Tommi Mäkinen se nechal slyšet, že po odmítnutí ze strany Krise Meekea jsou možnosti Toyoty omezené. Japonský tým stále hledá lídra pro svůj tým a vstup do WRC v roce 2017.
Zatím to tedy vypadá, že za vývoj budou odpovědní samotný Mäkinen s jeho dvěma krajany - Mikko Hirvonenem a Juho Hänninenem. Zatím se zdá, že jediný dva potenciální jezdci, se kterými by Toyota mohla před sezonou 2017 podepsat smlouvu, jsou Mads Ostberg a Thierry Neuville.
"Je pravdou, že zde už moc jezdců není. On [Neuville] by mohl být jediným z předních jezdců, kteří nebudou mít smlouvu. Musíme se pořádně poohlídnout," říká Tommi Mäkinen. Fin dále přiznal, že další možností je vsadit na mladíky.
Mäkinen už podepsal s Daikio Araiem - 21 letým synem dvojnásobného šampiona PWRC Toshio Araie a synem šestinásobného japonského mistra, Norihika Katsuta, 22 letým Takamotem. "Teď se musíme zamyslet nad celým jezdeckým obsazením a ujasnit si, co je naší prioritou.
Jaké procento mladých jezdců potřebujeme? A kolik zkušeností potřebujeme? Nějaké zkušenosti potřebujeme, ale zároveň by se nám mohlo vyplatit soustředit se na budoucnost." Mäkinen zároveň chápe rozhodnutí Meekea: "Je jasné, že bychom opravdu moc rádi měli Krise v našem týmu.
Z jeho úhlu pohledu však toto rozhodnutí chápu. Je jasné, že náš produkt ještě není hotový - testovat začneme v březnu. Citroën mu byl schopný nabídnout program i na rok 2016 a zároveň mu nabídli vývoj auta pro rok 2017. Jsem také jezdec, takže to plně chápu. Jenže to je teď naše situace, se kterou nemůžeme nic dělat."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.