Loeb odchází od Citroënu, pojede s Peugeotem pouštní závody

Sébastien Loeb v dobách svého působení ve WRC
Sébastien Loeb v dobách svého působení ve WRC, foto: Citroën Communication
iM2 18. listopadu 2015 19:24 | akt. 19. listopadu 2015 13:08
Sdílej:

Sébastien Loeb se loučí s okruhovými závody a bude se příští rok naplno soustředit na starty v továrním týmu Peugeotu v rámci cross country soutěží. Ve WTCC bude příští rok působit tovární tým Citroënu ve složení José María López a Yvan Muller.

Rallyový rekordman nejen v počtu titulů, Sébastien Loeb, se stahuje z okruhových závodů a v roce 2016 se bude účastnit jako tovární pilot Peugeotu cross country soutěží. Dnes už 41 letý jezdec se včera v Paříži účastnil prezentace Dakaru, která se odehrála v Paříži. "Je tu možnost pokračovat v mé kariéře v novém sportovním odvětví," řekl Sébastien Loeb.

Svůj pouštní debut přitom Loeb absolvoval teprve nedávo, navigoval jej jeho dlouholetý navigátor z rally, Daniel Elena. V lednu se tato legendární dvojice postaví poprvé na start Rally Dakar. Pak už začíná nová sezona cross country. V plánu by měl mít Loeb prý účast na minimálně tří maratonských soutěžích, ale také četné testy Peugeotu DKR16. Společně s ním přestupuje do tohoto projektu i jeho dvorní navigátor, Daniel Elena.

Loeb už má tedy zkušenosti ve spoustě motoristických kategorií - WRC, 24 hodin Le Mans, F1, GT, Pikes Peak a WTCC. Přesun do továrního týmu Peugeotu pro něj zároveň znamená loučení se s továrním týmem Citroënu. "Tohle je pro mě konec jedné kapitoly. Dnes bych chtěl zdůraznit, že jsem moc rád za to, že jsem se mohl spolupodílet na velkých úspěších Citroënu ve WRC a WTCC.

Bez ohledu na všechna čísla a rekordy chci říci, že jsme zažili spolu skvělé časy. Jen těžko lze uvěřit tomu, že všechny tyto skvělé vzpomínky na tým jsou už i 15 let staré! Bude mi chybět jejich hlad po vítězství a enormní motivace. Ale nebudu daleko, zůstávám ve skupině PSA Peugeot Citroën a budu se účastnit nové výzvy," říká dnes Loeb v oficiálním prohlášení.

"V posledních 15 letech psal Citroën a Sébastien Loeb společně historii. Bylo to absolutně neuvěřitelné období, které po sobě nechává významnou značku v historii motorsportu. Chceme mu poděkovat za všechna vítězství, tituly a rekordy, které pomohly znovu obnovit značku a získat ji mezinárodní uznání," říká Linda Jackson, výkonná ředitelka Citroënu.

"Sébastien Loeb se teď pustí do nové výzvy v jiné značce skupiny. Přejeme mu hodně úspěchů třeba už zkraje roku na Rally Dakar," dodala Jackson. Loeb získal ve WRC 9 titulů mistra světa (2 s DS3 WRC, 4 s C4 WRC a 3 s Xsarou WRC), což je dosud nepřekonaný rekord světového šampionátu, zároveň také vyhrál 78 soutěží světového šampionátu.

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.