Návrat Toyoty do WRC zahaluje spousta nejasností. Poté, co vedení projektu přetáhl na svoji stranu Tommi Mäkinen, se přesunula hlavní základna týmu do Finska. Teď se zdá, že německé sportovní oddělení japonské značky, Toyota Motorsport GmbH, se postupně stahuje z projektu Yaris WRC - informuje o tom německý 'rallye-magazin.de'.
Za 12 měsíců chce Toyota nechat homologovat svůj Yaris WRC u Mezinárodní automobilové federace, FIA. V lednu 2017 pak čeká vůz první soutěž. Návrat značky je prestižní záležitostí, Japonci si svým předešlým působením ve WRC získali respekt. Jenže pak se rozhodli odejít zkusit štěstí do F1, kde to byl spíše debakl (Toyota nevyhrála jediný závod).
Podobný osud teď hrozí projektu Yaris WRC. Nad neustálým přehazováním kompetencí totiž nejden kroutí hlavou. S celou myšlenkou návratu Toyoty do WRC přišlo asi před dvěma roky TMG, tehdy ještě na vlastní pěst vyvinuli Yaris WRC. Spousta lidí to považovalo za promyšlenou strategii a dlouhodobé plánování největšího výrobce aut.
Jenže pak byl najat do celého projektu Tommi Mäkinen, což začalo vyvolávat první spekulace o směřování projektu. Takto významný projekt totiž soukromá firma bývalého mistra světa ještě nikdy nevedla. Jenomže pro vedení celého projektu si jej zvolil přímo nejvyšší šéf automobilky, Akio Toyoda. Nejenže mu očividně poskytl velký rozpočet, ale také velkou volnost v jednání.
Čas běží a Mäkinen podle prohlášení z léta už chtěl testovat. Jenže kde nic tu nic a projekt je, zdá se, zaseknutý. Z Finska maximálně slyšíme zprávy o tom, jak bude celý projekt přesunut do okoli Jyväskylä do nově budovaného centra.
TMG nechce dodávat motorTeď se navíc zdá, že obě zapojedené strany - TMR (Tommi Mäkinen Racing) a TMG - spolu už nechtějí spolupracovat. Tým z Kolína nad Rýnem nemá mít údajně zájem na tom, aby byl pouhým dodavatelem důležitých komponent (především motoru). Na konci roku má v Německu dojít k úplnému zastavení všech aktivit spojených s projektem WRC a propuštění personálu, který na tomto projektu pracoval.
Mäkinen na to měl reagovat tak, že oslovil francouzského specialistu na rallyové motory, firmu Pipo Moteur. Jenže jejich (další) zákazník, Hyundai Motorsport, měl jakákoliv jednání zarazit s odkazem na exkluzivitu zahrnutou ve smlouvě.
Testování Yarisu WRC 2017, vyrobeného ve Finsku, by mělo začít nejpozději v březnu. Jaká pohonná jednotka bude auto pohánět, to je ve hvězdách.
Každopádně v dílnách TMG by měl být před dokončením prototyp Yarisu WRC, který odpovídá pravidlům pro rok 2017. Tím by se Toyota dorovnala Volkswagenu, který už s mulou podle pravidel 2017 vyjel s Marcusem Grönholmem za volantem. Jenže jestli dojde k odstavení projektu u TMG, tak o tento náskok před Hyundai, M-Sportem a snad i Citroënem Toyota přijde.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.