V roce 2016 se pojede poslední závod kalendáře WRC v Austrálii a ne ve Walesu, mezi jezdci se to nesetkalo s velkou podporou. Spíše naopak. Skoro žádní diváci, špatná atmosféra, to jsou argumenty zúčastněných.
Finálový závod roku 2016 se stěhuje z Velké Británie do Austrálie. Mezi jezdci MS se ale tato novinka nesetkala s velkou podporou. "Austrálie je fantastickou, dobře organizovanou soutěží s výbornými tratěmi. Ale je tam nulová atmosféra," říká například Kris Meeke. "Publikum v Coffs Harbour se o rallysport nezajímá. Cestujeme okolo světa a pak se nikdo nepřijde podívat. Ve Walesu je to něco docela jiného. Zde panuje dobrá atmosféra, ať už je to poslední soutěž nebo ne. Také v říjnu může být zima, mlhavo a spousta bláta," pokračuje Severní Ir.
Skeptický názor vyjádřil také třeba Hayden Paddon: "Každý zná můj vztah k Rally v Austrálii. Ale udělat tam finále, s tím nejsem zrovna moc srozuměný. MS v rally je velmi evropské. Co se stane v Austrálii, to spousta lidí propásne. Kromě toho je velké riziko, že auta z jiných kategorií nepojednou takovou cestu. Díváci jsou rozeseti už teď dost raritně, když bude méně aut, tak jich také bude ještě méně."
Jari-Matti Latvala volil o něco diplomatičtější slova: "Těžko říct, jestli z toho můžeme vytěžit nějakou výhodu. Je to experiment, možná se z toho něco naučíme."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?