Sébastien Loeb aktuálně soutěží na Rally Dakar s Peugeotem. Francouz ale prozradil, že měl chuť odjet několik soutěží WRC v roce 2016. V rozhovoru pro francouzský 'Motorsport News' se devitinásobný mistr WRC vyjádřil i ke svému rozchodu s Citroënem, se kterým chtěl zmiňované soutěže ve WRC absolvovat.
"Aktuálně si myslím, že nechtěli pokračovat, protože jedu Dakar. Bylo to otázkou image mezi Citroënem a Peugeotem," odhaluje Sébastien Loeb. Ohledně vývoje nového speciálu Citroënu C3 WRC má Francouz jasno: "Nikdo mě o to nepožádal a také jsme o tom vůbec nemluvili.
Také to nebylo vůbec v plánu. Teď jsem pilot Peugeotu na plný úvazek. I proto by bylo těžké znovu něco dělat s Citroënem. Nemyslím si proto, že by bylo možné jet znovu ve WRC. Mohli mít dobrou možnost mě vzít, ale zavřeli dveře. Nechtěl jsem už jet celou sezonu, ale mohli jsme vyvíjet a odjet pár soutěží."
Podobně tomu bylo v letech 2015, kdy jel Loeb Rally Monte-Carlo a v roce 2013 zvládl hned čtyři soutěže - Monte-Carlo, Švédsko, Argentinu a Francii. Alsasan se přitom ve WRC 2016 s mini programem už viděl: "Monte Carlo by bylo díky Dakaru těžké. Momentálně je lehkté to takto říci, ale chtěl jsem odjet pár soutěží. Neměli jsme ale možnost se o těchto příležitostech pobavit, rozhodnutí přišlo docela pozdě. Pokud by se mě zeptali, tak bych v roce 2016 odjel jednu nebo dvě rally."
Loeb je tak teď v těžké situaci, na rok 2016 toho nemá moc domluveno (jen tři soutěže s Peugeotem), na což určitě není zvyklý. Hned se začalo spekulovat o možném angažmá v rallycrossu. "Je těžké o tom v tomto momentu mluvit. Pracuji na různých projektech. Co vím, je, že chci jet více než jen tři soutěže za rok, a tak mám potřebu si něco najít. Momentálně je zde více možností, ale je ještě moc brzy o nich jasně mluvit."
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.