Dle dostupných informací se měli M-Sport a FIA ve středu dohodnout na tom, že se britský tým definitivně přihlásí do MS v rally jako výrobce. M-Sport ale prý neustále bojuje s nalezením zdrojů na profinancování své přítomnosti na všech 14 závodech roku.
Neustálé dohady o tom, jestli se M-Sport přihlásí jako výrobce do MS v rally 2016 nebo ne by měly být u konce. Britové se měli ve středu 13. ledna dohodnout s FIA na tom, že se do WRC 2016 zapíší jako výrobce.
Díky tomu budou moci i ostatní týmy nasazující Fordy Fiesta RS WRC sbírat body mezi týmy. Celkem je tedy do MS přihlášeno aktuálně sedm týmů. Vedle tří výrobců (Hyundai, M-Sport a Volkswagen) jsou přihlášeni další čtyři týmy: DMack WRT (Fiesta RS WRC), Hyundai Motorsport N (i20 WRC), Volkswagen Motorsport II (Polo R WRC) a Yazeed Racing (Fiesta RS WRC).
Podle pravidel musí výrobce absolvovat všech 14 soutěží, ale Malcolm Wilson se nechal slyšet, že není v situaci, aby byl schopný potvrdit, že to jeho tým zvládne: "Nepochopte mě špatně, tvrdě pracujeme na tom, abychom to zvládli, ale aktuálně se nic nezměnilo.
Nemáme rozpočet na to, abychom potvrdili své starty na všech 14 soutěžích. Nemohu potvrdit, že budeme na všechn soutěžích," řekl Brit 'Autosportu'. Zároveň zdůraznil, že hlavním zájmem M-Sportu bude vůz podle nových regulí sezony 2017. Jeho vývoj bude probíhat souběžně s logistickým ořiškem ve druhé polovině sezony a dlouhou cestou do Číny.
Wilson již hovořil o plánech na tuto sezonu se svými jezdci, Ericem Camillim a Madsem Ostbergem: "Měli jsme jednání s jezdci a diskutovali jsme plán testů. Ten je ale zatím na prvních 6 měsíců. Poté uvidíme, jak na tom jsou v MS a porovnáme to s tím, co je třeba udělat na novém autě. Nové auto musí být prioritou."
Program M-Sportu by však měl být zveřejněn před startem Rally Monte Carlo. Volkswagen a Hyundai už potvrdily, že pojedou všech 14 soutěží. Citroën bude letos zastupovat PH Sport, který nasadí auta do 10 soutěží. Prioritu má u Francouzů vývoj nového vozu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.