Vloni zahájil sezonu Robert Kubica v italském týmu A-Style, následně vybudoval vlastní tým. Letos se na Rally Monte Carlo opět spolehne na služby italského týmu - tentokrát však BRC Racing.
Tento tým se účastní italského šampionátu již několik let, v posledních letech nasazuje pro Giandomenica Bassa Ford Fiesta R5, který jezdí na LPG. "Volno jsem si užil. Už se těším, až začneme závodit. Tato rally ale může být nepředvídatelná, zvláště v otázce počasí.
Chtěl jsem jet s vozem, který dobře znám, bez posledních evolucí. S rychlostním zkouškami mám zkušenosti z předešlých let. Doufám, že se mi povede odjet rally bez chyby, i když na Monte Carlu je to prakticky nemožné. Avšak můj zdejší start je zatím jediným plánovaným startem," řekl Robert Kubica.
Dnes zahájil testování - to však skončilo již na konci dopoledne, když jezdec vyjel s Fordem Fiesta RS WRC mimo trať a trefil strom. "Škody [na autě] jsou malé. Ale nepodařilo se nám auto opravit, protože nám chyběly potřebné díly."
Bývalý mistr WRC2 měl jezdit i zítra, avšak jeho spolujezdec, Maciej Szczepaniak, už informoval, že test končí. Polsko letos bude mít i druhého zástupce ve WRC - v šampionátu WRC2 pojede Hubert Ptaszek. Na něj čeká zajímavý program - 7 soutěží se Škodou Fabia R5 (Monte Carlo, Švédsko, Portugalsko, Polsko, Finsko, Francie a Velká Británie) a 7 soutěží s Peugeotem 208 T16 týmu Peugeot Slovakia (Mexiko, Argentina, Itálie, Německo, Čína, Španělsko a Austrálie).
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?