Dle dostupných informací se měli M-Sport a FIA ve středu dohodnout na tom, že se britský tým definitivně přihlásí do MS v rally jako výrobce. M-Sport ale prý neustále bojuje s nalezením zdrojů na profinancování své přítomnosti na všech 14 závodech roku.
Neustálé dohady o tom, jestli se M-Sport přihlásí jako výrobce do MS v rally 2016 nebo ne by měly být u konce. Britové se měli ve středu 13. ledna dohodnout s FIA na tom, že se do WRC 2016 zapíší jako výrobce.
Díky tomu budou moci i ostatní týmy nasazující Fordy Fiesta RS WRC sbírat body mezi týmy. Celkem je tedy do MS přihlášeno aktuálně sedm týmů. Vedle tří výrobců (Hyundai, M-Sport a Volkswagen) jsou přihlášeni další čtyři týmy: DMack WRT (Fiesta RS WRC), Hyundai Motorsport N (i20 WRC), Volkswagen Motorsport II (Polo R WRC) a Yazeed Racing (Fiesta RS WRC).
Podle pravidel musí výrobce absolvovat všech 14 soutěží, ale Malcolm Wilson se nechal slyšet, že není v situaci, aby byl schopný potvrdit, že to jeho tým zvládne: "Nepochopte mě špatně, tvrdě pracujeme na tom, abychom to zvládli, ale aktuálně se nic nezměnilo.
Nemáme rozpočet na to, abychom potvrdili své starty na všech 14 soutěžích. Nemohu potvrdit, že budeme na všechn soutěžích," řekl Brit 'Autosportu'. Zároveň zdůraznil, že hlavním zájmem M-Sportu bude vůz podle nových regulí sezony 2017. Jeho vývoj bude probíhat souběžně s logistickým ořiškem ve druhé polovině sezony a dlouhou cestou do Číny.
Wilson již hovořil o plánech na tuto sezonu se svými jezdci, Ericem Camillim a Madsem Ostbergem: "Měli jsme jednání s jezdci a diskutovali jsme plán testů. Ten je ale zatím na prvních 6 měsíců. Poté uvidíme, jak na tom jsou v MS a porovnáme to s tím, co je třeba udělat na novém autě. Nové auto musí být prioritou."
Program M-Sportu by však měl být zveřejněn před startem Rally Monte Carlo. Volkswagen a Hyundai už potvrdily, že pojedou všech 14 soutěží. Citroën bude letos zastupovat PH Sport, který nasadí auta do 10 soutěží. Prioritu má u Francouzů vývoj nového vozu.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.