Hyundai bude jediným týmem, který pro sezonu 2016 připraví nový vůz. I tak ale zůstane Volkswagen dle Michela Nandana, šéfa továrního týmu Hyundai, měřítkem.
Hyundai představí svoji novou i20 WRC veřejnosti 9. prosince ve Frankfurtu nad Monahem. Michel Nandan sice věří rychlosti nového vozu, ale podle něj pravé porovnání dostaneme až v soutěži v Argentině.
"Více budeme vědět až v Argentině. Myslím, že máme dobré možnosti, ale Monte Carlo i Švédsko jsou opravdu specifické soutěže. I když máte auto, které na tom výkonnostně není nejlépe, můžete v Monte Carlu uspět. A pro Mexiko, vzhledem k nadmořské výšce, platí to stejné," říká Nandan.
Hyundai v poslední době již upustil od srovnávacích testů nové i20 WRC s dosluhujícím modelem, i tak je ale šéf týmu spokojen s rychlostí nového vozu. Nandan přitom vždy říkal, že novou i20 WRC nasadí až tehdy, když bude opravdovým vyzyvatelem Pola R WRC. Jenže Volkswagen přes zimu spát určitě také nebude.
"Jsem spokojený s tím, co máme. Ale nevím, co předvedou příští rok oni. Uvedu příklad - vloni jsme byli pomalejší na kilometr zhruba o 0,5 až 0,2 vteřiny [než VW]. A letos zůstal odstup stejný i přesto, že víme, že jsme naše auto zlepšili. Víme, že naši inženýři auto letos zlepšili. Ale rozdíl zůstal stejný. Je zřejmé, že nebudou nečinní," varuje Michel.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?