Legendární duo Sébastien Loeb a Daniel Elena se společně představí také na start Dakaru, to pro mnohé nemusí vypadat nijak překvapivě. Ale například Mikko Hirvonen vsadil na zkušeného navigátora dálkových soutěží.
Rally Dakar 2016 se pomalu ale jistě blíží, start soutěže je tentokrát naplánován na 2. ledna a trať povede přes území Argentiny a Bolivie. Svoje síly poměří také staří rivalové z WRC Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen, pro oba se bude jednat o první start na maratonské soutěži v Jižní Americe. Oba dva soutěžáci ale k podniku přistoupili trošku jinak.
Mikko Hirvonen se na svůj debut připravuje už měsíce. V MINI týmu X-Raid má navíc velmi silnou zbraň, když poslední čtyři ročníky soutěže tento speciál ovládl. To Sébastien Loeb do projektu Peugeotu na Dakaru vstoupil relativně pozdě, když svůj start oficiálně potvrdil až koncem září. Zkraje října se s týmem účastnil cross country soutěže v Maroku. Velkou neznámou navíc bude konkurenceschopnost a odolnost speciálu Peugeot 2008 DKR, pro který půjde teprve o druhý Dakar a ten loňský zrovna dobře nedopadl.
Tím rozdíly mezi Hirovnenem a Loebem ale ještě nekončí. Fin bude spolupracovat s navigátorem Michelem Périnem. Tento Francouz je na Dakaru zkušeným navigátorem, vždyť mezi lety 1994 a 1996 vyhrál africký Dakar třikrát v řadě po boku Pierra Lartigua. V Jižní Americe se radoval v roce 2014 v po boku Naniho Romy. V Périnovi tak bude mít Hirovnen velkou oporu.
To Sébastien Loeb se rozhodl zůstat věrný svému dlouholetému kolegovi, Danielu Elenovi. Jen připomeňme, že toto duo ve WRC dominovalo devěl let po sobě! "Daniel není logickou volbou. Logickou volbou by byl nějaký zkušený navigátor, který by měl dostatek zkušeností s Dakarem. Jet s Danielem je určitě svým způsobem neobvyklé, protože se toho budeme muset spoustu naučit a dost věcem společně porozumět. V rally byl ale vždycky se mnou, takže to je takový hezký příběh, že budeme zase spolu," říká Sébastien Loeb.
Avšak rozdíly v povinnostech navigátora ve WRC a na Dakaru jsou velké. Velkou výzvou pro Elenu bude především navigace v písečných dunách. "Určitě mám trochu strach o to, jak s Danielem projedeme pouští, ale to k tomu patří. Na to se musíme co možná nejlépe připravit," dodává s úsměvem Loeb.
Odborná veřejnost s napětím očekává výkon Loeba na Dakaru. Francouz samotný na vítězství ale nemyslí. "Vím, že někteří jezdci vyhráli hned při první účasti, ale okolnosti byly jiné, protože měli hned to nejlepší auto. Teď jsou konkurenti velmi silní," odkazuje na to, že kromě Peugeotu se k favoritům řadí také jihoafrické Toyoty týmu Overdrive a hlavně MINI německého X-Raidu. "Mini už několik let dominuje a také já mám ve svém týmu ty nejlepší jezdce. Bylo by tedy docela předčasné myslet na vítězství."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.