Tým M-Sport volí pro příští sezonu kombinaci zkušeností a mládí, když jejich barvy budou hájit Mads Ostberg a Eric Camilli. Oba jezdci se tak mohou těšit na program za volanty Fordů Fiesta RS WRC ve FIA World Rally Championship 2016.
Mads Ostberg se postará o to, že tým bude moci na všech soutěžích jedoucích se na šotolinových nebo sněhových površích útočit na podium, případně i na vítězství. Nor má na svém kontě jedno vítězství a 14 podiových úmístění. Za volantem Fordu Fiesta RS WRC jsme jej poprvé mohli vidět už v roce 2011. V letošním ročníku MS v rally obsadil čtvrté místo celkově. M-Sport se tak díky Norovi chce příští rok vrátit na příčky nejvyšší.
Překvapením je ale jmého druhého jezdce - Eric Camilli dostane první možnost se předvést na vrcholové scéně. Francouz letos v rámci WRC soutěžil s Fordem Fiesta R5. Spoustu lidí překvapil svým přirozeným talentem. Do dnešního dne se zatím zúčastnil (pouze) 10 soutěží WRC. Nicméně M-Sport je znám tím, že dává často příležitost mladíkům. V roce 2016 tak pro něj půjde především o učednickou sezonu.
"Už se opravdu moc těším na nadcházející sezonu a jsem rád za to, jak mě tým M-Sport uvítal zpět. Ford Fiesta RS WRC hrál podstatnou roli v mé dosavadní kariéře a je skvělé vracet se do týmu, kde jsem získal tolik úspěchů v minulosti.
Mám rád soutěže na nezpevněném povrchu, viděli jsme, že Fiesta RS WRC je na nich konkurenceschopná. Naším hlavním cílem bude být rychlí a získat silné výsledky. Švédsko je pro mě samozřejmě vrcholem - na tuto rally se budu soustřeďovat. Ale myslím, že můžeme být konkurenceschopní na spoustě dalších soutěží, které budou následovat.
V předešlých dvou letech jsem změnil svůj jezdecký styl, takže bude zajímavé sledovat, jak to bude ve Fordu fungovat, případně jestli se budu muset vrátit k předchozímu stylu. Je těžké odhadnout, jak dlouho mi bude trvat, než si znovu zvyknu, ale pamatuji si, že s Fiestou se vždy lehce jezdilo. Vždy jsme měli dobré nastavení, takže by to nemělo být žádné drama.
Mám za to, že jsem učinil pokrok v předešlých letech. Cílem je v tom pokračovat i příští rok. Chci zlepšit rychlost, získat podia a snad i vítězství by mohlo být možné. Cílem byla další sezona v tomto týmu a chci poděkovat Malcolmu Wilsonovi, že mi stále věří," říká Mads Ostberg.
"Tohle je pro mě skvělá příležitost a jsem moc hrdý na to, že se připojuji k M-Sportu pro sezonu 2016. Už se nemohu dočkat, až začneme - tento týden začínají testy, těším se na to, až poznám auto i tým. Mám za sebou jen pár soutěží, takže vím, že mám velké štěstí, že jsem dostal tuto příležitost.
Malcolm hraje tak velkou roli v celém WRC, že jeho důvěra ve mě pro mě opravdu moc znamená. Cílem pro sezonu je poznat úroveň, která je vyžadována, aby člověk mohl jezdit ve WRC a poznat Ford Fiesta RS WRC. Je mi jasné, že auto bude rychlé - rychlejší než cokoliv jiného, s čím jsem doposud jezdil.
Takže to bude chtít brát krok za krokem a zlepšovat se v každém aspektu, aby se ze mě stal jezdec MS. Chci odvést co možná nejlepší práci, ale je mi jasné, že pro začátek na sebe nemohu klást moc velký tlak. Mám velkou motivaci.
Vím ale, že každému jezdci to zabere nějaký čas, než se stane konkurenceschopným. Malcolmu Wilsonovi a celému M-Sportu chci říci velké děkuji," říká Eric Camilli.
"S Madsem a Ericem máme velmi silný tým pro sezonu 2016. Mads má na podiová umístění a také je jeden z nejspohlivějších rychlých jezdců v MS. K Ericovi - upřímně si nepamatuji, kdy jsem byl tak nadšený z mladého jezdce naposledy. Věřím, že Mads je schopný v letošním roce vrátit M-Sport a Ford na nejvyšší stupínek na podium. Je spousta soutěží, kde na to může útočit - to je naším letošním cílem.
Ericovi zkušenosti s WRC jsou omezené, ale věřím, že má vše, co potřebuje budoucí šampion. Ukázal, že se rychle dokáže adaptovat na nové tratě i auto, věřím, že jeho zlepšování bude rychlé. Myslím, že nás čeká zajímavá sezona. Tým je jako obvykle hodně motivovaný," dodal Malcolm Wilson.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.