Vloni zahájil sezonu Robert Kubica v italském týmu A-Style, následně vybudoval vlastní tým. Letos se na Rally Monte Carlo opět spolehne na služby italského týmu - tentokrát však BRC Racing.
Tento tým se účastní italského šampionátu již několik let, v posledních letech nasazuje pro Giandomenica Bassa Ford Fiesta R5, který jezdí na LPG. "Volno jsem si užil. Už se těším, až začneme závodit. Tato rally ale může být nepředvídatelná, zvláště v otázce počasí.
Chtěl jsem jet s vozem, který dobře znám, bez posledních evolucí. S rychlostním zkouškami mám zkušenosti z předešlých let. Doufám, že se mi povede odjet rally bez chyby, i když na Monte Carlu je to prakticky nemožné. Avšak můj zdejší start je zatím jediným plánovaným startem," řekl Robert Kubica.
Dnes zahájil testování - to však skončilo již na konci dopoledne, když jezdec vyjel s Fordem Fiesta RS WRC mimo trať a trefil strom. "Škody [na autě] jsou malé. Ale nepodařilo se nám auto opravit, protože nám chyběly potřebné díly."
Bývalý mistr WRC2 měl jezdit i zítra, avšak jeho spolujezdec, Maciej Szczepaniak, už informoval, že test končí. Polsko letos bude mít i druhého zástupce ve WRC - v šampionátu WRC2 pojede Hubert Ptaszek. Na něj čeká zajímavý program - 7 soutěží se Škodou Fabia R5 (Monte Carlo, Švédsko, Portugalsko, Polsko, Finsko, Francie a Velká Británie) a 7 soutěží s Peugeotem 208 T16 týmu Peugeot Slovakia (Mexiko, Argentina, Itálie, Německo, Čína, Španělsko a Austrálie).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.