Loeb překvapil: Daniel Elena nebyl logickou volbou

Loeb, Sébastien
Loeb, Sébastien, foto: Peugeot ČR
iM2 3. prosince 2015 11:28
Sdílej:

Legendární duo Sébastien Loeb a Daniel Elena se společně představí také na start Dakaru, to pro mnohé nemusí vypadat nijak překvapivě. Ale například Mikko Hirvonen vsadil na zkušeného navigátora dálkových soutěží.

Rally Dakar 2016 se pomalu ale jistě blíží, start soutěže je tentokrát naplánován na 2. ledna a trať povede přes území Argentiny a Bolivie. Svoje síly poměří také staří rivalové z WRC Sébastien Loeb a Mikko Hirvonen, pro oba se bude jednat o první start na maratonské soutěži v Jižní Americe. Oba dva soutěžáci ale k podniku přistoupili trošku jinak.

Mikko Hirvonen se na svůj debut připravuje už měsíce. V MINI týmu X-Raid má navíc velmi silnou zbraň, když poslední čtyři ročníky soutěže tento speciál ovládl. To Sébastien Loeb do projektu Peugeotu na Dakaru vstoupil relativně pozdě, když svůj start oficiálně potvrdil až koncem září. Zkraje října se s týmem účastnil cross country soutěže v Maroku. Velkou neznámou navíc bude konkurenceschopnost a odolnost speciálu Peugeot 2008 DKR, pro který půjde teprve o druhý Dakar a ten loňský zrovna dobře nedopadl.

Tím rozdíly mezi Hirovnenem a Loebem ale ještě nekončí. Fin bude spolupracovat s navigátorem Michelem Périnem. Tento Francouz je na Dakaru zkušeným navigátorem, vždyť mezi lety 1994 a 1996 vyhrál africký Dakar třikrát v řadě po boku Pierra Lartigua. V Jižní Americe se radoval v roce 2014 v po boku Naniho Romy. V Périnovi tak bude mít Hirovnen velkou oporu.

To Sébastien Loeb se rozhodl zůstat věrný svému dlouholetému kolegovi, Danielu Elenovi. Jen připomeňme, že toto duo ve WRC dominovalo devěl let po sobě! "Daniel není logickou volbou. Logickou volbou by byl nějaký zkušený navigátor, který by měl dostatek zkušeností s Dakarem. Jet s Danielem je určitě svým způsobem neobvyklé, protože se toho budeme muset spoustu naučit a dost věcem společně porozumět. V rally byl ale vždycky se mnou, takže to je takový hezký příběh, že budeme zase spolu," říká Sébastien Loeb.

Avšak rozdíly v povinnostech navigátora ve WRC a na Dakaru jsou velké. Velkou výzvou pro Elenu bude především navigace v písečných dunách. "Určitě mám trochu strach o to, jak s Danielem projedeme pouští, ale to k tomu patří. Na to se musíme co možná nejlépe připravit," dodává s úsměvem Loeb.

Odborná veřejnost s napětím očekává výkon Loeba na Dakaru. Francouz samotný na vítězství ale nemyslí. "Vím, že někteří jezdci vyhráli hned při první účasti, ale okolnosti byly jiné, protože měli hned to nejlepší auto. Teď jsou konkurenti velmi silní," odkazuje na to, že kromě Peugeotu se k favoritům řadí také jihoafrické Toyoty týmu Overdrive a hlavně MINI německého X-Raidu. "Mini už několik let dominuje a také já mám ve svém týmu ty nejlepší jezdce. Bylo by tedy docela předčasné myslet na vítězství."

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.