V roce 2016 nastoupí Hyundai jako jediný výrobce s kompletně novým World Rally Car. Dle šéfa týmu, Michela Nandana, má nový auto ještě velký vývojový potenciál.
Nová i20 WRC se ale mezitím dostala do specifikace, ve které půjde na homologaci pro MS v rally v roce 2016. Oficiálního představení speciálu bychom se měli dočkat během tohoto měsíce. Tým se sídlem v Alzenau v poslední době zesílil vývojové testy. "Celkem vzato jsem spokojen," říká šéf týmu, Michel Nandan. "Pro novou sezonu jsem plný naděje."
Ohledně očekávané rychlosti nového auta se Nandan nedávno vyjádřil v článku odkazovaném výše. Nová i20 přitom bude WRC autem s asi nejkratším životem. Od roku 2017 totiž začnou platit nová pravidla a Hyundai bude muset vyrukovat s kompletně novým autem. Tedy ne že by přišel s dalším modelem, auto bude s největší pravděpodobností i po roce i20 bázované na silniční i20, ale jinak bude muset být kompletně přepracované. V německém sídle týmu tedy prožijí i rok 2016 plný vývojových prací.
Tým už zahájil přípravu na Rally Monte Carlo - Thierry Neuville včera jezdil na suchém asfaltu:
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.