Sébastien Loeb aktuálně soutěží na Rally Dakar s Peugeotem. Francouz ale prozradil, že měl chuť odjet několik soutěží WRC v roce 2016. V rozhovoru pro francouzský 'Motorsport News' se devitinásobný mistr WRC vyjádřil i ke svému rozchodu s Citroënem, se kterým chtěl zmiňované soutěže ve WRC absolvovat.
"Aktuálně si myslím, že nechtěli pokračovat, protože jedu Dakar. Bylo to otázkou image mezi Citroënem a Peugeotem," odhaluje Sébastien Loeb. Ohledně vývoje nového speciálu Citroënu C3 WRC má Francouz jasno: "Nikdo mě o to nepožádal a také jsme o tom vůbec nemluvili.
Také to nebylo vůbec v plánu. Teď jsem pilot Peugeotu na plný úvazek. I proto by bylo těžké znovu něco dělat s Citroënem. Nemyslím si proto, že by bylo možné jet znovu ve WRC. Mohli mít dobrou možnost mě vzít, ale zavřeli dveře. Nechtěl jsem už jet celou sezonu, ale mohli jsme vyvíjet a odjet pár soutěží."
Podobně tomu bylo v letech 2015, kdy jel Loeb Rally Monte-Carlo a v roce 2013 zvládl hned čtyři soutěže - Monte-Carlo, Švédsko, Argentinu a Francii. Alsasan se přitom ve WRC 2016 s mini programem už viděl: "Monte Carlo by bylo díky Dakaru těžké. Momentálně je lehkté to takto říci, ale chtěl jsem odjet pár soutěží. Neměli jsme ale možnost se o těchto příležitostech pobavit, rozhodnutí přišlo docela pozdě. Pokud by se mě zeptali, tak bych v roce 2016 odjel jednu nebo dvě rally."
Loeb je tak teď v těžké situaci, na rok 2016 toho nemá moc domluveno (jen tři soutěže s Peugeotem), na což určitě není zvyklý. Hned se začalo spekulovat o možném angažmá v rallycrossu. "Je těžké o tom v tomto momentu mluvit. Pracuji na různých projektech. Co vím, je, že chci jet více než jen tři soutěže za rok, a tak mám potřebu si něco najít. Momentálně je zde více možností, ale je ještě moc brzy o nich jasně mluvit."
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.