Hyundai bude jediným týmem, který pro sezonu 2016 připraví nový vůz. I tak ale zůstane Volkswagen dle Michela Nandana, šéfa továrního týmu Hyundai, měřítkem.
Hyundai představí svoji novou i20 WRC veřejnosti 9. prosince ve Frankfurtu nad Monahem. Michel Nandan sice věří rychlosti nového vozu, ale podle něj pravé porovnání dostaneme až v soutěži v Argentině.
"Více budeme vědět až v Argentině. Myslím, že máme dobré možnosti, ale Monte Carlo i Švédsko jsou opravdu specifické soutěže. I když máte auto, které na tom výkonnostně není nejlépe, můžete v Monte Carlu uspět. A pro Mexiko, vzhledem k nadmořské výšce, platí to stejné," říká Nandan.
Hyundai v poslední době již upustil od srovnávacích testů nové i20 WRC s dosluhujícím modelem, i tak je ale šéf týmu spokojen s rychlostí nového vozu. Nandan přitom vždy říkal, že novou i20 WRC nasadí až tehdy, když bude opravdovým vyzyvatelem Pola R WRC. Jenže Volkswagen přes zimu spát určitě také nebude.
"Jsem spokojený s tím, co máme. Ale nevím, co předvedou příští rok oni. Uvedu příklad - vloni jsme byli pomalejší na kilometr zhruba o 0,5 až 0,2 vteřiny [než VW]. A letos zůstal odstup stejný i přesto, že víme, že jsme naše auto zlepšili. Víme, že naši inženýři auto letos zlepšili. Ale rozdíl zůstal stejný. Je zřejmé, že nebudou nečinní," varuje Michel.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.