Šéf továrního týmu Volkswagen Motorsport měl o uplynulém víkendu další důvod k radosti a to i přes výpadek největší hvězdy týmu, Sébastiena Ogiera, v poslední zkoušce soutěže. Ve Španělsku totiž jeho tým i přesto zásluhou Andrease Mikkelsena a Jariho-Mattiho Latvaly získal double. Pro Nora se jedná o první vítězství ve WRC.
Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, po soutěži také srovnával náladu v jejich týmovém stanu během posledního dne. "Inženýři Jariho-Mattiho a Andrease sedí přímo proti sobě a jejich rysy obličeje se během dne [neděle] několikrát měnily z úsměvu až ke smutku. Bylo opravdu zajímavé vidět tuto řeč těla."
Velkou chválu ale vysekl Capito Mikkelsenovi, v jehož talent vždy věřil: "Letos byl už několikrát hodně blízko. Opravdu až do samotného konce tlačil a nedovolil si žádnou chybu." Zvláště potěšen byl Capito časy Mikkelsena z nedělního dopoledne. "Byly opravdu neuvěřitelně dobré." Mikkelsen si připsal vítězství také na Power Stage.
Vítězství bylo definitivní, až Andeas Mikkelsen a Ola Floene přijeli do servisního parku Volkswagenu. První věcí po vystoupení Nora z auta bylo vzájemné objetí šéfa týmu a jeho svěřence. "Řekl jsem mu, že jsem věřil v to, že to letos dokáže [získat vítězství]. Říkal jsem, že už si to delší dobu zasloužil a že jsme věděli, že letos vyhraje nějakou soutěž."
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.