Mäkinen: Možnosti Toyoty jsou po odmítnutí Meekem omezené

Toyota Motorsport GmbH
Toyota Motorsport GmbH, foto: Toyota Motorsport GmbH
iM2 21. prosince 2015 12:36
Sdílej:

Tommi Mäkinen se nechal slyšet, že po odmítnutí ze strany Krise Meekea jsou možnosti Toyoty omezené. Japonský tým stále hledá lídra pro svůj tým a vstup do WRC v roce 2017.

Zatím to tedy vypadá, že za vývoj budou odpovědní samotný Mäkinen s jeho dvěma krajany - Mikko Hirvonenem a Juho Hänninenem. Zatím se zdá, že jediný dva potenciální jezdci, se kterými by Toyota mohla před sezonou 2017 podepsat smlouvu, jsou Mads Ostberg a Thierry Neuville.

"Je pravdou, že zde už moc jezdců není. On [Neuville] by mohl být jediným z předních jezdců, kteří nebudou mít smlouvu. Musíme se pořádně poohlídnout," říká Tommi Mäkinen. Fin dále přiznal, že další možností je vsadit na mladíky.

Mäkinen už podepsal s Daikio Araiem - 21 letým synem dvojnásobného šampiona PWRC Toshio Araie a synem šestinásobného japonského mistra, Norihika Katsuta, 22 letým Takamotem. "Teď se musíme zamyslet nad celým jezdeckým obsazením a ujasnit si, co je naší prioritou.

Jaké procento mladých jezdců potřebujeme? A kolik zkušeností potřebujeme? Nějaké zkušenosti potřebujeme, ale zároveň by se nám mohlo vyplatit soustředit se na budoucnost." Mäkinen zároveň chápe rozhodnutí Meekea: "Je jasné, že bychom opravdu moc rádi měli Krise v našem týmu.

Z jeho úhlu pohledu však toto rozhodnutí chápu. Je jasné, že náš produkt ještě není hotový - testovat začneme v březnu. Citroën mu byl schopný nabídnout program i na rok 2016 a zároveň mu nabídli vývoj auta pro rok 2017. Jsem také jezdec, takže to plně chápu. Jenže to je teď naše situace, se kterou nemůžeme nic dělat."

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.