Šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, prohlásil, že i přes problémy koncernu Volkswagen s emisním skandálem není možné, aby tovární tým ve WRC snížil počet nasazovaných aut jen na dvě.
Skandál s emisemi neustále přiživuje spekulace o konci továrního programu ve WRC. Jost Capito ale odmítá spekulace, že by měl tovární tým Volkswagen Motorsport nasazovat příští rok jenom dvě auta místo dosavadních třech: "Pokud bych musel ušetřit peníze, pak bych je šetřil jinde, než tak, že snížím počet nasazovaných aut."
"Podle mě je třetí auto klíčové k tomu, aby tým mohl vyhrát šampionát. A také máme smlouvy se třemi jezdci. Nikdy nevíte, co se stane další den, ale opravdu nemáme sebemenší náznaky toho, že bychom museli udělat něco, co by snížilo naší konkurenceschopnost," říká Capito.
Volkswagen má aktuálně smlouvu se Sébastienem Ogierem, Jari-Mattim Latvalou a Andreasem Mikkelsenem. Capito sice připouští, že skandál nutí koncern k šetření, avšak ne na poli motorsportu. "Zatím se mluvilo o tom, abychom nevyhazovali zbytečně peníze, což jsme nikdy nedělali. Není to tak, že bychom měli neomezený rozpočet, ten je přesně daný a víme, za co jej utrácíme."
"Když jste efektivní v oblasti nákladů, pak se těžko spoří další náklady. Ale pokud lidé ví, že jste efektivní, pak za Vámi nechodí a nežádají Vás o další úspory." Víme tedy, že VW neplánuje ponížit počet speciálů Polo R WRC na dva, avšak na druhou stranu šance, že by Esapekka Lappi, aktuální tovární jezdec Škody Motorsport, jel alespoň nějaké soutěže ve čtvrtém Polu R WRC, jsou mizivé.
Lappi by jednou mohl přijít do VW Motorsport
"Neexistuje žádná šance na to, že by nějaký další jezdec usedl do našeho auta příští rok nebo že bychom přidali další vůz. Ale myslím si, že Lappi už má na to, aby mohl jezdit s vozem WRC bez ohledu na to, jaká to bude značka. Jeho zlepšování sledujeme a je určitě tím jezdcem, kterého bychom v budoucnu mohli angažovat," říká Jost.
Dále ale dodal, že Volkswagen nebude ani v budoucnu vytvářet nějaký polo-tovární tým nebo dokonce prodávat auta soukromníkům: "Jsme tovární tým, jsme tu proto, abychom vyhrávali." Fin tedy zřejmě i příští rok zůstane v továrních barvách Škodovky.
To ostatně sám i potvrzuje: "Pojedu opět ve Fabii, ale ještě nevím, kde budu soutěžit. Bylo by ale dobré, abych odjel co nejvíc soutěží WRC. Můj manažer na tom pracuje." Je tedy možné, že Esapekka pojede příští rok kompletní šampionát WRC s vozem Škoda Fabia R5.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?