Šéf továrního týmu Volkswagen, Jost Capito, prohlásil, že i přes problémy koncernu Volkswagen s emisním skandálem není možné, aby tovární tým ve WRC snížil počet nasazovaných aut jen na dvě.
Skandál s emisemi neustále přiživuje spekulace o konci továrního programu ve WRC. Jost Capito ale odmítá spekulace, že by měl tovární tým Volkswagen Motorsport nasazovat příští rok jenom dvě auta místo dosavadních třech: "Pokud bych musel ušetřit peníze, pak bych je šetřil jinde, než tak, že snížím počet nasazovaných aut."
"Podle mě je třetí auto klíčové k tomu, aby tým mohl vyhrát šampionát. A také máme smlouvy se třemi jezdci. Nikdy nevíte, co se stane další den, ale opravdu nemáme sebemenší náznaky toho, že bychom museli udělat něco, co by snížilo naší konkurenceschopnost," říká Capito.
Volkswagen má aktuálně smlouvu se Sébastienem Ogierem, Jari-Mattim Latvalou a Andreasem Mikkelsenem. Capito sice připouští, že skandál nutí koncern k šetření, avšak ne na poli motorsportu. "Zatím se mluvilo o tom, abychom nevyhazovali zbytečně peníze, což jsme nikdy nedělali. Není to tak, že bychom měli neomezený rozpočet, ten je přesně daný a víme, za co jej utrácíme."
"Když jste efektivní v oblasti nákladů, pak se těžko spoří další náklady. Ale pokud lidé ví, že jste efektivní, pak za Vámi nechodí a nežádají Vás o další úspory." Víme tedy, že VW neplánuje ponížit počet speciálů Polo R WRC na dva, avšak na druhou stranu šance, že by Esapekka Lappi, aktuální tovární jezdec Škody Motorsport, jel alespoň nějaké soutěže ve čtvrtém Polu R WRC, jsou mizivé.
Lappi by jednou mohl přijít do VW Motorsport
"Neexistuje žádná šance na to, že by nějaký další jezdec usedl do našeho auta příští rok nebo že bychom přidali další vůz. Ale myslím si, že Lappi už má na to, aby mohl jezdit s vozem WRC bez ohledu na to, jaká to bude značka. Jeho zlepšování sledujeme a je určitě tím jezdcem, kterého bychom v budoucnu mohli angažovat," říká Jost.
Dále ale dodal, že Volkswagen nebude ani v budoucnu vytvářet nějaký polo-tovární tým nebo dokonce prodávat auta soukromníkům: "Jsme tovární tým, jsme tu proto, abychom vyhrávali." Fin tedy zřejmě i příští rok zůstane v továrních barvách Škodovky.
To ostatně sám i potvrzuje: "Pojedu opět ve Fabii, ale ještě nevím, kde budu soutěžit. Bylo by ale dobré, abych odjel co nejvíc soutěží WRC. Můj manažer na tom pracuje." Je tedy možné, že Esapekka pojede příští rok kompletní šampionát WRC s vozem Škoda Fabia R5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.