Nová i20 WRC byla přepracována ve srovnání s tou aktuální ve všech detailech, jezdcům teď poskytuje lepší pocit při řízení. Thierry Neuville chce být konkurenceschopný na všech soutěžích.
S druhou generací závodní i20 WRC chce Hyundai ukončit dosavadní nadvládu Volkswagenu a v roce 2016 je minimálně dostat pod tlak. Nová i20 WRC je kompletně nově vyvinuté auto, přepracovány byly všechny detaily. Nový 1,6 litrový turbo-motor je kompaktnější a také váha auta byla optimalizována. Rozložení hmotnosti by mělo být rovněž o hodně lepší než v první generaci. O lepší pocit z jízdy se u pilotů na dosavadních testech postaraly nové tlumiče.
U Hyundai jsou optimističtí a věří, že nová i20 WRC bude velkým krokem dopředu. Bude to ale stačit na Polo R WRC? "Na Monte Carlu ukážeme, jak dobré naše auto je," říká Thierry Neuville pro 'WRC Live'. "Věříme, že testy na Monte Carlo proběhly opravdu dobře. Řízení auta jsem si užíval. To je velmi důležité. Od tohoto bodu dále můžeme pracovat na zlepšení auta a posunutí limitu."
O kolik je nové auto rychlejší než jeho předchůdce, to nikdo z Hyundai nechce prozradit. Jezdci mají za jeho volantem ale mnohem lepší pocit a více si tak důvěřují. "Motor je určitě velkým pokrokem. To jsme kritizovali už delší dobu. Zvnějšku se dá těžko říci, jak dobré opravdu Polo je, ale také naše auto vypadá velmi silně. Věřím, že tato nová evoluce nám to udělá snazší," říká Neuville.
"Těžiště auta je níže a stabilita je lepší. Spousta věcí se změnila. Nedá se to se starým autem porovnávat. Pocitově se mi nové auto mnohem více líbí." Hyundai pilně testoval i v prosinci, připravoval se na soutěže v Monte Carlu a pak ve Švédsku. Sezona 2016 s novou i20 WRC může také být rozhodující pro další kariéru Neuvilla. Dokáže navázat na svoji skvělou sezonu 2013 s Fordem u M-Sportu?
"Bylo by hodně těžké, aby to šlo ještě hůře [než letos]. Je jasné, že rok 2015 pro mě nebyl zrovna nejlepším. Dělal jsem chyby, ale když analyzujete všechny detaily, tak to nebylo zase tak špatné. Určitě by měl být příští rok lepší," pokračuje Belgičan, který byl letos celkově až šestý, což je hodně za očekáváním.
"Celkově bychom měli být konkurenceschopní. Jsou samozřejmě rally, na kterých mohu stoupat. Pro mě je například Monte Carlo nejtěžším závodem roku. Ve Švédsku byla letos moje rychlost velmi dobrá. Nakonec i v Mexiku jsem byl vždycky rychlý. V uplynulé sezoně se mi neméně líbilo Portugalsko. Snad to bude s novým autem lepší. Všechno by to mělo být o něco jednodušší."
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.