Ott Tänak s největší pravděpodobností opouští tovární tým M-Sportu pro sezonu 2016, ale ihned by měl být angažován rodícím se týmem DMACKu, který bude nasazovat rovněž Fordy Fiesta RS WRC, tedy alespoň dle britského Autosportu.
Estonec by měl tvořit dvojici nového týmu společně s Finem Jarim Ketomaa. O možném angažmá DMACKu ve WRC se mluví již delší dobu, teď to vypadá, že bude nasazovat tým se dvěma vozy Ford Fiesta RS WRC. Neměl by ale startovat do všech 14 soutěží.
Tänakův odchod z M-Sportu, který ale zatím nebyl oficiálně potvrzen ani M-Sportem ani DMACKem, by měl jen prvním krokem v řadě změn, které M-Sport přes zimu čekají. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, britskému Autosportu potvrdil, že by měl být během několika dní v pozici, aby mohl oznámit svoji jezdeckou sestavu pro příští rok. Testy u M-Sportu na lednovou Rally Monte Carlo by měly začít už příští týden.
Od konce sezony byl Malcoml Wilson poměrně kritický na adresu výkonů Tänaka, když estonským mediím nedávno řekl: "[Jeho výkony] byly méně než uspokojivé z pohledu výsledků. Dvě nehody v posledních dvou soutěžích ho nestaví do silné pozice na to, aby byl zařazen jako součást našeho hlavního týmu pro příští sezonu."
Wilson přiznává, že mu stále dělá obavy koncentrace Otta Tänaka: "Vždy je důležité mít jezdce, který je uvolněný. Ott měl letos k dipsozici svého vlastního trenéra, ale stále je potřeba odvést další práci, aby byl spolehlivý a přestal dělat hloupé chyby."
"Velkou věcí je koncentrace - podívejte se na úroveň koncentrace, kterou má Sébastien Ogier. Letos udělal jednu jedinou chybu. Udělat jen jednu chybu při rychlosti, kterou předvádí, to chce absolutní soustředění. V jeho mysli není kromě řízení auta nic jiného. Chce projet jednu zkoušku za druhou."
M-Sport uvažoval o následování Citroënu
M-Sport se přibližuje finalizaci plánů na sezonu 2016. Malcolm Wilson přiznává, že chvíli také zvažoval stejnou strategii, jako Citroën. Tedy absolvovat v roce 2016 jen částečný program a nechat v šampionátu jen Volkswagen s Hyundai.
Přitom původně to neměl v úmyslu, jenže rozšíření kalendáře o soutěž v Číně a také rozhodnutí Citroënu mu nasadilo brouka do hlavy: "Rozumím tomu, proč Citroën dělá to, co dělá," říká Brit.
"Už dříve jsem říkal, že mi kalendář dělá obavy - je velmi plný v době, kdy potřebujeme pracovat na autě pro sezonu 2017. Aktuálně by bylo chybou tvrdit, že jsme se rozhodli neúčastnit se MS v roce 2016. Cílem je nastoupit do všech 14 soutěží."
"Zatím jsme se ale jako společnost nerozhodli. Byli bychom ale blázni, kdybychom se nepozastavili nad cestou, pro kterou se rozhodl Citroën," zakončil Malcolm. Přihlášky do MS roku 2016 (pro tovární tým) i na soutěž Monte Carlo musí být podány do 18. prosince.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.