, který nasadí auta do 10 soutěží. Prioritu má u Francouzů vývoj nového vozu.

Témata:
Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.