Návrat Toyoty do WRC zahaluje spousta nejasností. Poté, co vedení projektu přetáhl na svoji stranu Tommi Mäkinen, se přesunula hlavní základna týmu do Finska. Teď se zdá, že německé sportovní oddělení japonské značky, Toyota Motorsport GmbH, se postupně stahuje z projektu Yaris WRC - informuje o tom německý 'rallye-magazin.de'.
Za 12 měsíců chce Toyota nechat homologovat svůj Yaris WRC u Mezinárodní automobilové federace, FIA. V lednu 2017 pak čeká vůz první soutěž. Návrat značky je prestižní záležitostí, Japonci si svým předešlým působením ve WRC získali respekt. Jenže pak se rozhodli odejít zkusit štěstí do F1, kde to byl spíše debakl (Toyota nevyhrála jediný závod).
Podobný osud teď hrozí projektu Yaris WRC. Nad neustálým přehazováním kompetencí totiž nejden kroutí hlavou. S celou myšlenkou návratu Toyoty do WRC přišlo asi před dvěma roky TMG, tehdy ještě na vlastní pěst vyvinuli Yaris WRC. Spousta lidí to považovalo za promyšlenou strategii a dlouhodobé plánování největšího výrobce aut.
Jenže pak byl najat do celého projektu Tommi Mäkinen, což začalo vyvolávat první spekulace o směřování projektu. Takto významný projekt totiž soukromá firma bývalého mistra světa ještě nikdy nevedla. Jenomže pro vedení celého projektu si jej zvolil přímo nejvyšší šéf automobilky, Akio Toyoda. Nejenže mu očividně poskytl velký rozpočet, ale také velkou volnost v jednání.
Čas běží a Mäkinen podle prohlášení z léta už chtěl testovat. Jenže kde nic tu nic a projekt je, zdá se, zaseknutý. Z Finska maximálně slyšíme zprávy o tom, jak bude celý projekt přesunut do okoli Jyväskylä do nově budovaného centra.
TMG nechce dodávat motorTeď se navíc zdá, že obě zapojedené strany - TMR (Tommi Mäkinen Racing) a TMG - spolu už nechtějí spolupracovat. Tým z Kolína nad Rýnem nemá mít údajně zájem na tom, aby byl pouhým dodavatelem důležitých komponent (především motoru). Na konci roku má v Německu dojít k úplnému zastavení všech aktivit spojených s projektem WRC a propuštění personálu, který na tomto projektu pracoval.
Mäkinen na to měl reagovat tak, že oslovil francouzského specialistu na rallyové motory, firmu Pipo Moteur. Jenže jejich (další) zákazník, Hyundai Motorsport, měl jakákoliv jednání zarazit s odkazem na exkluzivitu zahrnutou ve smlouvě.
Testování Yarisu WRC 2017, vyrobeného ve Finsku, by mělo začít nejpozději v březnu. Jaká pohonná jednotka bude auto pohánět, to je ve hvězdách.
Každopádně v dílnách TMG by měl být před dokončením prototyp Yarisu WRC, který odpovídá pravidlům pro rok 2017. Tím by se Toyota dorovnala Volkswagenu, který už s mulou podle pravidel 2017 vyjel s Marcusem Grönholmem za volantem. Jenže jestli dojde k odstavení projektu u TMG, tak o tento náskok před Hyundai, M-Sportem a snad i Citroënem Toyota přijde.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.