Citroën bojuje o Meekea, na nabídku Toyoty bude reagovat

Citroën chce, aby Meeke zůstal
Citroën chce, aby Meeke zůstal, foto: Citroën Racing
iM2 9. prosince 2015 11:44
Sdílej:

Citroën má čas do konce příštího týdne na to, aby zareagoval na nabídku, kterou Kris Meeke dostal od Toyoty.

Jak minulý týden informoval 'Autosport', Kris Meeke má na stole nabídku od Tommiho Mäkinena a týmu Toyoty na tříletou spolupráci. Pokud by nabídku od japonské značky přijal, pak by příští rok vedl testovací program Yarisu WRC a následně od sezony 2017 působil v továrním týmu Toyoty.

Jenže Citroën, který Meekea zaměstnával v posledních letech, by si jezdce rád podržel ve svém týmu. Minulý víkend se potkal Kris Meeke se zástupci francouzského týmu a diskutovali o podmínkách případné spolupráce. 

Citroën do svého omezeného programu pro sezonu 2016 zřejmě zahrne start na Rally Monte Carlo, proto Yves Matton připouští, že smlouva s vítězem letošní Rally Argentina musí přijít už poměrně rychle: "Je pravdou, že musíme učinit rozhodnutí do 18. prosince," říká šéf týmu Citroën.

"V ten den se uzavírají přihlášky na Rally Monte Carlo." K námluvám s Toyotou Matton říká: "Mohu Vám prozradit, že s Krisem stále jednáme. Ale preferuji jednat s ním osobně než něco řešit přes média. Až uzavřeme smlouvu, nebo také neuzavřeme, tak učiním prohlášení."

"Jediné, co mohu říci, je, že Kris si uvědomuje svoje časové okno, které jako jezdec má, a že chce být světovým šampionem. Takže je na něm aby se rozhodl. Není na mě, abych komentoval, v jaké pozici může v jiném týmu být. Vím ale, kde jsme my a že jsme se zavázali [pro WRC i po roce 2017]," zakončil Belgičan.

Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.