Loeb chtěl v roce 2016 jezdit WRC, ale Citroën s ním už nepočítá

Loeb, Sébastien
Loeb, Sébastien, foto: Peugeot ČR
iM2 5. ledna 2016 20:37
Sdílej:

Sébastien Loeb aktuálně soutěží na Rally Dakar s Peugeotem. Francouz ale prozradil, že měl chuť odjet několik soutěží WRC v roce 2016. V rozhovoru pro francouzský 'Motorsport News' se devitinásobný mistr WRC vyjádřil i ke svému rozchodu s Citroënem, se kterým chtěl zmiňované soutěže ve WRC absolvovat.

"Aktuálně si myslím, že nechtěli pokračovat, protože jedu Dakar. Bylo to otázkou image mezi Citroënem a Peugeotem," odhaluje Sébastien Loeb. Ohledně vývoje nového speciálu Citroënu C3 WRC má Francouz jasno: "Nikdo mě o to nepožádal a také jsme o tom vůbec nemluvili.

Také to nebylo vůbec v plánu. Teď jsem pilot Peugeotu na plný úvazek. I proto by bylo těžké znovu něco dělat s Citroënem. Nemyslím si proto, že by bylo možné jet znovu ve WRC. Mohli mít dobrou možnost mě vzít, ale zavřeli dveře. Nechtěl jsem už jet celou sezonu, ale mohli jsme vyvíjet a odjet pár soutěží."

Podobně tomu bylo v letech 2015, kdy jel Loeb Rally Monte-Carlo a v roce 2013 zvládl hned čtyři soutěže - Monte-Carlo, Švédsko, Argentinu a Francii. Alsasan se přitom ve WRC 2016 s mini programem už viděl: "Monte Carlo by bylo díky Dakaru těžké. Momentálně je lehkté to takto říci, ale chtěl jsem odjet pár soutěží. Neměli jsme ale možnost se o těchto příležitostech pobavit, rozhodnutí přišlo docela pozdě. Pokud by se mě zeptali, tak bych v roce 2016 odjel jednu nebo dvě rally."

Loeb je tak teď v těžké situaci, na rok 2016 toho nemá moc domluveno (jen tři soutěže s Peugeotem), na což určitě není zvyklý. Hned se začalo spekulovat o možném angažmá v rallycrossu. "Je těžké o tom v tomto momentu mluvit. Pracuji na různých projektech. Co vím, je, že chci jet více než jen tři soutěže za rok, a tak mám potřebu si něco najít. Momentálně je zde více možností, ale je ještě moc brzy o nich jasně mluvit."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.