Druhá generace vozu Hyundai i20 WRC bude také základem pro auto podle pravidel platných od roku 2017. Před touto sezonou dojde ke kompletnímu přepracování karoserie auta.
Následující sezona bude pro MS v rally představovat jakýsi přechodný rok, v roce 2017 se nám série představí v novém kabátu. Nová technická pravidla by měla vozy kategorie World Rally Car udělat opticky spektakulárnějšími, navíc by pravidla měla vozům dodat více síly a rychlosti. Výrobci tak musí pro rok 2017 nachystat nová auta.
V tomto roce oslaví svůj návrat na světové tratě Toyota, Citroën si bere v roce 2016, aby se dokázal na rok 2017 pořádně připravit. Testovací jízdy s novým, tedy upraveným stávajícím, vozem začal zatím pouze Volkswagen. M-Sport svoje plány zatím nepředstavil a Hyundai chce na nová pravidla přizpůsobit druhou generaci speciálu i20 WRC, se kterou poprvé vyjede na Monte Carlu 2016.
Inženýři z Hyundai tak budou mít i před rokem 2017 plné ruce práce. Jak daleko jsou s přípravami na rok 2017? "Zatím ne moc daleko. S pracemi jsme začali. Momentálně je plán, že první auto by mělo být hotové na jaře a my pak urychlíme jeho vývoj," řekl šéf týmu, Michel Nandan pro 'WRC Live'.
Paralelně s tím bude muset být ale optimalizováno auto pro rok 2016 a to i s ohledem na rok 2017: "Nebude to nové auto, u kterého bychom začínali s bílým listem papíru. Auto bude bázováno na druhé generaci modelu i20. Spousta komponentů - tolik, kolik budeme moci - převezmeme. Také pravidla nejsou kompletně nová. OK, karoserie bude vypadat kompletně jinak, ale například spoustu komponentů na pohonném ústrojí může člověk používat nadále," pokračuje Nandan.
"Auto ve specifikaci 2016 bude nasazováno jen jeden rok. Bylo by to tedy spousta práce pouze pro jednu sezonu. Ale vzhledem k tomu, že budeme spoustu věcí používat i v roce 2017, tak se to nakonec vyplatí," řekl šéf týmu ohledně strategie motorářského oddělení v Alzenau. Vzhledem k tomu, že auto pro 2016 je kompletně nově vyvinuté, mohli se konstruktéři hodně zlepšovat v oblastech podvozku, motoru, pohonného ústrojí, rozložení hmotnosti, těžiště a šasi.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.