Tým M-Sport volí pro příští sezonu kombinaci zkušeností a mládí, když jejich barvy budou hájit Mads Ostberg a Eric Camilli. Oba jezdci se tak mohou těšit na program za volanty Fordů Fiesta RS WRC ve FIA World Rally Championship 2016.
Mads Ostberg se postará o to, že tým bude moci na všech soutěžích jedoucích se na šotolinových nebo sněhových površích útočit na podium, případně i na vítězství. Nor má na svém kontě jedno vítězství a 14 podiových úmístění. Za volantem Fordu Fiesta RS WRC jsme jej poprvé mohli vidět už v roce 2011. V letošním ročníku MS v rally obsadil čtvrté místo celkově. M-Sport se tak díky Norovi chce příští rok vrátit na příčky nejvyšší.
Překvapením je ale jmého druhého jezdce - Eric Camilli dostane první možnost se předvést na vrcholové scéně. Francouz letos v rámci WRC soutěžil s Fordem Fiesta R5. Spoustu lidí překvapil svým přirozeným talentem. Do dnešního dne se zatím zúčastnil (pouze) 10 soutěží WRC. Nicméně M-Sport je znám tím, že dává často příležitost mladíkům. V roce 2016 tak pro něj půjde především o učednickou sezonu.
"Už se opravdu moc těším na nadcházející sezonu a jsem rád za to, jak mě tým M-Sport uvítal zpět. Ford Fiesta RS WRC hrál podstatnou roli v mé dosavadní kariéře a je skvělé vracet se do týmu, kde jsem získal tolik úspěchů v minulosti.
Mám rád soutěže na nezpevněném povrchu, viděli jsme, že Fiesta RS WRC je na nich konkurenceschopná. Naším hlavním cílem bude být rychlí a získat silné výsledky. Švédsko je pro mě samozřejmě vrcholem - na tuto rally se budu soustřeďovat. Ale myslím, že můžeme být konkurenceschopní na spoustě dalších soutěží, které budou následovat.
V předešlých dvou letech jsem změnil svůj jezdecký styl, takže bude zajímavé sledovat, jak to bude ve Fordu fungovat, případně jestli se budu muset vrátit k předchozímu stylu. Je těžké odhadnout, jak dlouho mi bude trvat, než si znovu zvyknu, ale pamatuji si, že s Fiestou se vždy lehce jezdilo. Vždy jsme měli dobré nastavení, takže by to nemělo být žádné drama.
Mám za to, že jsem učinil pokrok v předešlých letech. Cílem je v tom pokračovat i příští rok. Chci zlepšit rychlost, získat podia a snad i vítězství by mohlo být možné. Cílem byla další sezona v tomto týmu a chci poděkovat Malcolmu Wilsonovi, že mi stále věří," říká Mads Ostberg.
"Tohle je pro mě skvělá příležitost a jsem moc hrdý na to, že se připojuji k M-Sportu pro sezonu 2016. Už se nemohu dočkat, až začneme - tento týden začínají testy, těším se na to, až poznám auto i tým. Mám za sebou jen pár soutěží, takže vím, že mám velké štěstí, že jsem dostal tuto příležitost.
Malcolm hraje tak velkou roli v celém WRC, že jeho důvěra ve mě pro mě opravdu moc znamená. Cílem pro sezonu je poznat úroveň, která je vyžadována, aby člověk mohl jezdit ve WRC a poznat Ford Fiesta RS WRC. Je mi jasné, že auto bude rychlé - rychlejší než cokoliv jiného, s čím jsem doposud jezdil.
Takže to bude chtít brát krok za krokem a zlepšovat se v každém aspektu, aby se ze mě stal jezdec MS. Chci odvést co možná nejlepší práci, ale je mi jasné, že pro začátek na sebe nemohu klást moc velký tlak. Mám velkou motivaci.
Vím ale, že každému jezdci to zabere nějaký čas, než se stane konkurenceschopným. Malcolmu Wilsonovi a celému M-Sportu chci říci velké děkuji," říká Eric Camilli.
"S Madsem a Ericem máme velmi silný tým pro sezonu 2016. Mads má na podiová umístění a také je jeden z nejspohlivějších rychlých jezdců v MS. K Ericovi - upřímně si nepamatuji, kdy jsem byl tak nadšený z mladého jezdce naposledy. Věřím, že Mads je schopný v letošním roce vrátit M-Sport a Ford na nejvyšší stupínek na podium. Je spousta soutěží, kde na to může útočit - to je naším letošním cílem.
Ericovi zkušenosti s WRC jsou omezené, ale věřím, že má vše, co potřebuje budoucí šampion. Ukázal, že se rychle dokáže adaptovat na nové tratě i auto, věřím, že jeho zlepšování bude rychlé. Myslím, že nás čeká zajímavá sezona. Tým je jako obvykle hodně motivovaný," dodal Malcolm Wilson.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.