Druhá generace vozu Hyundai i20 WRC bude také základem pro auto podle pravidel platných od roku 2017. Před touto sezonou dojde ke kompletnímu přepracování karoserie auta.
Následující sezona bude pro MS v rally představovat jakýsi přechodný rok, v roce 2017 se nám série představí v novém kabátu. Nová technická pravidla by měla vozy kategorie World Rally Car udělat opticky spektakulárnějšími, navíc by pravidla měla vozům dodat více síly a rychlosti. Výrobci tak musí pro rok 2017 nachystat nová auta.
V tomto roce oslaví svůj návrat na světové tratě Toyota, Citroën si bere v roce 2016, aby se dokázal na rok 2017 pořádně připravit. Testovací jízdy s novým, tedy upraveným stávajícím, vozem začal zatím pouze Volkswagen. M-Sport svoje plány zatím nepředstavil a Hyundai chce na nová pravidla přizpůsobit druhou generaci speciálu i20 WRC, se kterou poprvé vyjede na Monte Carlu 2016.
Inženýři z Hyundai tak budou mít i před rokem 2017 plné ruce práce. Jak daleko jsou s přípravami na rok 2017? "Zatím ne moc daleko. S pracemi jsme začali. Momentálně je plán, že první auto by mělo být hotové na jaře a my pak urychlíme jeho vývoj," řekl šéf týmu, Michel Nandan pro 'WRC Live'.
Paralelně s tím bude muset být ale optimalizováno auto pro rok 2016 a to i s ohledem na rok 2017: "Nebude to nové auto, u kterého bychom začínali s bílým listem papíru. Auto bude bázováno na druhé generaci modelu i20. Spousta komponentů - tolik, kolik budeme moci - převezmeme. Také pravidla nejsou kompletně nová. OK, karoserie bude vypadat kompletně jinak, ale například spoustu komponentů na pohonném ústrojí může člověk používat nadále," pokračuje Nandan.
"Auto ve specifikaci 2016 bude nasazováno jen jeden rok. Bylo by to tedy spousta práce pouze pro jednu sezonu. Ale vzhledem k tomu, že budeme spoustu věcí používat i v roce 2017, tak se to nakonec vyplatí," řekl šéf týmu ohledně strategie motorářského oddělení v Alzenau. Vzhledem k tomu, že auto pro 2016 je kompletně nově vyvinuté, mohli se konstruktéři hodně zlepšovat v oblastech podvozku, motoru, pohonného ústrojí, rozložení hmotnosti, těžiště a šasi.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?