Sébastien Loeb se loučí s okruhovými závody a bude se příští rok naplno soustředit na starty v továrním týmu Peugeotu v rámci cross country soutěží. Ve WTCC bude příští rok působit tovární tým Citroënu ve složení José María López a Yvan Muller.
Rallyový rekordman nejen v počtu titulů, Sébastien Loeb, se stahuje z okruhových závodů a v roce 2016 se bude účastnit jako tovární pilot Peugeotu cross country soutěží. Dnes už 41 letý jezdec se včera v Paříži účastnil prezentace Dakaru, která se odehrála v Paříži. "Je tu možnost pokračovat v mé kariéře v novém sportovním odvětví," řekl Sébastien Loeb.
Svůj pouštní debut přitom Loeb absolvoval teprve nedávo, navigoval jej jeho dlouholetý navigátor z rally, Daniel Elena. V lednu se tato legendární dvojice postaví poprvé na start Rally Dakar. Pak už začíná nová sezona cross country. V plánu by měl mít Loeb prý účast na minimálně tří maratonských soutěžích, ale také četné testy Peugeotu DKR16. Společně s ním přestupuje do tohoto projektu i jeho dvorní navigátor, Daniel Elena.
Loeb už má tedy zkušenosti ve spoustě motoristických kategorií - WRC, 24 hodin Le Mans, F1, GT, Pikes Peak a WTCC. Přesun do továrního týmu Peugeotu pro něj zároveň znamená loučení se s továrním týmem Citroënu. "Tohle je pro mě konec jedné kapitoly. Dnes bych chtěl zdůraznit, že jsem moc rád za to, že jsem se mohl spolupodílet na velkých úspěších Citroënu ve WRC a WTCC.
Bez ohledu na všechna čísla a rekordy chci říci, že jsme zažili spolu skvělé časy. Jen těžko lze uvěřit tomu, že všechny tyto skvělé vzpomínky na tým jsou už i 15 let staré! Bude mi chybět jejich hlad po vítězství a enormní motivace. Ale nebudu daleko, zůstávám ve skupině PSA Peugeot Citroën a budu se účastnit nové výzvy," říká dnes Loeb v oficiálním prohlášení.
"V posledních 15 letech psal Citroën a Sébastien Loeb společně historii. Bylo to absolutně neuvěřitelné období, které po sobě nechává významnou značku v historii motorsportu. Chceme mu poděkovat za všechna vítězství, tituly a rekordy, které pomohly znovu obnovit značku a získat ji mezinárodní uznání," říká Linda Jackson, výkonná ředitelka Citroënu.
"Sébastien Loeb se teď pustí do nové výzvy v jiné značce skupiny. Přejeme mu hodně úspěchů třeba už zkraje roku na Rally Dakar," dodala Jackson. Loeb získal ve WRC 9 titulů mistra světa (2 s DS3 WRC, 4 s C4 WRC a 3 s Xsarou WRC), což je dosud nepřekonaný rekord světového šampionátu, zároveň také vyhrál 78 soutěží světového šampionátu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.