Jost Capito opouští vedení Volkswagen Motorsport. Němec odchází kompletně z koncernu VW a míří do McLarenu.
Jost Capito byl 4 roky odpovědný za motorsport značky Volkswagen. Právě pod jeho vedením zamířila značka do WRC, kde ihned získala tři tituly mistrů světa. Tato éra teď končí, krátce před startem sezony opouští Capito tovární tým značky z Wolfsburgu a míří do stáje F1. 57 letý manažer bude dále ve vedení VW motorsport do té doby, než se podaří najít jeho nástupce.
Capito pracoval už v roce 1989 v oddělení Porsche Motorsport. Od roku 1996 byl obchodním ředitel stáje Sauber v F1. V roce 2001 zamířil do oddělení motorsportu značky Ford, tam se kromě motorsportu věnoval i sportovním vozům značky. V květnu 2012 převzal vedení VW Motorsport.
U stáje McLaren jej čeká vedení obchodních záležitostí závodní stáje, bude působit v roli výkonného ředitele. Capito se poprvé setkal s Ronem Dennisem vloni v létě. Nakonec se Dennisovi povedlo ceněného manažera přetáhnout. Někteří okamžitě začali spekulovat, že toto je první krok k tomu, aby VW odešlo z rallysportu.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.