Robert Kubica přiznává, že teď by byl nejhorší čas pro to, aby skončil ve WRC. Polák se nechal dříve slyšet, že zvažuje pro sezonu 2016 jiné možnosti než WRC. Jasným adeptem jsou okruhu, kam by se vrátil. První dvě sezony ve WRC mu totiž vůbec nevyšly.
Jenže Polák zároveň startoval na většině soutěží již dvakrát, a tak by byla škoda získané zkušenosti zahodit. Se sezonou se rozloučil devátým místem z Walesu, jenže nebýt defektu a rozbitého diferenciálu, mohl být v TOP5, cítí jezdec privátního Fordu.
"Abych byl upřímný, tohle by byl asi nejhorší čas pro konec ve WRC. V posledních pěti nebo šesti závodech už jsem se cítil jako vyzrálý jezdec rally. Spousta věcí, co mě dříve strašila, jsou teď pro mě normální, protože jsem je už zažil několikrát," říká Robert Kubica pro 'wrc.com'.
"Když se v autě cítíte lépe, pak také jedete lépe, rychleji a máte opravdový pocit rally jezdce. Zkušenosti, které na každé soutěži získáte, i když musíte pak čekat dalších 12 měsíců, se velmi cení." Kubica už odmítl vyloučit, že příští rok WRC nepojede.
Podmínkou je ale pořádná příprava a zázemí: "Monte Carlo je soutěž, na kterou se musíte pořádně připravit. Chce to hodně testovat za různých podmínek a to si žádá velký rozpočet. Prvně je tedy potřeba podívat se na to, jestli máme tak velký rozpočet. Pokud se budu moci pořádně připravit, pak budu startovat. Jinak zůstanu doma."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.