Nová i20 WRC byla přepracována ve srovnání s tou aktuální ve všech detailech, jezdcům teď poskytuje lepší pocit při řízení. Thierry Neuville chce být konkurenceschopný na všech soutěžích.
S druhou generací závodní i20 WRC chce Hyundai ukončit dosavadní nadvládu Volkswagenu a v roce 2016 je minimálně dostat pod tlak. Nová i20 WRC je kompletně nově vyvinuté auto, přepracovány byly všechny detaily. Nový 1,6 litrový turbo-motor je kompaktnější a také váha auta byla optimalizována. Rozložení hmotnosti by mělo být rovněž o hodně lepší než v první generaci. O lepší pocit z jízdy se u pilotů na dosavadních testech postaraly nové tlumiče.
U Hyundai jsou optimističtí a věří, že nová i20 WRC bude velkým krokem dopředu. Bude to ale stačit na Polo R WRC? "Na Monte Carlu ukážeme, jak dobré naše auto je," říká Thierry Neuville pro 'WRC Live'. "Věříme, že testy na Monte Carlo proběhly opravdu dobře. Řízení auta jsem si užíval. To je velmi důležité. Od tohoto bodu dále můžeme pracovat na zlepšení auta a posunutí limitu."
O kolik je nové auto rychlejší než jeho předchůdce, to nikdo z Hyundai nechce prozradit. Jezdci mají za jeho volantem ale mnohem lepší pocit a více si tak důvěřují. "Motor je určitě velkým pokrokem. To jsme kritizovali už delší dobu. Zvnějšku se dá těžko říci, jak dobré opravdu Polo je, ale také naše auto vypadá velmi silně. Věřím, že tato nová evoluce nám to udělá snazší," říká Neuville.
"Těžiště auta je níže a stabilita je lepší. Spousta věcí se změnila. Nedá se to se starým autem porovnávat. Pocitově se mi nové auto mnohem více líbí." Hyundai pilně testoval i v prosinci, připravoval se na soutěže v Monte Carlu a pak ve Švédsku. Sezona 2016 s novou i20 WRC může také být rozhodující pro další kariéru Neuvilla. Dokáže navázat na svoji skvělou sezonu 2013 s Fordem u M-Sportu?
"Bylo by hodně těžké, aby to šlo ještě hůře [než letos]. Je jasné, že rok 2015 pro mě nebyl zrovna nejlepším. Dělal jsem chyby, ale když analyzujete všechny detaily, tak to nebylo zase tak špatné. Určitě by měl být příští rok lepší," pokračuje Belgičan, který byl letos celkově až šestý, což je hodně za očekáváním.
"Celkově bychom měli být konkurenceschopní. Jsou samozřejmě rally, na kterých mohu stoupat. Pro mě je například Monte Carlo nejtěžším závodem roku. Ve Švédsku byla letos moje rychlost velmi dobrá. Nakonec i v Mexiku jsem byl vždycky rychlý. V uplynulé sezoně se mi neméně líbilo Portugalsko. Snad to bude s novým autem lepší. Všechno by to mělo být o něco jednodušší."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.