Ott Tänak s největší pravděpodobností opouští tovární tým M-Sportu pro sezonu 2016, ale ihned by měl být angažován rodícím se týmem DMACKu, který bude nasazovat rovněž Fordy Fiesta RS WRC, tedy alespoň dle britského Autosportu.
Estonec by měl tvořit dvojici nového týmu společně s Finem Jarim Ketomaa. O možném angažmá DMACKu ve WRC se mluví již delší dobu, teď to vypadá, že bude nasazovat tým se dvěma vozy Ford Fiesta RS WRC. Neměl by ale startovat do všech 14 soutěží.
Tänakův odchod z M-Sportu, který ale zatím nebyl oficiálně potvrzen ani M-Sportem ani DMACKem, by měl jen prvním krokem v řadě změn, které M-Sport přes zimu čekají. Šéf M-Sportu, Malcolm Wilson, britskému Autosportu potvrdil, že by měl být během několika dní v pozici, aby mohl oznámit svoji jezdeckou sestavu pro příští rok. Testy u M-Sportu na lednovou Rally Monte Carlo by měly začít už příští týden.
Od konce sezony byl Malcoml Wilson poměrně kritický na adresu výkonů Tänaka, když estonským mediím nedávno řekl: "[Jeho výkony] byly méně než uspokojivé z pohledu výsledků. Dvě nehody v posledních dvou soutěžích ho nestaví do silné pozice na to, aby byl zařazen jako součást našeho hlavního týmu pro příští sezonu."
Wilson přiznává, že mu stále dělá obavy koncentrace Otta Tänaka: "Vždy je důležité mít jezdce, který je uvolněný. Ott měl letos k dipsozici svého vlastního trenéra, ale stále je potřeba odvést další práci, aby byl spolehlivý a přestal dělat hloupé chyby."
"Velkou věcí je koncentrace - podívejte se na úroveň koncentrace, kterou má Sébastien Ogier. Letos udělal jednu jedinou chybu. Udělat jen jednu chybu při rychlosti, kterou předvádí, to chce absolutní soustředění. V jeho mysli není kromě řízení auta nic jiného. Chce projet jednu zkoušku za druhou."
M-Sport uvažoval o následování Citroënu
M-Sport se přibližuje finalizaci plánů na sezonu 2016. Malcolm Wilson přiznává, že chvíli také zvažoval stejnou strategii, jako Citroën. Tedy absolvovat v roce 2016 jen částečný program a nechat v šampionátu jen Volkswagen s Hyundai.
Přitom původně to neměl v úmyslu, jenže rozšíření kalendáře o soutěž v Číně a také rozhodnutí Citroënu mu nasadilo brouka do hlavy: "Rozumím tomu, proč Citroën dělá to, co dělá," říká Brit.
"Už dříve jsem říkal, že mi kalendář dělá obavy - je velmi plný v době, kdy potřebujeme pracovat na autě pro sezonu 2017. Aktuálně by bylo chybou tvrdit, že jsme se rozhodli neúčastnit se MS v roce 2016. Cílem je nastoupit do všech 14 soutěží."
"Zatím jsme se ale jako společnost nerozhodli. Byli bychom ale blázni, kdybychom se nepozastavili nad cestou, pro kterou se rozhodl Citroën," zakončil Malcolm. Přihlášky do MS roku 2016 (pro tovární tým) i na soutěž Monte Carlo musí být podány do 18. prosince.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.