M-Sport potvrzuje Ostberga a překvapivě Camilliho pro rok 2016

Mads Ostberg Ford Fiesta RS WRC dobře zná - v letech 2011 a 2012 s ním závodil ve svém soukromém týmu, v roce 2013 pak v M-Sportu. V letech 2014 a 2015 jsme jej vídali v barvách Citroënu
Mads Ostberg Ford Fiesta RS WRC dobře zná - v letech 2011 a 2012 s ním závodil ve svém soukromém týmu, v roce 2013 pak v M-Sportu. V letech 2014 a 2015 jsme jej vídali v barvách Citroënu, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 30. listopadu 2015 12:19 | akt. 30. listopadu 2015 13:37
Sdílej:

Tým M-Sport volí pro příští sezonu kombinaci zkušeností a mládí, když jejich barvy budou hájit Mads Ostberg a Eric Camilli. Oba jezdci se tak mohou těšit na program za volanty Fordů Fiesta RS WRC ve FIA World Rally Championship 2016.

Mads Ostberg se postará o to, že tým bude moci na všech soutěžích jedoucích se na šotolinových nebo sněhových površích útočit na podium, případně i na vítězství. Nor má na svém kontě jedno vítězství a 14 podiových úmístění. Za volantem Fordu Fiesta RS WRC jsme jej poprvé mohli vidět už v roce 2011. V letošním ročníku MS v rally obsadil čtvrté místo celkově. M-Sport se tak díky Norovi chce příští rok vrátit na příčky nejvyšší.

Překvapením je ale jmého druhého jezdce - Eric Camilli dostane první možnost se předvést na vrcholové scéně. Francouz letos v rámci WRC soutěžil s Fordem Fiesta R5. Spoustu lidí překvapil svým přirozeným talentem. Do dnešního dne se zatím zúčastnil (pouze) 10 soutěží WRC. Nicméně M-Sport je znám tím, že dává často příležitost mladíkům. V roce 2016 tak pro něj půjde především o učednickou sezonu. 

"Už se opravdu moc těším na nadcházející sezonu a jsem rád za to, jak mě tým M-Sport uvítal zpět. Ford Fiesta RS WRC hrál podstatnou roli v mé dosavadní kariéře a je skvělé vracet se do týmu, kde jsem získal tolik úspěchů v minulosti.

Mám rád soutěže na nezpevněném povrchu, viděli jsme, že Fiesta RS WRC je na nich konkurenceschopná. Naším hlavním cílem bude být rychlí a získat silné výsledky. Švédsko je pro mě samozřejmě vrcholem - na tuto rally se budu soustřeďovat. Ale myslím, že můžeme být konkurenceschopní na spoustě dalších soutěží, které budou následovat.

V předešlých dvou letech jsem změnil svůj jezdecký styl, takže bude zajímavé sledovat, jak to bude ve Fordu fungovat, případně jestli se budu muset vrátit k předchozímu stylu. Je těžké odhadnout, jak dlouho mi bude trvat, než si znovu zvyknu, ale pamatuji si, že s Fiestou se vždy lehce jezdilo. Vždy jsme měli dobré nastavení, takže by to nemělo být žádné drama.

Mám za to, že jsem učinil pokrok v předešlých letech. Cílem je v tom pokračovat i příští rok. Chci zlepšit rychlost, získat podia a snad i vítězství by mohlo být možné. Cílem byla další sezona v tomto týmu a chci poděkovat Malcolmu Wilsonovi, že mi stále věří," říká Mads Ostberg.

"Tohle je pro mě skvělá příležitost a jsem moc hrdý na to, že se připojuji k M-Sportu pro sezonu 2016. Už se nemohu dočkat, až začneme - tento týden začínají testy, těším se na to, až poznám auto i tým. Mám za sebou jen pár soutěží, takže vím, že mám velké štěstí, že jsem dostal tuto příležitost.

Malcolm hraje tak velkou roli v celém WRC, že jeho důvěra ve mě pro mě opravdu moc znamená. Cílem pro sezonu je poznat úroveň, která je vyžadována, aby člověk mohl jezdit ve WRC a poznat Ford Fiesta RS WRC. Je mi jasné, že auto bude rychlé - rychlejší než cokoliv jiného, s čím jsem doposud jezdil.

Takže to bude chtít brát krok za krokem a zlepšovat se v každém aspektu, aby se ze mě stal jezdec MS. Chci odvést co možná nejlepší práci, ale je mi jasné, že pro začátek na sebe nemohu klást moc velký tlak. Mám velkou motivaci.

Vím ale, že každému jezdci to zabere nějaký čas, než se stane konkurenceschopným. Malcolmu Wilsonovi a celému M-Sportu chci říci velké děkuji," říká Eric Camilli.

"S Madsem a Ericem máme velmi silný tým pro sezonu 2016. Mads má na podiová umístění a také je jeden z nejspohlivějších rychlých jezdců v MS. K Ericovi - upřímně si nepamatuji, kdy jsem byl tak nadšený z mladého jezdce naposledy. Věřím, že Mads je schopný v letošním roce vrátit M-Sport a Ford na nejvyšší stupínek na podium. Je spousta soutěží, kde na to může útočit - to je naším letošním cílem.

Ericovi zkušenosti s WRC jsou omezené, ale věřím, že má vše, co potřebuje budoucí šampion. Ukázal, že se rychle dokáže adaptovat na nové tratě i auto, věřím, že jeho zlepšování bude rychlé. Myslím, že nás čeká zajímavá sezona. Tým je jako obvykle hodně motivovaný," dodal Malcolm Wilson.

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?