Ott Tänak s největší pravděpodobností opouští tovární tým M-Sportu pro sezonu 2016, ale ihned by měl být angažován rodícím se týmem DMACKu, který bude nasazovat rovněž Fordy Fiesta RS WRC, tedy alespoň dle britského Autosportu.
Estonec by měl tvořit dvojici nového týmu společně s Finem Jarim Ketomaa. O možném angažmá DMACKu ve WRC se mluví již delší dobu, teď to vypadá, že bude nasazovat tým se dvěma vozy Ford Fiesta RS WRC. Neměl by ale startovat do všech 14 soutěží.
Tänakův odchod z M-Sportu, který ale zatím nebyl oficiálně potvrzen ani M-Sportem ani DMACKem, by měl jen prvním krokem v řadě změn, které M-Sport přes zimu čekají. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, britskému Autosportu potvrdil, že by měl být během několika dní v pozici, aby mohl oznámit svoji jezdeckou sestavu pro příští rok. Testy u M-Sportu na lednovou Rally Monte Carlo by měly začít už příští týden.
Od konce sezony byl Malcoml Wilson poměrně kritický na adresu výkonů Tänaka, když estonským mediím nedávno řekl: "[Jeho výkony] byly méně než uspokojivé z pohledu výsledků. Dvě nehody v posledních dvou soutěžích ho nestaví do silné pozice na to, aby byl zařazen jako součást našeho hlavního týmu pro příští sezonu."
Wilson přiznává, že mu stále dělá obavy koncentrace Otta Tänaka: "Vždy je důležité mít jezdce, který je uvolněný. Ott měl letos k dipsozici svého vlastního trenéra, ale stále je potřeba odvést další práci, aby byl spolehlivý a přestal dělat hloupé chyby."
"Velkou věcí je koncentrace - podívejte se na úroveň koncentrace, kterou má Sébastien Ogier. Letos udělal jednu jedinou chybu. Udělat jen jednu chybu při rychlosti, kterou předvádí, to chce absolutní soustředění. V jeho mysli není kromě řízení auta nic jiného. Chce projet jednu zkoušku za druhou."
M-Sport uvažoval o následování Citroënu
M-Sport se přibližuje finalizaci plánů na sezonu 2016. Malcolm Wilson přiznává, že chvíli také zvažoval stejnou strategii, jako Citroën. Tedy absolvovat v roce 2016 jen částečný program a nechat v šampionátu jen Volkswagen s Hyundai.
Přitom původně to neměl v úmyslu, jenže rozšíření kalendáře o soutěž v Číně a také rozhodnutí Citroënu mu nasadilo brouka do hlavy: "Rozumím tomu, proč Citroën dělá to, co dělá," říká Brit.
"Už dříve jsem říkal, že mi kalendář dělá obavy - je velmi plný v době, kdy potřebujeme pracovat na autě pro sezonu 2017. Aktuálně by bylo chybou tvrdit, že jsme se rozhodli neúčastnit se MS v roce 2016. Cílem je nastoupit do všech 14 soutěží."
"Zatím jsme se ale jako společnost nerozhodli. Byli bychom ale blázni, kdybychom se nepozastavili nad cestou, pro kterou se rozhodl Citroën," zakončil Malcolm. Přihlášky do MS roku 2016 (pro tovární tým) i na soutěž Monte Carlo musí být podány do 18. prosince.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.