Hyundai: Auto pro rok 2017 bude bázováno na druhé generaci i20 WRC

Druhá generace i20 WRC
Druhá generace i20 WRC, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 26. prosince 2015 19:43
Sdílej:

Druhá generace vozu Hyundai i20 WRC bude také základem pro auto podle pravidel platných od roku 2017. Před touto sezonou dojde ke kompletnímu přepracování karoserie auta.

Následující sezona bude pro MS v rally představovat jakýsi přechodný rok, v roce 2017 se nám série představí v novém kabátu. Nová technická pravidla by měla vozy kategorie World Rally Car udělat opticky spektakulárnějšími, navíc by pravidla měla vozům dodat více síly a rychlosti. Výrobci tak musí pro rok 2017 nachystat nová auta. 

V tomto roce oslaví svůj návrat na světové tratě Toyota, Citroën si bere v roce 2016, aby se dokázal na rok 2017 pořádně připravit. Testovací jízdy s novým, tedy upraveným stávajícím, vozem začal zatím pouze Volkswagen. M-Sport svoje plány zatím nepředstavil a Hyundai chce na nová pravidla přizpůsobit druhou generaci speciálu i20 WRC, se kterou poprvé vyjede na Monte Carlu 2016. 

Inženýři z Hyundai tak budou mít i před rokem 2017 plné ruce práce. Jak daleko jsou s přípravami na rok 2017? "Zatím ne moc daleko. S pracemi jsme začali. Momentálně je plán, že první auto by mělo být hotové na jaře a my pak urychlíme jeho vývoj," řekl šéf týmu, Michel Nandan pro 'WRC Live'. 

Paralelně s tím bude muset být ale optimalizováno auto pro rok 2016 a to i s ohledem na rok 2017: "Nebude to nové auto, u kterého bychom začínali s bílým listem papíru. Auto bude bázováno na druhé generaci modelu i20. Spousta komponentů - tolik, kolik budeme moci - převezmeme. Také pravidla nejsou kompletně nová. OK, karoserie bude vypadat kompletně jinak, ale například spoustu komponentů na pohonném ústrojí může člověk používat nadále," pokračuje Nandan.

"Auto ve specifikaci 2016 bude nasazováno jen jeden rok. Bylo by to tedy spousta práce pouze pro jednu sezonu. Ale vzhledem k tomu, že budeme spoustu věcí používat i v roce 2017, tak se to nakonec vyplatí," řekl šéf týmu ohledně strategie motorářského oddělení v Alzenau. Vzhledem k tomu, že auto pro 2016 je kompletně nově vyvinuté, mohli se konstruktéři hodně zlepšovat v oblastech podvozku, motoru, pohonného ústrojí, rozložení hmotnosti, těžiště a šasi.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.