Mikko Hirvonen je se svým rozhodnutím opustit WRC spokojený a svůj návrat do kolotoče MS si nedovede představit. Testování pro Toyotu by však připadalo v úvahu.
Mikko Hirvonen se vloni druhým místem na Rally Wales rozloučil s MS v automobilových soutěžích. Fin patřil v posledních deseti letech k nejlepším jezdcům na světě - čtyřikrát se stal vice-mistrem světa (porazil jej Loeb). K tomu navíc dvakrát obsadil celkové třetí místo. Zisk 69 podiových umístění jej řadí v historických tabulkách na 4. místo. Mikko vyhrál celkem 15 soutěží.
I s odstupem zhruba roku má za to, že se pro odchod rozhodl správně: "Ano, stoprocentně. Nikdy jsem toho nelitoval. Hodně jsem si užíval to, že jsem byl mnohem více doma se svými kluky [syny]. Rallysport mi vlastně až doposud nechyběl," přiznává jezdec v rozhovoru pro 'motorsport-total.com'.
"Užívám si jednoduché věci jako třeba to, že se starám o dům. Nebo se třeba 'vrtám' ve svých starých autech. S kamarády hraji také hokej a užívám si volna." Po 13 letech a 163 soutěžích je Hirovnen rád, že už se nemusí stresovat před každou soutěží. Jenže některé spekulace jej spojují s Toyotou a Tommim Mäkinenem.
"Zeptali se mě, jestli bych chtěl testovat. A ano, rád bych jim pomohl. Ale i když budu testovat, tak není šance, že bych se vrátil do WRC na plný úvazek," připouští kontakt s Toyotou bývalý tovární jezdec Subaru, Fordu a Citroënu. Mäkinen chce mít sídlo ve Finsku proto, že je zde dostatek míst vhodných k testům.
A právě proto si dokáže Mikko spolupráci představit: "Dílnu mají jen 3 kilometry od mého domu. Pokud by se testy konaly ve Finsku, pak by to bylo jednoduché a věřím, že bych jim pomohl pomoci. Je to možnost. I tak ale neplánuji starty za Toyotu [po jejich návratu do WRC]."
Mikko tedy po MS vůbec netouží, dokonce ani jednorázový start třeba ve Finsku nepřipadá v úvahu: "Ne, nemyslím si. Momentálně nemám vůbec chuť na návrat. Navíc mi nedává smysl vrátit se pouze na jednu rally. Pokud chcete bojovat na čele, potřebujete rozsáhlý testovací program. Letos jsem odjel pár soutěží s mým historikem a to mi pro pobavení stačí."
Hirvonen si ale v listopadu vyzkoušel na Lanzarote MINI JCW WRC, ze soutěže musel bohůžel odstoupit pro poruchu diferenciálu. Jak komentuje tento svůj start? "Ano, na Lanzarote jsem jel. Pozvali mě a zeptali se, jestli bych se nechtěl zúčastnit. Tým se o všechno postaral, vše zajistil. Bohůžel pak přišel technický problém."
Mikko si na Kanárských ostrovech vyzkoušel MINI JCW WRC (foto: Twitter/Mikko Hirvonen)
"Rally ale trvala jenom jeden den a byla to hezká soutěž. Šlo o malý tým a malou soutěž - takové věci dělám rád. Pokud by mělo jít o kompletní sezonu, pak bych si dokázal představit třeba finský šampionát v rallycrossu.
Nechci už jezdit žádný šampionát, který by obnášel spoustu cestování. Z tohoto pohledu mi Dakar perfektně sedí. Během roku je pár testů a nějaké soutěže a pak příjde Dakar. Pak se vše znovu utiší." Jen doplňme, že na Dakaru pojede Mikko s vozem MINI od týmu X-Raid.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.