Jost Capito končí v čele VW Motorsport

Capito stál za úspěchy VW ve WRC
Capito stál za úspěchy VW ve WRC, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 14. ledna 2016 15:05
Sdílej:

Jost Capito opouští vedení Volkswagen Motorsport. Němec odchází kompletně z koncernu VW a míří do McLarenu.

Jost Capito byl 4 roky odpovědný za motorsport značky Volkswagen. Právě pod jeho vedením zamířila značka do WRC, kde ihned získala tři tituly mistrů světa. Tato éra teď končí, krátce před startem sezony opouští Capito tovární tým značky z Wolfsburgu a míří do stáje F1. 57 letý manažer bude dále ve vedení VW motorsport do té doby, než se podaří najít jeho nástupce.

Capito pracoval už v roce 1989 v oddělení Porsche Motorsport. Od roku 1996 byl obchodním ředitel stáje Sauber v F1. V roce 2001 zamířil do oddělení motorsportu značky Ford, tam se kromě motorsportu věnoval i sportovním vozům značky. V květnu 2012 převzal vedení VW Motorsport.

U stáje McLaren jej čeká vedení obchodních záležitostí závodní stáje, bude působit v roli výkonného ředitele. Capito se poprvé setkal s Ronem Dennisem vloni v létě. Nakonec se Dennisovi povedlo ceněného manažera přetáhnout. Někteří okamžitě začali spekulovat, že toto je první krok k tomu, aby VW odešlo z rallysportu.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.