Šéf továrního týmu Volkswagen Motorsport měl o uplynulém víkendu další důvod k radosti a to i přes výpadek největší hvězdy týmu, Sébastiena Ogiera, v poslední zkoušce soutěže. Ve Španělsku totiž jeho tým i přesto zásluhou Andrease Mikkelsena a Jariho-Mattiho Latvaly získal double. Pro Nora se jedná o první vítězství ve WRC.
Sportovní šéf Volkswagenu, Jost Capito, po soutěži také srovnával náladu v jejich týmovém stanu během posledního dne. "Inženýři Jariho-Mattiho a Andrease sedí přímo proti sobě a jejich rysy obličeje se během dne [neděle] několikrát měnily z úsměvu až ke smutku. Bylo opravdu zajímavé vidět tuto řeč těla."
Velkou chválu ale vysekl Capito Mikkelsenovi, v jehož talent vždy věřil: "Letos byl už několikrát hodně blízko. Opravdu až do samotného konce tlačil a nedovolil si žádnou chybu." Zvláště potěšen byl Capito časy Mikkelsena z nedělního dopoledne. "Byly opravdu neuvěřitelně dobré." Mikkelsen si připsal vítězství také na Power Stage.
Vítězství bylo definitivní, až Andeas Mikkelsen a Ola Floene přijeli do servisního parku Volkswagenu. První věcí po vystoupení Nora z auta bylo vzájemné objetí šéfa týmu a jeho svěřence. "Řekl jsem mu, že jsem věřil v to, že to letos dokáže [získat vítězství]. Říkal jsem, že už si to delší dobu zasloužil a že jsme věděli, že letos vyhraje nějakou soutěž."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.