Loeb odchází od Citroënu, pojede s Peugeotem pouštní závody

Sébastien Loeb v dobách svého působení ve WRC
Sébastien Loeb v dobách svého působení ve WRC, foto: Citroën Communication
iM2 18. listopadu 2015 19:24 | akt. 19. listopadu 2015 13:08
Sdílej:

Sébastien Loeb se loučí s okruhovými závody a bude se příští rok naplno soustředit na starty v továrním týmu Peugeotu v rámci cross country soutěží. Ve WTCC bude příští rok působit tovární tým Citroënu ve složení José María López a Yvan Muller.

Rallyový rekordman nejen v počtu titulů, Sébastien Loeb, se stahuje z okruhových závodů a v roce 2016 se bude účastnit jako tovární pilot Peugeotu cross country soutěží. Dnes už 41 letý jezdec se včera v Paříži účastnil prezentace Dakaru, která se odehrála v Paříži. "Je tu možnost pokračovat v mé kariéře v novém sportovním odvětví," řekl Sébastien Loeb.

Svůj pouštní debut přitom Loeb absolvoval teprve nedávo, navigoval jej jeho dlouholetý navigátor z rally, Daniel Elena. V lednu se tato legendární dvojice postaví poprvé na start Rally Dakar. Pak už začíná nová sezona cross country. V plánu by měl mít Loeb prý účast na minimálně tří maratonských soutěžích, ale také četné testy Peugeotu DKR16. Společně s ním přestupuje do tohoto projektu i jeho dvorní navigátor, Daniel Elena.

Loeb už má tedy zkušenosti ve spoustě motoristických kategorií - WRC, 24 hodin Le Mans, F1, GT, Pikes Peak a WTCC. Přesun do továrního týmu Peugeotu pro něj zároveň znamená loučení se s továrním týmem Citroënu. "Tohle je pro mě konec jedné kapitoly. Dnes bych chtěl zdůraznit, že jsem moc rád za to, že jsem se mohl spolupodílet na velkých úspěších Citroënu ve WRC a WTCC.

Bez ohledu na všechna čísla a rekordy chci říci, že jsme zažili spolu skvělé časy. Jen těžko lze uvěřit tomu, že všechny tyto skvělé vzpomínky na tým jsou už i 15 let staré! Bude mi chybět jejich hlad po vítězství a enormní motivace. Ale nebudu daleko, zůstávám ve skupině PSA Peugeot Citroën a budu se účastnit nové výzvy," říká dnes Loeb v oficiálním prohlášení.

"V posledních 15 letech psal Citroën a Sébastien Loeb společně historii. Bylo to absolutně neuvěřitelné období, které po sobě nechává významnou značku v historii motorsportu. Chceme mu poděkovat za všechna vítězství, tituly a rekordy, které pomohly znovu obnovit značku a získat ji mezinárodní uznání," říká Linda Jackson, výkonná ředitelka Citroënu.

"Sébastien Loeb se teď pustí do nové výzvy v jiné značce skupiny. Přejeme mu hodně úspěchů třeba už zkraje roku na Rally Dakar," dodala Jackson. Loeb získal ve WRC 9 titulů mistra světa (2 s DS3 WRC, 4 s C4 WRC a 3 s Xsarou WRC), což je dosud nepřekonaný rekord světového šampionátu, zároveň také vyhrál 78 soutěží světového šampionátu.

Stalo se
Ekonomika
Ilustrační fotografie

Porsche bude propouštět. Až 2.000 zaměstnancům hrozí ztráta zaměstnání

Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.

Testy aut
Cupra Terramar VZ e-HYBRID

CUPRA Terramar VZ e-HYBRID 200 kW – plug-in hybrid s duší chuligána – dává to smysl?

Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?

Novinky ze světa EV
Volkswagen nyní v této upoutávce poprvé ukazuje konkrétní náhled na svůj nový základní elektromobil ID.1.

Revoluce: VW ukázal nový malý elektromobil za 500 tisíc

VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.

Testy aut
DS 4 Hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: DS 4 Hybrid Pallas – jak jezdí ve městě, na dálnici či okresce?

Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?