Druhá generace vozu Hyundai i20 WRC bude také základem pro auto podle pravidel platných od roku 2017. Před touto sezonou dojde ke kompletnímu přepracování karoserie auta.
Následující sezona bude pro MS v rally představovat jakýsi přechodný rok, v roce 2017 se nám série představí v novém kabátu. Nová technická pravidla by měla vozy kategorie World Rally Car udělat opticky spektakulárnějšími, navíc by pravidla měla vozům dodat více síly a rychlosti. Výrobci tak musí pro rok 2017 nachystat nová auta.
V tomto roce oslaví svůj návrat na světové tratě Toyota, Citroën si bere v roce 2016, aby se dokázal na rok 2017 pořádně připravit. Testovací jízdy s novým, tedy upraveným stávajícím, vozem začal zatím pouze Volkswagen. M-Sport svoje plány zatím nepředstavil a Hyundai chce na nová pravidla přizpůsobit druhou generaci speciálu i20 WRC, se kterou poprvé vyjede na Monte Carlu 2016.
Inženýři z Hyundai tak budou mít i před rokem 2017 plné ruce práce. Jak daleko jsou s přípravami na rok 2017? "Zatím ne moc daleko. S pracemi jsme začali. Momentálně je plán, že první auto by mělo být hotové na jaře a my pak urychlíme jeho vývoj," řekl šéf týmu, Michel Nandan pro 'WRC Live'.
Paralelně s tím bude muset být ale optimalizováno auto pro rok 2016 a to i s ohledem na rok 2017: "Nebude to nové auto, u kterého bychom začínali s bílým listem papíru. Auto bude bázováno na druhé generaci modelu i20. Spousta komponentů - tolik, kolik budeme moci - převezmeme. Také pravidla nejsou kompletně nová. OK, karoserie bude vypadat kompletně jinak, ale například spoustu komponentů na pohonném ústrojí může člověk používat nadále," pokračuje Nandan.
"Auto ve specifikaci 2016 bude nasazováno jen jeden rok. Bylo by to tedy spousta práce pouze pro jednu sezonu. Ale vzhledem k tomu, že budeme spoustu věcí používat i v roce 2017, tak se to nakonec vyplatí," řekl šéf týmu ohledně strategie motorářského oddělení v Alzenau. Vzhledem k tomu, že auto pro 2016 je kompletně nově vyvinuté, mohli se konstruktéři hodně zlepšovat v oblastech podvozku, motoru, pohonného ústrojí, rozložení hmotnosti, těžiště a šasi.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.