Jost Capito opouští vedení Volkswagen Motorsport. Němec odchází kompletně z koncernu VW a míří do McLarenu.
Jost Capito byl 4 roky odpovědný za motorsport značky Volkswagen. Právě pod jeho vedením zamířila značka do WRC, kde ihned získala tři tituly mistrů světa. Tato éra teď končí, krátce před startem sezony opouští Capito tovární tým značky z Wolfsburgu a míří do stáje F1. 57 letý manažer bude dále ve vedení VW motorsport do té doby, než se podaří najít jeho nástupce.
Capito pracoval už v roce 1989 v oddělení Porsche Motorsport. Od roku 1996 byl obchodním ředitel stáje Sauber v F1. V roce 2001 zamířil do oddělení motorsportu značky Ford, tam se kromě motorsportu věnoval i sportovním vozům značky. V květnu 2012 převzal vedení VW Motorsport.
U stáje McLaren jej čeká vedení obchodních záležitostí závodní stáje, bude působit v roli výkonného ředitele. Capito se poprvé setkal s Ronem Dennisem vloni v létě. Nakonec se Dennisovi povedlo ceněného manažera přetáhnout. Někteří okamžitě začali spekulovat, že toto je první krok k tomu, aby VW odešlo z rallysportu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.