Volkswagen s Toyotou vedou letitý souboj o největšího výrobce osobních automobilů na světě. Od roku 2017 budou moci obě značky změnit svoje síly přímo na tratích MS v rally. Volkswagen již začal testovat před sezonou 2017, Toyota zatím ještě ne.
V roce 2017 otevře MS další kapitolu své historie - na trať vyjede třetí generace vozů WRC. Do šampionátu se také po dlouhých letech vrátí Toyota. Volkswagen již začal s vývojem nového auta, testovací mula již jezdí.
"Všichni se již těšíme na nová auta. Všechny práce na nich baví. Když se navíc vrátí Toyota, tak si to budou rozdávat čtyři z pěti největších značek přímo na tratích MS v automobilových soutěžích. To se ještě nikdy nestalo, proto je to pro všechny zúčastněné velkou motivací," těší se už na sezonu 2017 Jost Capito z týmu Volkswagen Motorsport.
Volkswagen si zatím uživá dominantního postavení, konkurence se ale snaží německému týmu již brzy vyrovnat. U Toyoty dostal úkol dostat značku na čelo Tommi Mäkinen, čtyřnásobný šampion MS v rally. Fin má podporu z japonského ústředí značky.
TMG se na projektu Toyoty bude podílet vývojem motoru. Mäkinen navíc dostal data, která TMG získalo během dosavadních testů Yarisu WRC. Tým Toyoty tedy nebude muset začít úplně od nuly.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?