Posílí M-Sport příští rok na tři vozy?

Nasadí M-Sport příští rok dva týmy?
Nasadí M-Sport příští rok dva týmy?, foto: M-Sport/McKlein
iM2 16. listopadu 2015 17:49
Sdílej:

Tým Malcolma Wilsona by měl příští rok posílit. Lorenzo Bertelli zvažuje, zda-li nerozpustit svůj tým Fuckmatie a místo toho investovat svoje prostředky do vzniku B-týmu M-Sportu. Mezitím se také rozhořel souboj o místa v hlavním týmu pro příští rok.

Továrním jezdcům M-Sportu závěr sezony moc nevyšel - Elfyn Evans byl až 6. (zbrzdil jej defekt) a Ott Tänak havaroval v neděli ráno ze čtvrtého místa. To znamená, že domácí závod M-Sportu moc nevyšel. Oba jezdci navíc jeli s vědomím, že jejich výsledky mohou rozhodnout o jejich budoucnosti v týmu.

"Ještě jsem se [v otázce jezdecké sestavy] nerozhodl. Teď si vezmu čas na to, abych zanalyzoval výkony Otta, Elfyna a pár dalších jezdců. V roce 2016 chceme odstartovat s co možná nejlepší jezdeckou sestavou," řekl Malcolm Wilson po konci soutěže ve Walesu. 

Mezitím začaly kolovat zvěsti, že se o spolupráci s M-Sportem zajímá silný sponzor. Podle mnohých jde o italskou značku Prada. Lorenzo Bertelli, který je synem majitelky značky, letos jezdil se soukromým týmem Fuckmatie. Příští rok by ale chtěl pomoci Wilsonovi vybudovat druhý tým M-Sportu. 

Pokud by tento záložní tým hodlal nasazovat dva vozy, pak by to mohla být hozená rukavice pro Roberta Kubicu, který se nechal slyšet, že proti továrním týmům nemá se svým soukromým týmem šanci. Na druhou stranu podle jiných informací by měl být tím investorem právě on a společnost Lotos.

Další zdroje uvádějí jako potenciálního investora Yuriyho Protasova a peníze od společnosti Darnitsa. Protasov jezdil letos většinu roku s Fordem Fiesta RRC. 

Pozornost budila minulý víkend také rodina Ostbergů - Morten Ostberg, otec Madse, totiž ve Walesu navštívil servisní zázemí M-Sportu. Jeho syn stále nemá u Citroënu pro příští rok nic jistého. Nor už v týmu se sídlem v Cumbrii jezdil v roce 2013. V letech 2011 a 2012 pak používal Ford jako soukromník.

Stalo se
Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.

Novinky ze světa EV
Xiaomi YU7

Xiaomi YU7 vypadá jako Ferrari, ujede přes 800 km a chce zničit "bestseller" Tesla Model Y

Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Toyota RAV4 (2026): Chytřejší hybrid, až 100 km na elektřinu a technologie budoucnosti

Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.

Novinky ze světa EV
Na mnichovském veletrhu IAA Mobility odhalí Kia svůj nejnovější model v segmentu elektromobilů.

Nová Kia EV5: Elektrické SUV s dojezdem až 720 km přijde v roce 2026

Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.