Dle dostupných informací se měli M-Sport a FIA ve středu dohodnout na tom, že se britský tým definitivně přihlásí do MS v rally jako výrobce. M-Sport ale prý neustále bojuje s nalezením zdrojů na profinancování své přítomnosti na všech 14 závodech roku.
Neustálé dohady o tom, jestli se M-Sport přihlásí jako výrobce do MS v rally 2016 nebo ne by měly být u konce. Britové se měli ve středu 13. ledna dohodnout s FIA na tom, že se do WRC 2016 zapíší jako výrobce.
Díky tomu budou moci i ostatní týmy nasazující Fordy Fiesta RS WRC sbírat body mezi týmy. Celkem je tedy do MS přihlášeno aktuálně sedm týmů. Vedle tří výrobců (Hyundai, M-Sport a Volkswagen) jsou přihlášeni další čtyři týmy: DMack WRT (Fiesta RS WRC), Hyundai Motorsport N (i20 WRC), Volkswagen Motorsport II (Polo R WRC) a Yazeed Racing (Fiesta RS WRC).
Podle pravidel musí výrobce absolvovat všech 14 soutěží, ale Malcolm Wilson se nechal slyšet, že není v situaci, aby byl schopný potvrdit, že to jeho tým zvládne: "Nepochopte mě špatně, tvrdě pracujeme na tom, abychom to zvládli, ale aktuálně se nic nezměnilo.
Nemáme rozpočet na to, abychom potvrdili své starty na všech 14 soutěžích. Nemohu potvrdit, že budeme na všechn soutěžích," řekl Brit 'Autosportu'. Zároveň zdůraznil, že hlavním zájmem M-Sportu bude vůz podle nových regulí sezony 2017. Jeho vývoj bude probíhat souběžně s logistickým ořiškem ve druhé polovině sezony a dlouhou cestou do Číny.
Wilson již hovořil o plánech na tuto sezonu se svými jezdci, Ericem Camillim a Madsem Ostbergem: "Měli jsme jednání s jezdci a diskutovali jsme plán testů. Ten je ale zatím na prvních 6 měsíců. Poté uvidíme, jak na tom jsou v MS a porovnáme to s tím, co je třeba udělat na novém autě. Nové auto musí být prioritou."
Program M-Sportu by však měl být zveřejněn před startem Rally Monte Carlo. Volkswagen a Hyundai už potvrdily, že pojedou všech 14 soutěží. Citroën bude letos zastupovat PH Sport, který nasadí auta do 10 soutěží. Prioritu má u Francouzů vývoj nového vozu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?