Návrat Toyoty do WRC zahaluje spousta nejasností. Poté, co vedení projektu přetáhl na svoji stranu Tommi Mäkinen, se přesunula hlavní základna týmu do Finska. Teď se zdá, že německé sportovní oddělení japonské značky, Toyota Motorsport GmbH, se postupně stahuje z projektu Yaris WRC - informuje o tom německý 'rallye-magazin.de'.
Za 12 měsíců chce Toyota nechat homologovat svůj Yaris WRC u Mezinárodní automobilové federace, FIA. V lednu 2017 pak čeká vůz první soutěž. Návrat značky je prestižní záležitostí, Japonci si svým předešlým působením ve WRC získali respekt. Jenže pak se rozhodli odejít zkusit štěstí do F1, kde to byl spíše debakl (Toyota nevyhrála jediný závod).
Podobný osud teď hrozí projektu Yaris WRC. Nad neustálým přehazováním kompetencí totiž nejden kroutí hlavou. S celou myšlenkou návratu Toyoty do WRC přišlo asi před dvěma roky TMG, tehdy ještě na vlastní pěst vyvinuli Yaris WRC. Spousta lidí to považovalo za promyšlenou strategii a dlouhodobé plánování největšího výrobce aut.
Jenže pak byl najat do celého projektu Tommi Mäkinen, což začalo vyvolávat první spekulace o směřování projektu. Takto významný projekt totiž soukromá firma bývalého mistra světa ještě nikdy nevedla. Jenomže pro vedení celého projektu si jej zvolil přímo nejvyšší šéf automobilky, Akio Toyoda. Nejenže mu očividně poskytl velký rozpočet, ale také velkou volnost v jednání.
Čas běží a Mäkinen podle prohlášení z léta už chtěl testovat. Jenže kde nic tu nic a projekt je, zdá se, zaseknutý. Z Finska maximálně slyšíme zprávy o tom, jak bude celý projekt přesunut do okoli Jyväskylä do nově budovaného centra.
TMG nechce dodávat motorTeď se navíc zdá, že obě zapojedené strany - TMR (Tommi Mäkinen Racing) a TMG - spolu už nechtějí spolupracovat. Tým z Kolína nad Rýnem nemá mít údajně zájem na tom, aby byl pouhým dodavatelem důležitých komponent (především motoru). Na konci roku má v Německu dojít k úplnému zastavení všech aktivit spojených s projektem WRC a propuštění personálu, který na tomto projektu pracoval.
Mäkinen na to měl reagovat tak, že oslovil francouzského specialistu na rallyové motory, firmu Pipo Moteur. Jenže jejich (další) zákazník, Hyundai Motorsport, měl jakákoliv jednání zarazit s odkazem na exkluzivitu zahrnutou ve smlouvě.
Testování Yarisu WRC 2017, vyrobeného ve Finsku, by mělo začít nejpozději v březnu. Jaká pohonná jednotka bude auto pohánět, to je ve hvězdách.
Každopádně v dílnách TMG by měl být před dokončením prototyp Yarisu WRC, který odpovídá pravidlům pro rok 2017. Tím by se Toyota dorovnala Volkswagenu, který už s mulou podle pravidel 2017 vyjel s Marcusem Grönholmem za volantem. Jenže jestli dojde k odstavení projektu u TMG, tak o tento náskok před Hyundai, M-Sportem a snad i Citroënem Toyota přijde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.