V roce 2016 se pojede poslední závod kalendáře WRC v Austrálii a ne ve Walesu, mezi jezdci se to nesetkalo s velkou podporou. Spíše naopak. Skoro žádní diváci, špatná atmosféra, to jsou argumenty zúčastněných.
Finálový závod roku 2016 se stěhuje z Velké Británie do Austrálie. Mezi jezdci MS se ale tato novinka nesetkala s velkou podporou. "Austrálie je fantastickou, dobře organizovanou soutěží s výbornými tratěmi. Ale je tam nulová atmosféra," říká například Kris Meeke. "Publikum v Coffs Harbour se o rallysport nezajímá. Cestujeme okolo světa a pak se nikdo nepřijde podívat. Ve Walesu je to něco docela jiného. Zde panuje dobrá atmosféra, ať už je to poslední soutěž nebo ne. Také v říjnu může být zima, mlhavo a spousta bláta," pokračuje Severní Ir.
Skeptický názor vyjádřil také třeba Hayden Paddon: "Každý zná můj vztah k Rally v Austrálii. Ale udělat tam finále, s tím nejsem zrovna moc srozuměný. MS v rally je velmi evropské. Co se stane v Austrálii, to spousta lidí propásne. Kromě toho je velké riziko, že auta z jiných kategorií nepojednou takovou cestu. Díváci jsou rozeseti už teď dost raritně, když bude méně aut, tak jich také bude ještě méně."
Jari-Matti Latvala volil o něco diplomatičtější slova: "Těžko říct, jestli z toho můžeme vytěžit nějakou výhodu. Je to experiment, možná se z toho něco naučíme."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.