Mikko Hirvonen je se svým rozhodnutím opustit WRC spokojený a svůj návrat do kolotoče MS si nedovede představit. Testování pro Toyotu by však připadalo v úvahu.
Mikko Hirvonen se vloni druhým místem na Rally Wales rozloučil s MS v automobilových soutěžích. Fin patřil v posledních deseti letech k nejlepším jezdcům na světě - čtyřikrát se stal vice-mistrem světa (porazil jej Loeb). K tomu navíc dvakrát obsadil celkové třetí místo. Zisk 69 podiových umístění jej řadí v historických tabulkách na 4. místo. Mikko vyhrál celkem 15 soutěží.
I s odstupem zhruba roku má za to, že se pro odchod rozhodl správně: "Ano, stoprocentně. Nikdy jsem toho nelitoval. Hodně jsem si užíval to, že jsem byl mnohem více doma se svými kluky [syny]. Rallysport mi vlastně až doposud nechyběl," přiznává jezdec v rozhovoru pro 'motorsport-total.com'.
"Užívám si jednoduché věci jako třeba to, že se starám o dům. Nebo se třeba 'vrtám' ve svých starých autech. S kamarády hraji také hokej a užívám si volna." Po 13 letech a 163 soutěžích je Hirovnen rád, že už se nemusí stresovat před každou soutěží. Jenže některé spekulace jej spojují s Toyotou a Tommim Mäkinenem.
"Zeptali se mě, jestli bych chtěl testovat. A ano, rád bych jim pomohl. Ale i když budu testovat, tak není šance, že bych se vrátil do WRC na plný úvazek," připouští kontakt s Toyotou bývalý tovární jezdec Subaru, Fordu a Citroënu. Mäkinen chce mít sídlo ve Finsku proto, že je zde dostatek míst vhodných k testům.
A právě proto si dokáže Mikko spolupráci představit: "Dílnu mají jen 3 kilometry od mého domu. Pokud by se testy konaly ve Finsku, pak by to bylo jednoduché a věřím, že bych jim pomohl pomoci. Je to možnost. I tak ale neplánuji starty za Toyotu [po jejich návratu do WRC]."
Mikko tedy po MS vůbec netouží, dokonce ani jednorázový start třeba ve Finsku nepřipadá v úvahu: "Ne, nemyslím si. Momentálně nemám vůbec chuť na návrat. Navíc mi nedává smysl vrátit se pouze na jednu rally. Pokud chcete bojovat na čele, potřebujete rozsáhlý testovací program. Letos jsem odjel pár soutěží s mým historikem a to mi pro pobavení stačí."
Hirvonen si ale v listopadu vyzkoušel na Lanzarote MINI JCW WRC, ze soutěže musel bohůžel odstoupit pro poruchu diferenciálu. Jak komentuje tento svůj start? "Ano, na Lanzarote jsem jel. Pozvali mě a zeptali se, jestli bych se nechtěl zúčastnit. Tým se o všechno postaral, vše zajistil. Bohůžel pak přišel technický problém."
Mikko si na Kanárských ostrovech vyzkoušel MINI JCW WRC (foto: Twitter/Mikko Hirvonen)
"Rally ale trvala jenom jeden den a byla to hezká soutěž. Šlo o malý tým a malou soutěž - takové věci dělám rád. Pokud by mělo jít o kompletní sezonu, pak bych si dokázal představit třeba finský šampionát v rallycrossu.
Nechci už jezdit žádný šampionát, který by obnášel spoustu cestování. Z tohoto pohledu mi Dakar perfektně sedí. Během roku je pár testů a nějaké soutěže a pak příjde Dakar. Pak se vše znovu utiší." Jen doplňme, že na Dakaru pojede Mikko s vozem MINI od týmu X-Raid.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.