Nová i20 WRC byla přepracována ve srovnání s tou aktuální ve všech detailech, jezdcům teď poskytuje lepší pocit při řízení. Thierry Neuville chce být konkurenceschopný na všech soutěžích.
S druhou generací závodní i20 WRC chce Hyundai ukončit dosavadní nadvládu Volkswagenu a v roce 2016 je minimálně dostat pod tlak. Nová i20 WRC je kompletně nově vyvinuté auto, přepracovány byly všechny detaily. Nový 1,6 litrový turbo-motor je kompaktnější a také váha auta byla optimalizována. Rozložení hmotnosti by mělo být rovněž o hodně lepší než v první generaci. O lepší pocit z jízdy se u pilotů na dosavadních testech postaraly nové tlumiče.
U Hyundai jsou optimističtí a věří, že nová i20 WRC bude velkým krokem dopředu. Bude to ale stačit na Polo R WRC? "Na Monte Carlu ukážeme, jak dobré naše auto je," říká Thierry Neuville pro 'WRC Live'. "Věříme, že testy na Monte Carlo proběhly opravdu dobře. Řízení auta jsem si užíval. To je velmi důležité. Od tohoto bodu dále můžeme pracovat na zlepšení auta a posunutí limitu."
O kolik je nové auto rychlejší než jeho předchůdce, to nikdo z Hyundai nechce prozradit. Jezdci mají za jeho volantem ale mnohem lepší pocit a více si tak důvěřují. "Motor je určitě velkým pokrokem. To jsme kritizovali už delší dobu. Zvnějšku se dá těžko říci, jak dobré opravdu Polo je, ale také naše auto vypadá velmi silně. Věřím, že tato nová evoluce nám to udělá snazší," říká Neuville.
"Těžiště auta je níže a stabilita je lepší. Spousta věcí se změnila. Nedá se to se starým autem porovnávat. Pocitově se mi nové auto mnohem více líbí." Hyundai pilně testoval i v prosinci, připravoval se na soutěže v Monte Carlu a pak ve Švédsku. Sezona 2016 s novou i20 WRC může také být rozhodující pro další kariéru Neuvilla. Dokáže navázat na svoji skvělou sezonu 2013 s Fordem u M-Sportu?
"Bylo by hodně těžké, aby to šlo ještě hůře [než letos]. Je jasné, že rok 2015 pro mě nebyl zrovna nejlepším. Dělal jsem chyby, ale když analyzujete všechny detaily, tak to nebylo zase tak špatné. Určitě by měl být příští rok lepší," pokračuje Belgičan, který byl letos celkově až šestý, což je hodně za očekáváním.
"Celkově bychom měli být konkurenceschopní. Jsou samozřejmě rally, na kterých mohu stoupat. Pro mě je například Monte Carlo nejtěžším závodem roku. Ve Švédsku byla letos moje rychlost velmi dobrá. Nakonec i v Mexiku jsem byl vždycky rychlý. V uplynulé sezoně se mi neméně líbilo Portugalsko. Snad to bude s novým autem lepší. Všechno by to mělo být o něco jednodušší."
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.