Tým M-Sport volí pro příští sezonu kombinaci zkušeností a mládí, když jejich barvy budou hájit Mads Ostberg a Eric Camilli. Oba jezdci se tak mohou těšit na program za volanty Fordů Fiesta RS WRC ve FIA World Rally Championship 2016.
Mads Ostberg se postará o to, že tým bude moci na všech soutěžích jedoucích se na šotolinových nebo sněhových površích útočit na podium, případně i na vítězství. Nor má na svém kontě jedno vítězství a 14 podiových úmístění. Za volantem Fordu Fiesta RS WRC jsme jej poprvé mohli vidět už v roce 2011. V letošním ročníku MS v rally obsadil čtvrté místo celkově. M-Sport se tak díky Norovi chce příští rok vrátit na příčky nejvyšší.
Překvapením je ale jmého druhého jezdce - Eric Camilli dostane první možnost se předvést na vrcholové scéně. Francouz letos v rámci WRC soutěžil s Fordem Fiesta R5. Spoustu lidí překvapil svým přirozeným talentem. Do dnešního dne se zatím zúčastnil (pouze) 10 soutěží WRC. Nicméně M-Sport je znám tím, že dává často příležitost mladíkům. V roce 2016 tak pro něj půjde především o učednickou sezonu.
"Už se opravdu moc těším na nadcházející sezonu a jsem rád za to, jak mě tým M-Sport uvítal zpět. Ford Fiesta RS WRC hrál podstatnou roli v mé dosavadní kariéře a je skvělé vracet se do týmu, kde jsem získal tolik úspěchů v minulosti.
Mám rád soutěže na nezpevněném povrchu, viděli jsme, že Fiesta RS WRC je na nich konkurenceschopná. Naším hlavním cílem bude být rychlí a získat silné výsledky. Švédsko je pro mě samozřejmě vrcholem - na tuto rally se budu soustřeďovat. Ale myslím, že můžeme být konkurenceschopní na spoustě dalších soutěží, které budou následovat.
V předešlých dvou letech jsem změnil svůj jezdecký styl, takže bude zajímavé sledovat, jak to bude ve Fordu fungovat, případně jestli se budu muset vrátit k předchozímu stylu. Je těžké odhadnout, jak dlouho mi bude trvat, než si znovu zvyknu, ale pamatuji si, že s Fiestou se vždy lehce jezdilo. Vždy jsme měli dobré nastavení, takže by to nemělo být žádné drama.
Mám za to, že jsem učinil pokrok v předešlých letech. Cílem je v tom pokračovat i příští rok. Chci zlepšit rychlost, získat podia a snad i vítězství by mohlo být možné. Cílem byla další sezona v tomto týmu a chci poděkovat Malcolmu Wilsonovi, že mi stále věří," říká Mads Ostberg.
"Tohle je pro mě skvělá příležitost a jsem moc hrdý na to, že se připojuji k M-Sportu pro sezonu 2016. Už se nemohu dočkat, až začneme - tento týden začínají testy, těším se na to, až poznám auto i tým. Mám za sebou jen pár soutěží, takže vím, že mám velké štěstí, že jsem dostal tuto příležitost.
Malcolm hraje tak velkou roli v celém WRC, že jeho důvěra ve mě pro mě opravdu moc znamená. Cílem pro sezonu je poznat úroveň, která je vyžadována, aby člověk mohl jezdit ve WRC a poznat Ford Fiesta RS WRC. Je mi jasné, že auto bude rychlé - rychlejší než cokoliv jiného, s čím jsem doposud jezdil.
Takže to bude chtít brát krok za krokem a zlepšovat se v každém aspektu, aby se ze mě stal jezdec MS. Chci odvést co možná nejlepší práci, ale je mi jasné, že pro začátek na sebe nemohu klást moc velký tlak. Mám velkou motivaci.
Vím ale, že každému jezdci to zabere nějaký čas, než se stane konkurenceschopným. Malcolmu Wilsonovi a celému M-Sportu chci říci velké děkuji," říká Eric Camilli.
"S Madsem a Ericem máme velmi silný tým pro sezonu 2016. Mads má na podiová umístění a také je jeden z nejspohlivějších rychlých jezdců v MS. K Ericovi - upřímně si nepamatuji, kdy jsem byl tak nadšený z mladého jezdce naposledy. Věřím, že Mads je schopný v letošním roce vrátit M-Sport a Ford na nejvyšší stupínek na podium. Je spousta soutěží, kde na to může útočit - to je naším letošním cílem.
Ericovi zkušenosti s WRC jsou omezené, ale věřím, že má vše, co potřebuje budoucí šampion. Ukázal, že se rychle dokáže adaptovat na nové tratě i auto, věřím, že jeho zlepšování bude rychlé. Myslím, že nás čeká zajímavá sezona. Tým je jako obvykle hodně motivovaný," dodal Malcolm Wilson.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?