Vloni zahájil sezonu Robert Kubica v italském týmu A-Style, následně vybudoval vlastní tým. Letos se na Rally Monte Carlo opět spolehne na služby italského týmu - tentokrát však BRC Racing.
Tento tým se účastní italského šampionátu již několik let, v posledních letech nasazuje pro Giandomenica Bassa Ford Fiesta R5, který jezdí na LPG. "Volno jsem si užil. Už se těším, až začneme závodit. Tato rally ale může být nepředvídatelná, zvláště v otázce počasí.
Chtěl jsem jet s vozem, který dobře znám, bez posledních evolucí. S rychlostním zkouškami mám zkušenosti z předešlých let. Doufám, že se mi povede odjet rally bez chyby, i když na Monte Carlu je to prakticky nemožné. Avšak můj zdejší start je zatím jediným plánovaným startem," řekl Robert Kubica.
Dnes zahájil testování - to však skončilo již na konci dopoledne, když jezdec vyjel s Fordem Fiesta RS WRC mimo trať a trefil strom. "Škody [na autě] jsou malé. Ale nepodařilo se nám auto opravit, protože nám chyběly potřebné díly."
Bývalý mistr WRC2 měl jezdit i zítra, avšak jeho spolujezdec, Maciej Szczepaniak, už informoval, že test končí. Polsko letos bude mít i druhého zástupce ve WRC - v šampionátu WRC2 pojede Hubert Ptaszek. Na něj čeká zajímavý program - 7 soutěží se Škodou Fabia R5 (Monte Carlo, Švédsko, Portugalsko, Polsko, Finsko, Francie a Velká Británie) a 7 soutěží s Peugeotem 208 T16 týmu Peugeot Slovakia (Mexiko, Argentina, Itálie, Německo, Čína, Španělsko a Austrálie).
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?