Jost Capito opouští vedení Volkswagen Motorsport. Němec odchází kompletně z koncernu VW a míří do McLarenu.
Jost Capito byl 4 roky odpovědný za motorsport značky Volkswagen. Právě pod jeho vedením zamířila značka do WRC, kde ihned získala tři tituly mistrů světa. Tato éra teď končí, krátce před startem sezony opouští Capito tovární tým značky z Wolfsburgu a míří do stáje F1. 57 letý manažer bude dále ve vedení VW motorsport do té doby, než se podaří najít jeho nástupce.
Capito pracoval už v roce 1989 v oddělení Porsche Motorsport. Od roku 1996 byl obchodním ředitel stáje Sauber v F1. V roce 2001 zamířil do oddělení motorsportu značky Ford, tam se kromě motorsportu věnoval i sportovním vozům značky. V květnu 2012 převzal vedení VW Motorsport.
U stáje McLaren jej čeká vedení obchodních záležitostí závodní stáje, bude působit v roli výkonného ředitele. Capito se poprvé setkal s Ronem Dennisem vloni v létě. Nakonec se Dennisovi povedlo ceněného manažera přetáhnout. Někteří okamžitě začali spekulovat, že toto je první krok k tomu, aby VW odešlo z rallysportu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?