Mikko Hirvonen je se svým rozhodnutím opustit WRC spokojený a svůj návrat do kolotoče MS si nedovede představit. Testování pro Toyotu by však připadalo v úvahu.
Mikko Hirvonen se vloni druhým místem na Rally Wales rozloučil s MS v automobilových soutěžích. Fin patřil v posledních deseti letech k nejlepším jezdcům na světě - čtyřikrát se stal vice-mistrem světa (porazil jej Loeb). K tomu navíc dvakrát obsadil celkové třetí místo. Zisk 69 podiových umístění jej řadí v historických tabulkách na 4. místo. Mikko vyhrál celkem 15 soutěží.
I s odstupem zhruba roku má za to, že se pro odchod rozhodl správně: "Ano, stoprocentně. Nikdy jsem toho nelitoval. Hodně jsem si užíval to, že jsem byl mnohem více doma se svými kluky [syny]. Rallysport mi vlastně až doposud nechyběl," přiznává jezdec v rozhovoru pro 'motorsport-total.com'.
"Užívám si jednoduché věci jako třeba to, že se starám o dům. Nebo se třeba 'vrtám' ve svých starých autech. S kamarády hraji také hokej a užívám si volna." Po 13 letech a 163 soutěžích je Hirovnen rád, že už se nemusí stresovat před každou soutěží. Jenže některé spekulace jej spojují s Toyotou a Tommim Mäkinenem.
"Zeptali se mě, jestli bych chtěl testovat. A ano, rád bych jim pomohl. Ale i když budu testovat, tak není šance, že bych se vrátil do WRC na plný úvazek," připouští kontakt s Toyotou bývalý tovární jezdec Subaru, Fordu a Citroënu. Mäkinen chce mít sídlo ve Finsku proto, že je zde dostatek míst vhodných k testům.
A právě proto si dokáže Mikko spolupráci představit: "Dílnu mají jen 3 kilometry od mého domu. Pokud by se testy konaly ve Finsku, pak by to bylo jednoduché a věřím, že bych jim pomohl pomoci. Je to možnost. I tak ale neplánuji starty za Toyotu [po jejich návratu do WRC]."
Mikko tedy po MS vůbec netouží, dokonce ani jednorázový start třeba ve Finsku nepřipadá v úvahu: "Ne, nemyslím si. Momentálně nemám vůbec chuť na návrat. Navíc mi nedává smysl vrátit se pouze na jednu rally. Pokud chcete bojovat na čele, potřebujete rozsáhlý testovací program. Letos jsem odjel pár soutěží s mým historikem a to mi pro pobavení stačí."
Hirvonen si ale v listopadu vyzkoušel na Lanzarote MINI JCW WRC, ze soutěže musel bohůžel odstoupit pro poruchu diferenciálu. Jak komentuje tento svůj start? "Ano, na Lanzarote jsem jel. Pozvali mě a zeptali se, jestli bych se nechtěl zúčastnit. Tým se o všechno postaral, vše zajistil. Bohůžel pak přišel technický problém."
Mikko si na Kanárských ostrovech vyzkoušel MINI JCW WRC (foto: Twitter/Mikko Hirvonen)
"Rally ale trvala jenom jeden den a byla to hezká soutěž. Šlo o malý tým a malou soutěž - takové věci dělám rád. Pokud by mělo jít o kompletní sezonu, pak bych si dokázal představit třeba finský šampionát v rallycrossu.
Nechci už jezdit žádný šampionát, který by obnášel spoustu cestování. Z tohoto pohledu mi Dakar perfektně sedí. Během roku je pár testů a nějaké soutěže a pak příjde Dakar. Pak se vše znovu utiší." Jen doplňme, že na Dakaru pojede Mikko s vozem MINI od týmu X-Raid.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?