Hyundai: Auto pro rok 2017 bude bázováno na druhé generaci i20 WRC

Druhá generace i20 WRC
Druhá generace i20 WRC, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 26. prosince 2015 19:43
Sdílej:

Druhá generace vozu Hyundai i20 WRC bude také základem pro auto podle pravidel platných od roku 2017. Před touto sezonou dojde ke kompletnímu přepracování karoserie auta.

Následující sezona bude pro MS v rally představovat jakýsi přechodný rok, v roce 2017 se nám série představí v novém kabátu. Nová technická pravidla by měla vozy kategorie World Rally Car udělat opticky spektakulárnějšími, navíc by pravidla měla vozům dodat více síly a rychlosti. Výrobci tak musí pro rok 2017 nachystat nová auta. 

V tomto roce oslaví svůj návrat na světové tratě Toyota, Citroën si bere v roce 2016, aby se dokázal na rok 2017 pořádně připravit. Testovací jízdy s novým, tedy upraveným stávajícím, vozem začal zatím pouze Volkswagen. M-Sport svoje plány zatím nepředstavil a Hyundai chce na nová pravidla přizpůsobit druhou generaci speciálu i20 WRC, se kterou poprvé vyjede na Monte Carlu 2016. 

Inženýři z Hyundai tak budou mít i před rokem 2017 plné ruce práce. Jak daleko jsou s přípravami na rok 2017? "Zatím ne moc daleko. S pracemi jsme začali. Momentálně je plán, že první auto by mělo být hotové na jaře a my pak urychlíme jeho vývoj," řekl šéf týmu, Michel Nandan pro 'WRC Live'. 

Paralelně s tím bude muset být ale optimalizováno auto pro rok 2016 a to i s ohledem na rok 2017: "Nebude to nové auto, u kterého bychom začínali s bílým listem papíru. Auto bude bázováno na druhé generaci modelu i20. Spousta komponentů - tolik, kolik budeme moci - převezmeme. Také pravidla nejsou kompletně nová. OK, karoserie bude vypadat kompletně jinak, ale například spoustu komponentů na pohonném ústrojí může člověk používat nadále," pokračuje Nandan.

"Auto ve specifikaci 2016 bude nasazováno jen jeden rok. Bylo by to tedy spousta práce pouze pro jednu sezonu. Ale vzhledem k tomu, že budeme spoustu věcí používat i v roce 2017, tak se to nakonec vyplatí," řekl šéf týmu ohledně strategie motorářského oddělení v Alzenau. Vzhledem k tomu, že auto pro 2016 je kompletně nově vyvinuté, mohli se konstruktéři hodně zlepšovat v oblastech podvozku, motoru, pohonného ústrojí, rozložení hmotnosti, těžiště a šasi.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.